POIT Amsterdam

Ważne dla kibica, istotne dla turysty

Holenderscy dziennikarze wraz z kibicami śledzili losy swojej reprezentacji w  turnieju

Żaden z ekspertów piłkarskich i specjalistów od międzynarodowego marketingu nie brał w rachubę, że drużyna holenderska w pierwszej rundzie odpadnie z rozgrywek o tytuł mistrza Europy w piłce nożnej i  - pożegna Kraków. Holenderscy kibice liczyli na finał. W kibicach nadzieję pokładał Kraków. Centrum pobytowe pomarańczowych pod Wawelem dodawało miastu turystycznej atrakcyjności. Polska była bliższa Holandii za sprawą żywego zainteresowania mediów.

Relacje prasowe, audycje radiowe, komentarze blogerów, stałe działy poświęcone naszemu krajowi, promocyjne banery i aplikacje informacyjne instalowane na urządzeniach mobilnych - powstały z inicjatywy i przy współpracy ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie.

Na czasie prasa  fachowa

Z pomocy POT korzysta z dobrymi efektami, które chwalą obie strony - redakcja jednego z najbardziej znanych, liczących się na rynku wydawnictw sportowych, opiniotwórczy magazyn poświęcony wydarzeniom na światowych arenach piłkarskich  Elf Voetbal Magazine. Dziennikarze tego pisma wzięli udział w cyklu wyjazdów studyjnych do Polski. Plonem była seria artykułów na łamach pisma. Autorzy, co zrozumiałe, zagłębiają się w tematykę sportową. Prowadzą rozmowy z prezesem PZPN, analizują grę polskich piłkarzy w reportażu z ubiegłorocznego meczu Polska-Niemcy. Nie kończą na tym. Zachęcają kibiców do odwiedzenia Polski dzieląc się własnymi wrażeniami. Wiedza niezbędna dla osób planujących wyjazd do miast gospodarzy. Najciekawsze miejsca z punktu widzenia turysty, baza noclegowa w zależności od upodobań i statusu. Z kolei w wydaniu specjalnym EK Special 2012, zawierającym wyłącznie materiały dotyczące mistrzostw Europy, czytelnicy znajdują obszerne informacje o turystycznej ofercie Krakowa i Warszawy. W uzupełnieniu POIT zlecił zamieszczenie reklamy wszechstronnych udogodnień, jakie daje korzystanie z  Polish Pass i Polish Guide oraz reklam rekomendujących wyjazdy do Polski. Profesjonalnym zabiegiem podnoszącym wiarygodność przekazywanych treści jest zamieszczenie przez  Elf Voetbal Magazine na redakcyjnym portalu logo POT i linku do strony internetowej POIT z informacją, że publikowane treści powstały dzięki współpracy z Polską Organizacja Turystyczną.

Opiniotwórczy blogerzy

Znaczący wpływ na kształtowanie opinii tej części odbiorów, która przywiązuje znaczenie do treści zamieszczanych na  forach społecznościowych, mają blogerzy. Popularny dziennikarz Vincent de Vries w swoim codziennie aktualizowanym blogu wgłębia się w tematykę meczy piłkarskich rozgrywanych na polskich stadionach.  Przybliża też czytelnikom turystyczny koloryt miast, w których rywalizują drużyny. Wiedzę i inspirację czerpie autor w dużej mierze z własnych doświadczeń zebranych w trakcie podróży studyjnej zorganizowanej przez ośrodek POT w Amsterdamie.  Blog Euro 2012 umieszczony został na oficjalnej stronie Holenderskiego Związku Piłki Nożnej z przekierowaniem do strony POIT. Wpisy blogera cieszą się w sieci popularnością. Kopiowane są przez wiele portali. Między innymi przeczytać je można na  portalu społecznościowym hyves, który odwiedza dziennie ponad 400 tys. czytelników, czy też   drugiej co do popularności wśród kibiców piłkarskich witrynie www.voetbalzone.nl, cieszącej się 2.5 mln unikalnych wejść dziennie. Wiedząc, jak wielką rzeszę miłośników zdobywa sobie publicystyka Vincenta de Vries, wydawca udostępnił  jego blog na oficjalnej aplikacji app EK2012, którą można ściągnąć na smartfona przez App-store. Podczas rozgrywek piłkarskich aplikacje informacyjne ściągane są dziesiątki tysięcy razy.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit