Najlepszy gdański produkt turystyczny

Śladami Solidarności

Stała wystawa „Drogi do Wolności” - jeden z punktów gry miejskiej „Śladami Solidarności”

Jury II edycji Konkursu na Gdański Produkt Turystyczny ogłoszonego przez Gdańską Organizację Turystyczną wybrało już zwycięzców konkursu. Wygrała gra miejska „Śladami Solidarności” - projekt firmy Teja Tur. Drugie miejsce zajęła 2-dniowa wycieczka „Mali odkrywcy wielkich Gdańszczan”, produkt stworzony przez firmę Joytrip.

Zwycięski produkt to oferta przygodowej gry miejskiej, czyli gry, w której planszą jest przestrzeń miejska, a „pionkami” stają się sami uczestnicy. Oferta jest adresowana do turystów (także biznesowych) oraz firm – jako pomysł na organizację spotkań integracyjnych w Gdańsku. Scenariusz gry został przygotowany na podstawie historycznych informacji na temat powstania i działalności Solidarności. Celem gry jest przedstawienie minionych wydarzeń w atrakcyjny sposób – zarówno dla osób, które je pamiętają, jak i dla młodszych, którzy o nich tylko słyszeli lub czytali. Ucieczka przed milicją, zrzut ulotek, kierowca autobusu rodem z PRL, cinkciarze, konkursy i zagadki – to tylko niektóre z elementów gry. Uczestnicy poruszając się „Śladami Solidarności” odwiedzą m.in. Stocznię Gdańską, wystawę „Drogi do Wolności”, kościół św. Brygidy, blok na Zaspie, w którym kiedyś mieszkał L. Wałęsa.

Drugi projekt - „Mali odkrywcy wielkich Gdańszczan” to propozycja dla rodzin z dziećmi, uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych, przyjeżdżających do Gdańska. Część produktu może być wykorzystywana podczas indywidualnych wczasów rodzinnych, a także podczas kolonii letnich. „Mali odkrywcy wielkich Gdańszczan” to 2-dniowa wycieczka, z noclegiem w Gdańsku, podczas której uczestnicy przekonują się, że Gdańsk to miasto, które powstało dzięki ludzkiemu intelektowi i nauce. Pierwsza część programu to szukanie  materialnych śladów nauki – unikalnych urządzeń technicznych i budowli (Kuźnia Wodna, Stare i Główne Miasto, systemy obronne Gdańska, Żuraw, Sołdek, młyny i elektrownie wodne). Druga część programu to praktyczny i namacalny kontakt z eksperymentami naukowymi (Centrum Edukacyjne Hewelianum, Manufaktura Słodyczy „Ciu – Ciu – Cukier Artists”, Politechnika Gdańska). W ubiegłym roku firma Joytrip zdobyła w konkursie I miejsce za grę miejską „Władcy bursztynu”.

Celem Konkursu na Gdański Produkt Turystyczny  jest przede wszystkim wykreowanie innowacyjnych produktów turystycznych, aktywizacja turystyki przyjazdowej oraz stworzenie wizerunku Gdańska jako wielosezonowego centrum turystycznego, oferującego atrakcje przez cały rok. Na konkurs wpłynęło 5 projektów, które były oceniane pod względem innowacyjności, wielosezonowości oraz konkurencyjności.

Pomysłodawcą konkursu jest Referat Turystyki Urzędu Miasta w Gdańsku, zaś organizatorem - Gdańska Organizacja Turystyczna.  Konkurs trwał od października do  końca grudnia 2009 r. i był skierowany do organizatorów turystyki działających na terenie Polski. Efektem konkursu miał być opracowany, gotowy do sprzedaży produkt turystyczny,  kompleksowa oferta pobytu  w Gdańsku, w jednej z ośmiu wybranych kategorii: Aktywny mix weekendowy w Gdańsku; Gdańsk, Gdynia, Sopot pod żaglami;Przeżyj to w Gdańsku – poznanie miasta trasami szlaków turystycznych; Gdańsk dla Maluchów – propozycje turystyki rodzinnej; Coolturalnie w Gdańsku – pakiet kulturalno-rozrywkowy; Trójmiasto nocą; Bursztynowy Gdańsk; Smaczny Gdańsk.

Za I miejsce firma Teja Tur otrzyma 20 tys. zł na realizację i promocję produktu, zaś za drugie miejsce Joytrip – 10 tys. zł. Zgodnie z Regulaminem konkursu produkty będą realizowane od najbliższego sezonu letniego do co najmniej roku 2012.

Patronat honorowy nad konkursem objął prezydent Miasta Gdańska, Paweł Adamowicz.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit