Transgraniczny obszar turystyczny

Karkonosze i Łużyce – aktywnie przez cztery pory roku

Karkonosze i Łużyce – aktywnie przez cztery pory roku

Tradycyjne już konferencje karkonoskie na Targach Tour Salon stają się  okazją do prezentacji kolejnych etapów związanych z kreowaniem innowacyjnych produktów turystycznych na tym terenie oraz zapoznania się z formami ich promocji.

Wspieraniu innowacyjnych przedsięwzięć regionu służą środki Unii Europejskiej, która  szczególnie promuje działania o zasięgu  transgranicznym. W przypadku miasta Jelenia Góra i powiatu jeleniogórskiego bardzo owocnie rozwija się współpraca z przygranicznymi terenami Łużyc (Niemcy) i Czech. Stąd też obecność na konferencji nt. rozwoju i promocji produktu turystycznego regionu Karkonoszy przedstawicieli tych obszarów. Wieloletnia, bardzo konkretna współpraca sprzyja temu, że partnerzy po wszystkich stronach granic znają bardzo dobrze realia sąsiadów, co z pewnością przyczynia się do uzyskiwania oczekiwanych efektów.

Projekt „Karkonosze i Łużyce – aktywnie przez cztery pory roku” realizowany przy udziale funduszy samorządowych i unijnych barwnie przedstawił podczas konferencji,  starosta jeleniogórski Jacek Włodyga. Poinformował przy tym zebranych, że  trwa dyskusja nad ewentualną zmianą nazwy powiatu z jeleniogórskiego na powiat karkonoski. Powołał się tu na przykład powiatu tatrzańskiego, którego nazwa obroniła się, zwłaszcza w sensie marketingowym. Jednak - co potwierdził starosta - w tym regionie na uwagę zasługują nie tylko góry: wielką atrakcją są służące turystyce i kulturze wspaniale odrestaurowane pałace i dwory.

Jak twierdzą gospodarze „Realizacja projektu już przyczyniła się do powstania transgranicznego obszaru turystycznego i wypoczynkowego. Prowadzenie wspólnej kampanii marketingowej obszaru Karkonoszy i Łużyc Górnych pozytywnie wpływa na umocnienie wizerunku jako obszaru wypoczynkowego, zwiększy ruch turystyczny na obszarze Karkonoszy i Łużyc Górnych, a co za tym idzie – wzrostu gospodarczego”. Wspólna kampania promocyjna  realizowana jest na obszarze: Polski (Jelenia Góra, Poznań), Niemiec (Akwizgran, Drezno, Löbau, Hoyerswerda) i Czech (Jablonec nad Nysą, Praga).  Ważną rolę integracyjną i promocyjną  wypełnia polsko-czeska karta rabatowa „Karkonosze Regioncard”.

Uczestnicy konferencji zostali również zapoznani z nowym hasłem promocyjnym „Mam w sobie ducha gór”. Hasło to odtąd będzie towarzyszyć przekazom promocyjnym: Janowic Wielkich, Jeleniej Góry, Karpacza, Jeżowa Sudeckiego, Kowar, Mysłakowic, Piechowic, Podgórzyna, Starej Kamienicy, Szklarskiej Poręby.

Promocja turystyczna nie może być fasadowa – potwierdzili członkowie punkrockowej grupy muzycznej „Leniwiec” z Jeleniej Góry prezentując teledysk przedstawiający miasto w satyrycznej formule.

Jan Paweł Piotrowski

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit