Zobaczyć Polskę (na EXPO) i mile się zaskoczyć

Ale też i na inny dział gospodarki – turystykę wskazuje skłaniający do relaksu nastrój aranżacji. Bez trudu powinni ulec mu ci z odwiedzjących, którzy poszukują miejsc i ofert wypoczynku.

.Najbardziej znanym, trwałym, nieprzemijającym symbolem światowych wystaw EXPO jest wieża Eiffla, która symbolizowała techniczne możliwości ówczesnych czasów. Rekwizyt miał zostać zdemontowany po imprezie. Pozostał. Z miejsca stał się bowiem (i pozostał) jedną z największych atrakcji turystycznych Paryża. EXPO 2015 w Mediolanie, podobnie jak wszystkie poprzednie wystawy będące rodzajem współzawodnictwa i prezentacji dorobku naukowego, technicznego i kulturowego krajów - będzie zarazem promocją ich walorów turystycznych. Tydzień Turystyki Polskiej potrwa od 18 do 24 maja 2015 r.

Udział w tegorocznej wystawie EXPO w Mediolanie zapowiedziało prawie 150 państw, według szacunków przez tereny wystawowe powinno przewinąć się około 21 mln zwiedzających. Statystycznie większość stanowić będą mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego, a mniej więcej jedną trzecią przybysze spoza Włoch. Udział Polski w tym międzynarodowym wydarzeniu pozwoli, między innymi poprzez umiejętną promocję, na zwiększenie ruchu turystycznego do naszego kraju. Tym bardziej, że tematyka tegorocznej wystawy jest niezwykle wdzięczna, jeśli odnieść ją do promowanych przez Polskę ofert turystycznych - „Wyżywienie planety, energia dla życia". Zgodnie z Marketingową Strategią Polski w Sektorze Turystyki na lata 2012-2020 opracowaną przez Polską Organizację Turystyczną, rekomendowane produkty turystyczne w 2015 roku to między innymi turystyka na terenach wiejskich, turystyka aktywna, spa, wellness, uzdrowiska i polskie szlaki kulinarne.

Tydzień, który ma więcej niż siedem dni

Polski pawilon usytuowany będzie w nie byle jakim sąsiedztwie, obok narodowych ekspozycji Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Węgier. Czym się wyróżni? Pawilon zbudowany będzie z modułów w kształcie prostych ekologicznych skrzynek na jabłka, wewnątrz labirynt, sad jabłoni po horyzont, przy czym lustra tworzą złudzenie jego nieograniczoności. Wrażenia nie tylko wizualne. Obecnych otoczy dyskretna woń rozkwieconego sadu, a wokół rozlegało się będzie charakterystyczne brzęczenie owadów i trele ptaków. Projekt architektów pracowni 2pm wyłoniony w drodze konkursu, oparty został w sferze wizualnej na efekcie kontrastu pomiędzy prostą bryłą zbudowaną z ażurowych elementów i idyllicznym wnętrzem. Co do skojarzeń, to narzucają się one same. Sukces gospodarczy polskich sadowników, liderów w plantacji i eksporcie jabłek. Ale też i na inny dział gospodarki – turystykę wskazuje skłaniający do relaksu nastrój aranżacji. Bez trudu powinni ulec mu ci z odwiedzjących, którzy poszukują miejsc i ofert wypoczynku. Do tej grupy odbiorców Polska Organizacja Turystyczna kieruje od grudnia 2013 r. przekaz promocyjny i informacyjny realizując w ramach POIG 6.3 projekt Promujmy Polskę Razem. Kampania promocyjno-informacyjna realizowana jest miedzy innymi na rynku włoskim. „Tydzień Polskiej Turystyki", który oficjalnie zainaugurowany zostanie 18 maja, tak naprawdę rozpoczął się w ubiegłym roku i nie zakończy po siedmiu dniach kalendarzowych. W nawiązaniu do tematyki EXPO, na zaproszenie POT w podróżach do Polski wzięły udział liczne grupy dziennikarzy i touroperatorów. Opracowano serię wydawnictw, między innymi czteroczęściowy zestaw o tytułach POLSKA – Kultura i sztuka, Dzika natura, Miasta oraz Obiekty UNESCO. Uzupełnia ją okolicznościowa turystyczna mapa Polski i wydawnictwo z gatunku kulinariów Smaki Polski. W trakcie „Tygodnia Polskiej Turystyki" programami o osobnych scenariuszach, dostosowanych do zainteresowań, objęci zostaną przedstawiciele mediów oraz branża turystyczna i jej potencjalni klienci korzystający z usług turystycznych. Po 24 maja, działania „Tygodnia Polskiej Turystyki" będą kontynuowane, główny nacisk położony będzie na organizację podróży studyjnych dla touroperatorów, dziennikarzy i bloggerów. Do końca lipca emitowane będą również reklamy w ogólnokrajowych stacjach telewizyjnych i sieci nośników outdoorowych w Mediolanie. W świecie on-line, zainteresowani atrakcjami turystycznymi naszego kraju będą mogli je poznawać używając wybranych aplikacji na przykład w formie prezentacji lub gier, następnie posługując się tabletem lub smartfonem zaplanować podróż korzystając z Planera Wycieczek. Organizatorzy „Tygodnia Polskiej Turystyki" sporo miejsca zarezerwowali w planach dla niestandardowych form promocji na terenach wystawowych i poza nimi, na stacjach kolejowych metra, środkach transportu i przestrzeni miejskiej.

„Tydzień Polskiej Turystyki" w znaczącej części wypełnią prezentacje regionalnych organizacji turystycznych i miast. Rzecz jasna nie wszystkie wkomponowują się ściśle w intencje twórców scenografii obrazującej sielski sad w pełnym rozkwicie i ideę działającej na zmysły przyrody, ale na przykład prezentacja trasy rowerowej Green Velo przebiegającej przez pięć województw Polski Wschodniej, doskonale z nią współgra. Jednakże to co jest wytchnieniem dla miłośników uroku natury, nuży osoby szukające rozrywek, przeżyć i emocji, których dostarcza życie miasta. Tych drugich powinna zainteresować turystyka kulturowa i miejska między innymi w obiektach poddanych rewitalizacji, w czym specjalizuje się Łódź, a także propozycje Wrocławia przygotowującego się do roli Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W tym sensie kreacyjny pomysł prezentacji Mazowsza pasuje do każdego punktu całości. Widowiskowe inscenizacje wykorzystujące pokaz mody projektantów czerpiących inspirację z barwnego mazowieckiego folkloru, przyjmowane są równie rzęsistymi brawami, niezależnie od miejsca i publiczności. Nicią łączącą program „Tygodnia Polskiej Turystyki" będzie wykorzystanie elementów znanej kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej „Poland. Come and Find Your Story", której treść opracowana została wspólnie z regionalnymi organizacji turystycznymi.

Nie tylko turystyka pielgrzymkowa

W ostatnich latach, liczba obywateli Republiki Włoskiej przyjeżdżających do Polski przekracza trzysta tysięcy rocznie.Pawilon zbudowany będzie z modułów w kształcie prostych ekologicznych skrzynek na jabłka, wewnątrz labirynt, sad jabłoni po horyzont, przy czym lustra tworzą złudzenie jego nieograniczoności. Z badań wykonanych w 2014 przez agencję ARC Rynek i Opinia na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, wynika że istnieją spore różnice zdań dotyczących naszego kraju pomiędzy. Inne oceny wypowiadają Włosi, którzy mieli okazję być w Polsce, jeden raz lub wielokrotnie, odmienne ich rodacy niedysponujący wiedzą opartą na osobistych doświadczeniach. Ci pierwsi postrzegają Polaków jako ludzi nowoczesnych, postępowych, przyjaznych i otwartych na świat. Po wizycie są mile zaskoczeni i chętnie rekomendują swoim znajomym lub rodzinie wyjazd do Polski. Zwracają uwagę na zróżnicowanie oferty usług, wiele atrakcji turystycznych, możliwość uprawiania sportów oraz niskie ceny. Drudzy natomiast przyznają, że ich wiedza o Polsce jest pobieżna lub mglista. W ocenach ograniczają się do stereotypów. Główne skojarzenia wiążą się z osobą papieża Polaka, polską religijnością i turystyką pielgrzymkową, historią drugiej wojny światowej, obozem zagłady w Auschwitz, a w perspektywie bliższej współczesności – z ruchem Solidarności i okresem sprzed zmian ustrojowych. Wśród ankietowanych Włochów jedna trzecia przyznała, że nie do końca jest przekonana, czy rzeczywiście cokolwiek wie o Polsce. Wystawa EXPO w Mediolanie i działania zaplanowane podczas „Tygodnia Polskiej Turystyki" powinny te niezadowalające wyniki w przyszłości poprawić.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit