Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny

Złoty Certyfikat dla Podlasia

Wieczorna Gala w Iglicy MP. Prezes POT ze złotą kopertą w dłoni… Więcej »

Werdykt członków Kapituły Konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny przez blisko miesiąc trzymany był w ścisłej tajemnicy. Ogłoszony oficjalnie o godzinie 22.00, 22 października – błyskawicznie znalazł się na internetowych stronicach wielu portali internetowych.

Najżywiej oczekiwano decyzji przyznającej drugi w historii konkursu Złoty Certyfikat POT. Ów honorowy tytuł, który posiada zarazem wymierną merkantylnie, cenną wartość, nadano zgłoszonemu przez Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną - Kanałowi Augustowskiemu „Szlak Papieski”. Posiadaczem pierwszego, przypomnijmy, jest Śląska Organizacja Turystyczna za Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego.

Symbole profesjonalizmu

Podobnie jak słynna Iglica od dziesiątków lat symbolizuje Międzynarodowe Targi Poznańskie, tak wręczone w tym roku w jej modernistycznych wnętrzach Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stały się symbolem profesjonalnych produktów turystycznych, a uroczystości związane z ogłoszeniem listy laureatów zyskują wymiar ważnych wydarzeń w jesiennym kalendarzu branży turystycznej. Tegoroczna uroczystość miała miejsce podczas jubileuszowych targów turystycznych Tour Salon w trakcie gali, na którą zapraszali minister Sportu i Turystyki oraz prezes Polskiej Organizacji Turystycznej z okazji ogólnopolskich Obchodów „Światowego Dnia Turystyki” oraz Finału VII edycji Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny.

- Przytaczanie definicji i mówienie o wartości dla gospodarki produktów turystycznych byłoby na tej sali nietaktem. Nie ma wśród nas osoby, która nie doceniałaby wagi tworzenia nowych produktów turystycznych – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, który złożył też gratulację wszystkim odznaczonym tego dnia za Zasługi dla Turystyki przez ministra Sportu i Turystyki. Szczególne słowa uznania skierował do Andrzeja Kozłowskiego, byłego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, inicjatora Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny oraz przypomniał anegdotycznie teraźniejszość okresu pierwszych jego edycji. Rozumienie terminu „produkt turystyczny”, jeszcze przed niewielu przecież laty – było z gruntu dosłowne. Do konkursu zgłaszano między innymi przedmioty typu buty do chodzenia po górach, namioty, a nawet basen. – W gronie kierownictwa POT zdaliśmy sobie wówczas sprawę, że konieczne jest podjęcie energicznych działań popularyzującej wiedzę w tej dziedzinie i inicjujących tworzenie nowych produktów turystycznych. Rozwój konkursu i rosnący prestiż Certyfikatów POT jest dobrym tego przykładem. Wyróżniane produkty turystyczne stanowią wzór gotowych rozwiązań, z których korzystać mogą twórcy kolejnych produktów. Dzięki temu poszerza się oferta usług kupowanych przez turystów – uzasadniał prezes POT. Podziękował także wszystkim regionalnym organizacjom turystycznym za zaangażowanie w przebieg konkursu.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit