Warszawskie Targi Turystyczne Podróże

Debiut na Stadionie Narodowym

Oficjalne otwarcie targów. Jacek Janowski (z lewej) wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT i Jacek Oryl, prezes zarządu Murator Expo

Stolica ma już cztery imprezy targowe prezentujące oferty turystyczne. Po styczniowych ITM, kwietniowych Lato i wrześniowych TTWarsaw - Murator Expo i miesięcznik Podróże, organizatorzy targów, zainaugurowali w listopadzie Warszawskie Targi Turystyczne Podróże.

Pomysłodawcy i twórcy WTT Podróże stanęli przed nie lada wyzwaniem, w jaki sposób oryginalnie wyróżnić się od pozostałej trójki. Zarekomendowali wystawcom, klientom i zwiedzającym ideę wydarzenia, które przekonuje, zachęca i daje możliwość praktycznego zaplanowania wakacji w duchu sportowym i oddawaniu się aktywności we wszystkich jej formach. Wybór miejsca targowego spotkania - nad wyraz trafny. Stadion Narodowy, jedna z atrakcji turystycznych Warszawy, najbardziej znany obiekt, nie tylko sportowy, w kraju. Nie bez znaczenia jest wygoda komunikacja wyróżniająca dodatkowo tę lokalizację. Na udział w targach zdecydowała się ponad setka wystawców, wśród nich  (nieliczna) reprezentacja polskich regionów, hotele, ośrodki Spa, firmy turystyczne, producenci odzieży i sprzętu sportowego i turystycznego, wydawcy literatury przedmiotu, informatorów, map i przewodników. Wartością merytoryczną imprezy było wprowadzenie do programu licznych punktów spoza obszaru czysto handlowego. Panele dyskusyjne, prezentacje, programy edukacyjne, spotkania z autorami książek podróżniczych. Staraniem Polskiej Organizacji Turystycznej przygotowana została wystawa fotograficzna poświęcona laureatom tegorocznej edycji konkursu POT na Najlepszy Produkt Turystyczny. Równolegle do ekspozycji obrazów statycznych  w holu wystawienniczym, biegła część filmowa w sali projekcyjnej.  Plan emisji objął materiały kręcone na zlecenie POT w tym między innymi wybrane odcinki realizowanego cyklu programów telewizyjnych „Nie ma jak Polska”.

Murator Expo przygotował śmiały plan wejścia na stołeczny rynek targów turystycznych. Stadion Narodowy, poza otaczającą go przyciągającą aurą, dysponuje sporym metrażem.  Wystawcom postawiono do dyspozycji ponad 8 tys. m. kw. powierzchni i kilkanaście sal konferencyjnych mieszczących około 2 tys. osób. W przyszłości, gdy targi się rozkręcą, infrastruktura obiektu umożliwi obsługę rzeszy gości w liczbie około 60 tysięcy. Pytanie, jak duże rysują się na to szanse. W tym roku, tłumów nie było. Niejako wpłynęła na umiarkowanie  satysfakcjonującą frekwencję, nie dość energiczna akcja reklamowa przed   rozpoczęciem targów. Sam mit Stadionu Narodowego okazał się niewystarczający dla skutecznego pobudzenia zainteresowania imprezą. Z pewnością organizatorzy wezmą tę wskazówkę do serca. Powinni. W pomyśle tkwi obiecujący potencjał. Potwierdziło to wielu obecnych. Niezwykle udanie wypadła uroczystość wręczenia nagród przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze w Ogólnopolskim Konkursie PTTK „Gmina Przyjazna Rowerzystom”. Prezes ZG PTTK dzieląc się opiniami na temat targów, nie krył przekonania, że widzi przed nimi przyszłość. Potwierdził tę opinię Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT: – "Warszawskie targi rokują moim zdaniem pozytywnie, są  inicjatywą  w sposób właściwy wspierającą  promocję i sprzedaż oferty turystycznej przygotowanej przez przedsiębiorstwa. Sama impreza służąca w swoim założeniu, rozwojowi biznesu turystycznego,  jest również atrakcją dla mieszkańców Warszawy z uwagi na szeroki wybór imprez towarzyszących".

Pozostaje inna niewiadoma. W jaki sposób do nowego partnera na stołecznym rynku ustosunkują się jego dotychczasowi liderzy? Bywalcy targowi za pierwszą reakcję uznali komunikat o przeniesieniu terminu przyszłorocznych Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw - właśnie na połowę listopada. MT Targi, gigant z 20-letnim dorobkiem i debiutujący w tej lidze Murator Expo, w 2013 roku, w tych samych dniach zaproszą więc (hipotetycznie) do siebie wystawców i zwiedzających. Oczywiście trzymamy kciuki za powodzenie zarówno jednych, jak i drugich. Sektor gospodarki turystycznej powinien na tym zintensyfikowaniu promocji ofert dodatkowo zyskać.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit