Jaki był Tour Salon 2008

Krótszy i nie tak liczny, ale jak zawsze interesujący

19. Tour Salon 2008 w Poznaniu...Więcej »

W tegorocznej, dziewiętnastej już edycji Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon 2008 wzięło udział 750 wystawców z 41 krajów, w tym 218 z zagranicy (więcej, niż w 2007 r.). Impreza odbyła się od 16 do 18 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Ekspozycja zlokalizowana była w trzech pawilonach, a nie w jednym, jak dotychczas. Czy była bardziej udana, niż rok wcześniej? W 2007 r. odwiedziło tę imprezę prawie 25.000 osób, wśród których podczas dwóch dni branżowych było 10 tys. profesjonalistów. Zaprezentowało się wtedy prawie 800 wystawców, ale uczestniczyły przedstawicielstwa tylko 38 państw. W tym roku targi odwiedziło blisko 20 tys. osób, w tym 11.000 profesjonalistów podczas dwóch pierwszych dni branżowych.
Zaprezentowały się wszystkie polskie regiony, narodowe ośrodki promocji turystycznej, biura podróży i touroperatorzy, a także gestorzy bazy noclegowej oraz firmy świadczące usługi dla turystyki. Dużym zainteresowaniem cieszyło się III Seminarium Turystyki Biznesowej pt. „Eco Mice – ekologiczne rozwiązania w przemyśle spotkań” zorganizowane przez Poznań Convention Bureau, Polską Organizację Turystyczną oraz MTP. Pierwszy raz odbyło się seminarium poświęcone turystyce gejowskiej, zorganizowane m.in. przez International Gay and Lesbian Travel Association. 17 i 18 października trwał największy w Polsce workshop turystyki przyjazdowej Buy Poland, podczas którego przedstawiciele firm z całego świata, które są zainteresowane przyjazdami do Polski, spotkali się z polskimi sprzedawcami usług turystycznych. Ostatniego, trzeciego dnia targi licznie odwiedzili pasjonaci podróżowania i osoby szukające ciekawych pomysłów na spędzenie wolnego czasu. Na teren targów gości bezpłatnie woził „Wesoły tramwaj Tour Salon”, a na stoisku Kraju Partnerskiego – Norwegii można było spotkać znaną podróżniczkę Elżbietę Dzikowską.

Wielu wystawców było niezadowolonych decyzją organizatorów o skróceniu czasy trwania targów do trzech dni, ale podyktowane to zostało przygotowaniami do grudniowej międzynarodowej konferencji klimatycznej, która także obradować będzie na terenie MTP.

W 2009 r. Tour Salon trwać będzie znowu 4 dni. Niektóre narodowe organizacje turystyczne z zagranicy nie do końca zadowolone były z tego, że otrzymały miejsce w innym pawilonie, niż biura podróży i touroperatorzy. Tour Salon rozrasta się jednak i jeden pawilon już nie wystarcza, aby pomieścić wszystkich wystawców. Utrudnienia wywołane rozdzieleniem naturalnych kontrahentów były więc niejako „produktem ubocznym” popularności poznańskiej imprezy. W przyszłym roku przedstawicielstwa zagraniczne oraz biura podróży i touroperatorzy znowu znajdą się jednak w jednym pawilonie.
Od 21 do 24 października 2009 r. odbędzie się dwudziesta edycja największych w Polsce targów turystycznych.
(zr)

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit