WOT ponownie jako pierwszy wyłonił laureatów

Liczymy, że uda nam się sięgnąć po najwyższy laur

Wielkopolscy laureaci regionalnego etapu konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny.  11 lipca, uroczysta gala w hotelu IBB Andersia w Poznaniu.

Wielkopolska Organizacja Turystyczna ponownie zasługuje na Certyfikat za modelową organizację regionalnego etapu konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Podobnie, jak w ubiegłym roku, WOT nie dała się w tej (nieoficjalnej) kategorii szans konkurentom. Pierwsza wyłoniła laureatów. Poznaliśmy ich 11 lipca, podczas uroczystej gali w hotelu IBB Andersia w Poznaniu.

- Możemy śmiało powiedzieć, że jest to najbardziej prestiżowa nagroda w turystyce – powitał zgromadzonych w salach Andersii Tomasz Wiktor, prezes WOT. - Nagród na szczeblu krajowym i regionalnym jest sporo, ale to właśnie certyfikaty POT cieszą się największym uznaniem, a decyzje kapituły krajowej wywołują najbardziej zagorzałe dyskusje. Prezes Wiktor przypomniał również, że celem konkursu jest promocja najlepszych i nowatorskich produktów turystycznych, a także inspirowanie branży turystycznej oraz samorządów do ich budowy. To przekonanie potwierdziła Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT. - Od wielu lat obserwujemy, że w konkursie pojawiają się coraz ciekawsze i nowsze inicjatywy. Bardzo często są to produkty, o których istnieniu nie mieliśmy pojęcia. Czasami to pełnokrwisty twór, innym razem bardzo świeży pomysł, który musi się rozwinąć.

Piętnastu kandydatów

W Wielkopolsce o nominacje do prestiżowego lauru konkurowało 15 zgłoszonych produktów. Walka była zacięta, a pierwsze zgłoszenia zaczęły napływać już 21 maja, to jest 10 dni po oficjalnej inauguracji XI edycji imprezy. - Zwyciężyły najlepiej przygotowane produkty - tłumaczy dyrektor biura WOT, Ewa Przydrożny. - Takie, które są już dopracowane, mają duży odbiór, jeśli chodzi o turystów i są w obiegu od pewnego czasu, ciesząc się sporą popularnością. WOT ponownie jako pierwszy wyłonił laureatów, zamykając etap regionalny u progu sezonu wakacyjnego. - Udało się nam to już po raz drugi. Zależało nam, aby gala odbyła się przed sezonem urlopowym ze względów organizacyjnych, jak obecność przedstawicieli gestorów w pracy, ale też, aby czytelnicy, widzowie i słuchacze różnych mediów dowiedzieli się w porę o atrakcjach Wielkopolski. Teraz mamy czas na redagowanie ostatecznej treści aplikacji zgłaszanych do etapu ogólnopolskiego i... na własny urlop – Ewa Przydrożny nie kryje zadowolenia. Podkreśla, że sukces przebiegu konkursu to efekt wytężonej pracy, jaką w jego przygotowanie i przeprowadzenie włożyli zaangażowani pracownicy Biura Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej oraz Członkowie Wielkopolskiej Kapituły Konkursu. Słowa uznania skierowane zostały również do organizatora konkursu - Polskiej Organizacji Turystycznej za pomoc przy realizacji całego procesu drogą online. - W roku bieżącym konkurs po raz pierwszy w całości odbywał się w Internecie, co stanowiło dla nas dodatkowe wyzwanie, któremu jednak sprostaliśmy, o czym świadczy znaczna liczba zgłoszonych produktów turystycznych i - podobnie jak rok wcześniej - rekordowe tempo organizacji Konkursu w Wielkopolsce – mówi Karolina Małecka, specjalista ds. PR i Promocji WOT.

Sposób zgłaszania wniosków ułatwiał utrzymanie porównywalnego standardu. Tradycyjne materiały drukowane zastąpiła aplikacja online. Wymagała ona od zgłaszających m.in. większego skupienia w kontekście redagowania opisów produktów, na które mieli ograniczoną liczbę znaków w internetowym formularzu. Jak się okazało, rodziło to pewne trudności. - Metoda wymaga umiejętności wydobycia kwintesencji, pokazania tego, co najważniejsze w danym produkcie, tak, aby udowodnił on Kapitule swą atrakcyjność. Dlatego musieliśmy przekonać gestorów produktów, żeby dogłębnie przemyśleli, co napisać. Pochłonęło to mnóstwo pracy i dzisiaj, patrząc wstecz, cieszę się, że została ona właściwie wykonana - ocenia Ewa Przydrożny dodając, że nowa elektroniczna oprawa konkursu tylko na początku wydawała się problemem, ale po krótkich wprawkach wszyscy dali sobie z nią radę, zarówno podmioty aplikujące jak i członkowie Kapituły.

Anna Księżnik, kierownik w DWR POT, odpowiedzialna za prawidłową organizację i przebieg konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny gromadzi wnioski, które zostaną wykorzystane w pracy nad poprawą funkcjonalności aplikacji internetowej wykorzystywanej w procedurze zgłaszania kandydatur do Certyfikatu POT  Oceny użytkowników wypowiadających się na temat funkcjonalności aplikacji internetowej, jej zalet i słabych stron, skrzętnie notuje Anna Księżnik, kierownik w Departamencie Współpracy Regionalnej POT, odpowiedzialna za prawidłową organizację i przebieg konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. Wnioski pomogą we wprowadzeniu poprawek, modyfikacji i ulepszeń technicznych. Powinny one jeszcze bardziej uprościć procedurę wypełniania formularzy online, tak aby w przyszłym roku zgłoszenia kandydatów do Certyfikatu POT w dwunastej edycji konkursu, nie sprawiały problemu nawet osobom mniej wprawnym w posługiwaniu się narzędziami internetowymi.

Kandydat godny Złota

Piknik szybowcowy „Leszno. Rozwiń skrzydła!"; Turystyka kolejowa Turkol.pl - Markowy produkt turystyczny Turkol.pl; Wybierz Kalisz na weekend - właśnie te produkty znalazły się w gronie laureatów do konkursu ogólnopolskiego o Certyfikat POT. I one uzyskają dostęp do licznych działań promocyjnych w kraju i zagranicą, które prowadzi już Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Poza tym produkty nagrodzone w tym etapie wezmą udział w eliminacjach ogólnopolskich, gdzie będą rywalizować z produktami z całej Polski.

- Liczymy, że uda nam się sięgnąć po najwyższy laur - mówi Tomasz Wiktor. - Jak dotąd certyfikaty przyznano dziewięciu wielkopolskim produktom, które wnikliwie obserwujemy i trzymamy za nie kciuki. Na razie nie dopracowaliśmy się Złotego Certyfikatu, ale mocno do tego dążymy. Mam nadzieję, że tegoroczny kandydat, będzie kandydatem godnym. Mowa o nominowanym w tym roku do Złotego Certyfikatu produkcie Malta Festival Poznań, który otrzymał już certyfikat w 2006 i teraz może ubiegać się o najwyższe wyróżnienie. - Ta nominacja jest dla nas dużą nobilitacją, dlatego proszę trzymać za nas kciuki - powiedziała Karina Adamska, zastępca dyrektora Fundacji Malta. - Myślę, że Festiwal ma dużo argumentów, które przemawiają za tym, że się w tym gronie znaleźliśmy. I w związku z tym na pewno powalczymy. Festiwal, który każdego roku od 20 lat ściąga do Wielkopolski kilkadziesiąt tysięcy ludzi, proponuje program artystyczny na najwyższym poziomie. Oprócz obecności w salach teatralnych czy kinowych, wkracza w nietypowe przestrzenie miasta. Widowiska odbywają się na rynku, placach, dziedzińcach, opuszczonych fabrykach. Sztuki teatralne, wizualne, taniec, koncerty gwiazd światowego formatu, do tego projekty otwarte dla ludzi, których wciąga się w artystyczną przestrzeń sprawiają, że każdy może odkryć tu coś dla siebie. Niezależnie od tego czy są to odpowiedzi na ważne pytania, czy sposób spędzania wolnego czasu połączony z obcowaniem ze sztuką, na którą zazwyczaj na co dzień nie mamy wiele czasu. - Malta musi nadążać za współczesnym światem, za widownią, jej potrzebami i oczekiwaniami.

Pielęgnowanie atrakcyjności festiwalu z edycji na edycję to chyba najważniejszy problem, z jakim musimy się mierzyć i to w dużej mierze dzięki temu jesteśmy dzisiaj w tym miejscu - wyjaśnia Karina Adamska.
Wyróżnienia specjalne powędrowały do Historycznego Parku Rozrywki Gród Pobiedziska; Kompleksu sportowo-rekreacyjnego Termy Maltańskie oraz Szlaku kajakowego rzeki Warty w Wielkopolsce.

Zasługuje, by je dostrzec

- Województwo wielkopolskie bardzo zasługuje na to, żeby je dostrzec - tymi słowami Elżbieta Wąsowicz-Zaborek wskazywała między innymi, jak ważne dla przebiegu konkursu jest współdziałanie regionalnych organizacji turystycznych. Działania WOT w tej materii są szczególnie intensywne. - Zespół Polskiej Organizacji Turystycznej nie byłby w stanie wyłowić takich perełek w regionach, gdyby nie współpraca naszych partnerów. Trzymam mocno kciuki, żeby Wielkopolska mogła poszczycić się Złotym Certyfikatem, może już w tym roku – mówiła prezes Wąsowicz-Zaborek. Życzenia sukcesów uczestnikom konkursu przesłał także Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, który nie mógł stawić się na gali osobiście. Jego list do uczestników odczytała dyrektor biura WOT Ewa Przydrożny. Jak podkreślał marszałek Woźniak, idea konkursu, polegająca na aktywizacji lokalnych społeczności wokół przedsięwzięć podnoszących atrakcyjność turystyczną Wielkopolski, wpisuje się w politykę samorządu województwa. Wspiera on najlepsze inicjatywy funduszami z budżetu województwa i środkami unijnymi. Przypomniał, że obecnie w Wielkopolsce realizowanych jest 70 projektów turystycznych, na które przeznaczono 129 mln zł z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Dzięki tym inwestycjom powstała m.in. nowa infrastruktura turystyczna nad wielkopolskimi jeziorami. Skorzystali z nich również przedsiębiorcy, którzy zrewitalizowali zabytkowe, podupadające obiekty na cele turystyczne. Na zakończenie dodał, że efekty wspólnych przedsięwzięć mają odzwierciedlenie w kolejnych edycjach konkursu, jak było to choćby w przypadku Wielkopolskiego Systemu Szlaków Rowerowych, który jako pierwszy otrzymał certyfikat 2004 roku.

Konkurs regionalny odbył się pod patronatem medialnym Głosu Wielkopolskiego i Radia Merkury. Honorowy patronat objął marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.

Sławek Rapior

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit