Blisko 54 tysiące ludzi bawiło się na tegorocznej Industriadzie

Internauci lubią zabytki poprzemysłowe

Samorządowcy i szefowie obiektów należących do Szlaku Zabytków Techniki podczas spotkania podsumowującego tegoroczną Industriadę otrzymali statuetki z logo imprezy – mechanicznym sercem / fot.:  Adriana Lysik

Industriada to święto Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego i wyjątkowa impreza: w tym roku odbywała się równolegle w 34 obiektach szlaku w 24 miastach województwa śląskiego. Przypomnijmy, że Szlak Zabytków Techniki jest jednym z najważniejszych produktów turystycznych województwa śląskiego i jego najlepszą wizytówką. Jest też pierwszym zdobywcą Złotego Certyfikatu POT w VI edycji Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny.

Wszystkich zdziwiła przede wszystkim wysoka frekwencja. – Na Industriadę przyszło prawie dwa razy więcej osób niż rok temu – mówi Jerzy Gorzelik, wicemarszałek województwa śląskiego. Rok temu, na pierwszej edycji zabawy, było około 29 tysięcy gości, w tym roku blisko 54 tysiące.

Organizatorzy, czyli pracownicy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, zebrali już dane statystyczne mówiące o imprezie.  Pewnie okażą się one przydatne dla wszystkich innych organizatorów imprez turystycznych.

Skuteczność elektronicznych mediów i prasy drukowanej

Okazuje się, że spora część gości imprezy, to internauci. Właśnie Internet okazał się jednym z najskuteczniejszych mediówJerzy Gorzelik, wicemarszałek województwa śląskiego podczas spotkania podsumowującego tegoroczną Industriadę / fot.:  Adriana Lysik informujących o zabawie. Strona www.industriada.pl miała prawie 47 tysięcy unikalnych użytkowników (przez miesiąc poprzedzający imprezę), a odsłon ponad 158 tysięcy. Specjalnie filmowe zaproszenie umieszczone na kanale YouTube wyświetlono 6600 razy.

Sporo  gości Industriady korzysta ze smartfonów: dla nich więc przygotowano specjalne kody, które po zeskanowaniu umożliwiały wejście na stronę konkretnych obiektów Szlaku Zabytków Techniki. – Blisko tysiąc osób weszło na stronę Industriady przez smartfony – podlicza Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej UMWŚ.

Wielkim powodzeniem cieszyły się zabawy organizowane przez stację telewizyjną Discovery, która była głównym partnerem medialnym imprezy. Przyszło na nie 13 tysięcy ludzi.

Zresztą Industriada cieszy się wielkim uznaniem wszystkich mediów. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, że na około 1700 publikacji o tegorocznej Industriadzie tylko trzy procent było negatywnych. Urzędnicy skwapliwie policzyli, że na tak pozytywną kampanię musieliby wydać ponad 2,2 mln zł. Jednak trzeba pamiętać, że Industriada i tak sporo kosztuje. W tym roku Urząd Marszałkowski wydał na nią 2,5 miliona złotych.

- Na następną Industriadę chcemy mieć już podzielone obiekty szlaku na „gwiazdy techniki” i „niecodzienne wrażenia” – mówi Adam Hajduga, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej UMWŚ    / fot.: Archiwum UM – Natalia WójcikIndustriada ma odbywać się w każdy pierwszy weekend czerwca

Na początku tego roku organizacja imprezy nie była taka oczywista, bo samorządowcy poprzedniej kadencji nie zarezerwowali na ten cel pieniędzy w budżecie województwa. W przyszłym roku ma być inaczej. Obecne władze deklarują chęć finansowania zabawy, a urzędnicy już teraz myślą o przyszłorocznych atrakcjach. Industriada ma odbywać się w każdy pierwszy weekend czerwca.

- Na następną Industriadę chcemy mieć już podzielone obiekty szlaku na „gwiazdy techniki” i „niecodzienne wrażenia” – mówi Adam Hajduga, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej UMWŚ. „Gwiazdami” ma szansę zostać kilka, góra kilkanaście obiektów, które generują największy ruch turystyczny. One mają „napędzać” gości do mniej znanych obiektów szlaku (przypomnijmy, że teraz Szlak Zabytków Techniki liczy 36 obiektów).

Adam Hajduga, jeden z pomysłodawców, chce podziału obiektów dokonać jeszcze w tym roku. Chce też sprawdzić poziom obsługi klienta w zabytkach szlaku. Dlatego też każdy z obiektów będzie sprawdzany techniką „tajemniczego klienta”.

Adriana Lysik

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit