W Światowym Dniu Turystyki

Lubelskie turystyczne „Perły” rozdane

Zamek wybudowany w I poł. XVI w. przez Mikołaja Firleja i jego syna Piotra Firleja, obecnie oddział Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym

Dziesięcioletnią tradycję ma konkurs na „Turystyczną Perłę i Perełkę”, organizowany przez lubelski Urząd Marszałkowski, przy medialnym wsparciu lokalnych: prasy, radia i telewizji. Rola mediów jest tu tak samo ważna, jak fachowa ocena profesjonalnego jury. To właśnie czytelnicy, słuchacze i widzowie decydują o tym, która z kandydujących w „perłowym” konkursie miejscowości rzeczywiście zasługuje na ten tytuł.

W minionych latach, nagroda trafiła do takich turystycznych tuzów jak Kazimierz Dolny, Nałęczów czy Zamość. Pomogła także w kreowaniu turystycznej marki Janowowi Lubelskiemu czy Wojsławicom.  W tym roku, najwięcej głosów zdobyły Janowiec oraz Urszulin. Gala wręczenia nagród odbyła się 26 września, a zorganizowano ją w Lublinie z okazji Światowego Dnia Turystyki.

„Perłowa” Gmina Janowiec

Głosujący nie mieli łatwego zadania. O ich przychylność walczyły nadwiślański Janowiec oraz roztoczańskie Susiec, Tyszowce i Tomaszów Lubelski,  nadbużańskie - Wola Uhruska i Sławatycze, a także Wisznice na Podlasiu. Każda z miejscowości miała mocne argumenty. Sławatycze i Susiec stawiały na turystykę aktywną: szlaki rowerowe, trasy spływów kajakowych. Nie bez znaczenia były walory przyrodnicze dzikich rzek: Bugu i Tanwi. Tomaszów Lubelski i Tyszowce promowały się historią: z września 1939 roku w przypadku pierwszego oraz słynnych Grodów Czerwieńskich odnośnie drugiego. Urszulin i Wola Uhruska reklamowały się sąsiedztwem Poleskiego Parku Narodowego oraz znakomitą kuchnią i tradycjami wielokulturowymi. Wisznice stawiały na regionalny smak, ale także wspólny pomysł promocji kilku miejscowości, zrzeszonych pod wspólną, pachnącą ziołami marką „Doliny Zielawy”.

Odważny pomysł prezentacji turystycznego potencjału polegał na jednodniowym „przesiedleniu” reprezentantów poszczególnych miejscowości w samo serce Lublina – do Centrum Promocji Województwa Lubelskiego. Przez całe wakacje przekonywali oni: turystów oraz mieszkańców, że warto do nich pojechać. Najwięcej pozytywnych opinii zebrał Janowiec. Miasteczko, usytuowane na nadwiślańskim brzegu, coraz częściej i śmielej konkuruje z Kazimierzem Dolnym. Turystów przyciąga tu urok i klimat, serdeczność mieszkańców, ale także imponująca historia zamku, pamiętającego czasy Firlejów i Tarłów. Zamkowa sceneria jest doskonałym tłem odbywających się Janowcu wydarzeń, m.in. słynnego już Święta Wina. Winnica, usytuowana na południowym zboczu zamkowego wzgórza wprowadza w klimat „Magicznych Ogrodów”. To kolejny produkt turystyczny lansowany przez Janowiec. A z nim następny - nowoczesne kąpielisko, stworzone w oparciu o istniejący w okolicach Janowca zalew.

Serca internautów głosujących na swoją „Perłę” skradł także Urszulin. Miejscowość znają wszyscy pasjonaci magicznego Polesia, z urokliwymi jeziorami; trasami do obserwacji dzikich zwierząt, a przy tym dobrą infrastrukturą turystyczną: kwaterami, pensjonatami i szlakami turystycznymi. Polesie, w którego sercu znajduje się Urszulin, z roku na rok ma coraz większą rzeszę wielbicieli. Przyciąga ich urokliwa przyroda i spokój, którego nie znajdują w sezonie na przykład na Mazurach. Do wyprawy prowokuje także magia pogranicza, gdzie ścierają się różne kultury i tradycje.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit