Konkurs POT na Najlepszy Produkt Turystyczny

Zmiana sposobu myślenia o Certyfikacie POT w Małopolsce

Jan Wieczorkowski, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej ... Więcej »

W Małopolsce tegoroczna edycja regionalna konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny spowodowała wysyp wniosków.

- Jest to efekt wzmożonej akcji nagłaśniającej nabór wniosków i promującej ideę konkursu na najlepszy produkt turystyczny - mówi Jan Wieczorkowski, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej. Przyczyniła się do tego konferencja prasowa połączona ze spotkaniem z dotychczasowymi laureatami. Była ona okazją do analizy potencjału turystycznego regionu oraz nowej formuły konkursu. Laureaci przyznali, że dotychczas nie wykorzystywali dostatecznie Certyfikatów ani logo konkursu. To się ma zmienić, gdyż podjęliśmy szeroką akcję promowania konkursu w regionie.

Poprzednie edycje konkursu na Certyfikat POT nie cieszyły się w regionie dużą popularnością. Przyczyną był brak wymiernych korzyści idących za Certyfikatem oraz niewielka promocja samego konkursu i jego wizerunku. W Małopolsce konkurs na Certyfikat POT ma dużą konkurencję ze strony plebiscytów regionalnych, jak Wielkie Odkrywanie Małopolski, Konkurs Odys, Konkurs Trzy Korony Małopolski, Małopolski Smak i wiele innych. W organizacje tych konkursów zaangażowane są media regionalne, które nakręcają atmosferę wokół „własnych” plebiscytów. Zarządzający produktami często nie ogarniają wszystkich możliwości nobilitacji poprzez zdobywanie trofeów w kolejnych konkursach. Dlatego wskazywanie korzyści, jakie niesie za sobą Certyfikat POT, jest głównym zadaniem Małopolskiej Organizacji turystycznej od czasu, gdy formułą konkursu się zmieniła i dzięki Certyfikatowi można kandydatom przedstawić realne perspektywy rozwoju produktu.

- Z zadowoleniem przyjęliśmy propozycję POT o prezentacji regionów na stoisku narodowym w układzie produktowym - mówi Paweł Mierniczak, dyrektor biura MOT. - Udało się nam doprowadzić do spotkania wszystkich dotychczas certyfikowanych produktów i ustalić wspólną strategię promocji tych produktów w ramach promocji regionu Małopolska. Udało się też zaktywizować zarządzających produktami certyfikowanymi w latach 2003-2008 pod kątem wystąpienia na targach TT Warsaw w ramach stoiska narodowego. Wszyscy certyfikowani zadeklarowali udział w prezentacji, przekazując nagrody, materiały i prezentacje do wykorzystania na stoisku polskim. Takie wystąpienie służy nie tylko certyfikowanym, jest cennym wkładem w budowania wizerunku regionu.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit