Polsko-indyjski mariaż

Warszawa tłem scen akcji, pościgów i wielkiej miłości

1.Indie1-400

W dzień po słynnej sekwencji filmowej, w której londyński autobus piętrowy przebija barierę Mostu Gdańskiego i wpada w odmęty Wisły, supergwiazdy Bollywood grające w kręconym w Warszawie, przyszłym murowanym przeboju kinowym o tytule „Kick" - wzięły udział w konferencji prasowej zorganizowanej przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Urzędem m. st. Warszawy, Film Polska Productions z Krakowa oraz Hindi Cinema z Bombaju.

Uczestników konferencji i tłumnie przybyłych dziennikarzy witali prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski, lider projektu POT „Lubię Polskę!" Emilia Kubik, prezes Film Polska Productions Krzysztof Sołek i ekipa z Bollywood - reżyser, producent Nadiadwala Grandsons Entertaianment PVT LTD Sajid Nadiadwala oraz najjaśniejsze gwiazdy na aktorskim firmamencie Bollywood, Salman Khan, Jacqueline Fernandez, Randeep Hooda. Wśród zaproszonych gości ambasador Indii w Polsce, Jej Ekscelencja Monika Kapil Motha oraz wiceminister Sportu i Turystyki Katarzyna Sobierajska. Spotkanie tego grona powiązanego wspólnym przedsięwzięciem jest w dużym stopniu efektem kilkuletniej kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej budującej markę Polski w Indiach.

Jeśli Hindusi zainteresują się polskim rynkiem, to go „zaleją"

- Cztery lata temu, po analizie rynku indyjskiego doszliśmy do wniosku, że Bollywood jest świetnym nośnikiem dla rozwoju współpracy polsko-indyjskiej. Jeżeli dzisiaj dodamy do siebie efekty kampanii i produkcję filmu, to mamy komplementarne podejście do działań promocyjnych - mówił prezes Rafał Szmytke. Filmowa fantazja odwołująca się do wyobraźni wykorzystywana jest również w kampanii produktowo-wizerunkowej „Polska, Come and Find Your Story" realizowanej w wybranych krajach azjatyckich w ramach projektu „Lubię Polskę!", której twórcy grają na emocjach poprzez odwołanie do uniwersalnych historii zaczerpniętych z najbardziej znanych bajek.

Minister Katarzyna Sobierajska podkreślając, że realizacja filmu zbiega się z kampanią POT na rynku indyjskim, nie taiła oczekiwań ze strony polskiej, że kampania i film przełożą się na wymierne efekty. - 15 mln Hindusów podróżuje co roku za granicę. O tego turystę zabiegamy. Zrobiliśmy znaczący krok w kierunku zwiększenia się ruchu przyjazdowego z Indii i realizacji kolejnych filmów.

- Przejechałam Polskę wszerz i wzdłuż. Jest to kraj zachwycający. Jeśli Hindusi zainteresują się tym rynkiem, to go „zaleją" - żartowała z wdziękiem ambasador Indii Monika Kapil Motha. - Polska jest jednym z najważniejszych partnerów dla Indii. Demokratycznym, o rozwijającej się gospodarce. Turystyka jest coraz ważniejszym sektorem w Indiach. Czuję, że czeka nas wspaniały mariaż polsko-indyjski. Jestem również pod wrażeniem polskich filmów. Ciekawych, doskonale wyreżyserowanych, jakże odmiennych od kinematografii indyjskiej. Bollywood jest fabryką snów, ucieczką do nierealnego świata, prowadzącą do katharsis. Po wielu latach zabiegów udało się ściągnąć ekipę Bollywood do Polski. I to przy realizacji filmu, w którym występuje jedna z największych gwiazd Indii - Salman Khan. To będzie nasz kolejny sukces. Dziękując wszystkim ujawniła kolejnych zaangażowanych sojuszników - Indyjsko-Polską Izbę Gospodarczą z prezesem Jawaharem Jyotim Singhem oraz, jakżeby inaczej, mieszkańców Warszawy.

Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski ocenił wieloaspektowość przedsięwzięcia: - Współpraca stolicy i filmowców z Bollywood ma swoją stronę logistyczną, wymiar ekonomiczny i walor marketingowy. Dziś po zakończeniu zdjęć plenerowych mogę stwierdzić, że współpraca przy realizacji scen poszła bardzo sprawnie i nie spowodowała większych ograniczeń w życiu miasta i ruchu kołowym. Premiera filmu zapowiadana jest na 27 lipca w Indiach, i wszyscy czekamy z niecierpliwością i ciekawością zarówno efektu końcowego filmu, jak i efektu marketingowego.

Historia trojga ludzi, których losy krzyżują się w stolicy europejskiego kraju

1.Indie2Plenerowe zdjęcia do megaprodukcji „Kick" trwały w Warszawie od 12 do 21 kwietnia. To pełna widowiskowych akcji i pościgów historia trojga ludzi z przeszłością, których losy krzyżują się w stolicy europejskiego kraju - Warszawie. Bohaterami są Shaina - piękna i inteligentna pani psychiatra, Devi alias Devil - niedojrzały emocjonalnie złodziej oraz ścigający go ambitny i przenikliwy Himanshu. Zdjęcia realizowane w Warszawie należą nie tylko do najtrudniejszych scen akcji jakie dotąd kręcono w Polsce, ale również do największych scen tego typu realizowanych na potrzeby kina bollywoodzkiego. Indyjscy filmowcy kręcili między innymi scenę kaskaderską skoku z 30. Piętra Pałacu Kultury i Nauki. Część sekwencji Salman Khan wykonał osobiście. Scena nie przysporzyła mu problemu, bo wysportowany gwiazdor bez trudu radzi sobie z podobnymi wyzwaniami. Eksplodujący w powietrzu helikopter, którego szczątki spadają na ziemię. Najwięcej emocji budził finał sekwencji widowiskowego pościgu na ulicach Warszawy, kręconego od tygodnia w różnych punktach stolicy. Ujęcie przygotowywano tak, żeby niczego nie pozostawić przypadkowi. Czerwony autobus double-decker przebijający bariery Mostu Gdańskiego i spadający do Wisły śledziło kilka kamer, w tym jedna na łodzi i jedna zamontowana na czterośmigłowym dronie unoszącym się nad mostem niczym ważka.

Kino bollywoodzkie jest ogromną szansą na wypromowanie Warszawy. - Kiedy dowiedzieliśmy się, że Sajid Nadjadwala planuje realizację swojego najnowszego megahitu w Europie postanowiliśmy, razem z naszymi partnerami, skupić wszelkie działania na przekonaniu go, że Warszawa jest doskonałym miejscem na realizację na bardzo wysokim, światowym poziomie - mówi Krzysztof Sołek, prezes Film Polska Productions, która realizuje polską część produkcji. Firma ta w ciągu ostatnich kilku lat zdobyła reputację najdynamiczniej rozwijającej się we współpracy z rynkami międzynarodowymi. Jest pionierem współpracy między przemysłami filmowymi Polski i Indii. Za jej to sprawą od 2010 dla rynku indyjskiego powstały 2 filmy fabularne (część zdjęć) oraz około 40 reklam telewizyjnych. W 2013 roku wspólnie z POT zorganizowała oficjalną podróż indyjskich producentów filmowych do Polski.

- Megaprodukcja nie zagościłaby w Warszawie, gdyby nie wsparcie partnerów projektu Miasta Stołecznego Warszawa, Polskiej Organizacji Turystycznej, Warszawskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Komisji Filmowej, Zarządowi Dróg Miejskich, policji, straży miejskiej i wszystkich organizacyjnie zaangażowanych instytucji, którym chciałbym podziękować - mówił prezes Sołek.

Sukces filmu przekuty na dochody w turystyce

- Dlaczego POT zajmuje się filmem?Celem tej agendy rządowej jest budowanie wizerunku Polski na świecie. Mamy nadzieję, że współpraca z kinematografią indyjską przełoży się na destynacje turystyczne, a dla filmowców na lokacje filmowe - wyjaśniała zebranym logikę działań lider projektu POT „Lubię Polskę!" Emilia Kubik. Przykłady. Szwajcarska Organizacja Turystyczna rozpoczęła współpracę z Bollywood już w latach 60. ubiegłego wieku. Przełożyło się to do dzisiaj na ponad 200 filmów nagranych w szwajcarskich plenerach. Kraj stał się tłem dla romantycznych historii, piosenek, a co za tym idzie na pozycjonowanie Szwajcarii jako kraju dla nowożeńców - docelowej destynacji podróży poślubnych. W 2006 roku Tourism Malaysia rozpoczęła współpracę z Bollywood. Po sukcesie filmu „Don", Malezja z dziewiątego miejsca wśród destynacji turystycznych krajów Azji szybko powindowała na miejsce trzecie. Organizatorzy turystyki przekuli sukces filmu w organizację Don Tour – nowego, wziętego produktu turystycznego. W 2011 roku realizacja w Hiszpanii (Barcelona, Pampeluna) filmu „Zindagi Na Milegi Dobara" (Żyje się tylko raz), po premierze i kampanii reklamowej, przełożyła się na 12,8 miliona widzów w samych Indiach i wzrost ruchu turystycznego o 30 proc. W tym samym roku produkcja bollywoodzkiego filmu w Niemczech przełożyła się na nowy produkt turystyczny Berlina. Przykłady można by mnożyć.

„Lubię Polskę!" w Indiach

1.Indie3Działania mające na celu wzmocnienie świadomości turystycznej marki Polski na rynkach azjatyckich - w Chinach, Indiach i Japonii realizowane w ramach projektu „Lubię Polskę!" rozpoczęły się w sierpniu 2013, a zakończą w czerwcu tego roku. W tym czasie w New Delhi, Kalkucie i Mumbaju odbyła się seria warsztatów i prezentacji, przeprowadzona wspólnie dla branży turystycznej oraz dla organizatorów spotkań. Z ramienia regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych obecni byli Furnel Travel International, Melody Tours, Poland Tour, Płocka Lokalna Organizacja Turystyczna oraz Dwór Sieraków. Przy okazji Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej wraz z firmami reprezentującymi stowarzyszenia branżowe: Grupa Trip, Holiday Travel, ICP Group oraz Mazurkas Travel prezentowali indyjskim odbiorcom polski przemysł spotkań. Rangi warsztatom dodała obecność reprezentantów Ambasady Polskiej w New Delhi oraz Konsulatu w Mumbaju.

W marcu 2014 POT, po raz pierwszy w swojej historii, zorganizowała filmowy roadshow w Mumbaju dla przedstawicieli Polskiej Branży Audiowizualnej. Celem tego przedsięwzięcia była prezentacja Polski jako kompletnej destynacji dla lokowania indyjskich produkcji filmowych, a także umożliwienie producentom polskim nawiązania współpracy z indyjskimi partnerami. W programie znalazły się spotkania B2B, prezentacje najpiękniejszych polskich lokacji oraz potencjału polskiego przemysłu filmowego pod kątem realizacji indyjskich produkcji filmowych. Odbiorcą były regionalne komisje filmowe, producenci filmowi, studia filmowe oraz innych podmioty działające w branży audiowizualnej, rekomendowane przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Polską Komisję Filmową lub komisje regionalne.

Wśród wielu innych działań POT interesujący jest m.in. program e-learningowy „Specialist Poland" kierowany dla indyjskich profesjonalistów w dziedzinie turystyki wyjazdowej. W spocie prezentowanym w tym kraju para młodych ludzi odkrywa turystyczne atrakcje Polski. Kampania prezentuje zabytki i atrakcje przede wszystkim Krakowa i Warszawy, ale zwraca także uwagę odbiorców na pobyty tematyczne, przedstawiając polskie zamki i pałace, obiekty UNESCO i wyjątkowe w skali światowej miejsca (np. kopalnia soli w Wieliczce). Prowadzone działania mają pokazać, że Polska to „Europa w pigułce".

„Kick" w Warszawie, „Bangistan" w Krakowie

W czasie gdy w Warszawie trwały jeszcze zdjęcia do emocjonującego filmu akcji „Kick", kolejna bollywoodzka ekipa filmowa przyjechała do Krakowa, by szukać lokalizacji do filmu „Bangistan". Zdjęcia rozpoczną się już w lipcu. Z polskiej strony z filmowcami współpracuje największa i najnowocześniejsza wytwórnia filmowa w Polsce, podkrakowska Alvernia Studios. W filmie znajdą się role dla polskich aktorów, castingi trwają. Polska Organizacja Turystyczna chce uczestniczyć również w tym przedsięwzięciu.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit