Według ocen Niemieckiego Związku Turystyki Biur Podróży i Touroperatrów (DRV) turystyka pozostaje jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki naszego zachodniego sąsiada. Sektor ten generuje 2,8 mln miejsc pracy, z czego ponad 63 tys. w samych biurach podróży.

Swoje wyniki badań rynku turystycznego przedstawiło też na początku roku GfK – Stowarzyszenie ds. Badań Konsumenckich. Potwierdzają one wzrost obrotów w lutym tego roku stacjonarnych biur podróży nawet o 9 proc. Najlepsze efekty osiągają średnie przedsiębiorstwa „Schauinsland-Reisen”, „Öger Tours”, „5 vor Flug” czy „GTI”. Również inne biura podróży i touroperatorzy wypowiadają się bardzo optymistycznie i potwierdzają wzrost obrotów oraz wzrost liczby uczestników podróży w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Szef TUI Volker Böttcher potwierdza umiarkowany wzrost, przede wszystkim dzięki dużemu zainteresowaniu wyjazdami do Turcji, który wzrósł o 11 proc. oraz podróżami dalekomorskimi i objazdowymi. W ubiegłym roku zwycięzcami w walce o klienta byli touroperatorzy organizujący podróże statkiem. W tym roku kontynuują dobrą passę. Osiągnęli oni już trzy czwarte zeszłorocznego obrotu, a biura „Aida”, „MSC” i „Costa” nawet ponad 80 proc.

60 mld euro na podróże

Niemiecki Urząd Statystyczny odnotował spadek liczby cudzoziemców nocujących w hotelach na terenie Niemiec. Co prawda niewiele, bo tylko o 3 proc., co daje poziom prawie do 55 mln.  Natomiast o 2 mld zmalały wydatki podróżujących do ok. 60 mld euro. O 4 proc. niższy jest również poziom podróży służbowych po kraju. Dla odmiany o 6 proc. zwiększył się poziom „krótkich wyjazdów”, a szczególnym zainteresowaniem cieszyła się turystyka miejska.

Szefowa DZT Petra Hedorfer prognozuje, iż w  2010 roku nastąpi około 3 proc. wzrost liczby podróży turystycznych. Przede wszystkim liczy na stabilny popyt wewnątrzniemiecki. Wspierać mają go działania marketingowe „Kreatywne Niemcy” i „Zagłębie Rury 2010”. W roku 2011 akcje promocyjne skoncentrują się na turystyce zdrowotnej i wellness. Dalszych impulsów marketingowych dostarczą mistrzostwa kobiet w piłce nożnej, które od  26.06. do 17.07.2011   rozgrywane będą w dziewięciu miastach Niemiec.

2.5 mld euro wydane w Polsce

Polska od trzech lat znajduje się w grupie dziesięciu najbardziej ulubionych zagranicznych destynacji urlopowych Niemców i zajmuje ósme miejsce wśród krajów europejskich. Największy, dwudziestoprocentowy odsetek zainteresowanych stanowią mieszkańcy Północnej Nadrenii-Westfalii oraz Berlina i Brandenburgii. Według szacunków instytutu LEIF, w ubiegłym roku złożyło w wizytę w Polsce ponad 1,4 mln turystów z landów wschodnich. W rankingu krótkich podróży Polska zajmuje drugie miejsce po Czechach, przed Austrią, Szwajcarią, Francją, Włochami i Hiszpanią. Regionami najczęściej odwiedzanymi w Polsce są województwa dolnośląskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie i małopolskie. Trzy najważniejsze motywy wyjazdów to odwiedziny znajomych i przyjaciół, imprezy kulturalne i urlop.

Turyści niemieccy niezmiennie pozostają doskonałymi klientami w polskich sklepach i firmach oferujących usługi.  Według wstępnych danych Commerzbanku, jednego z największych banków niemieckich, w ubiegłym roku nasi zachodni sąsiedzi wydali w czasie podróży do Polski prawie 2.5 mld euro.

Źródło: POIT Berlin

 
 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit