Apel PIT do touroperatorów

Wakacje z Głosowaniem

Polska Izba Turystyki zwróciła się z apelem do pracowników i właścicieli biur turystycznych organizujących wypoczynek polskich turystów za granicą w okresie wyborów prezydenckich o włączenie się do akcji „Wakacje z głosowaniem”.

W apelu czytamy, iż w każdym miejscu na świecie, w którym za pośrednictwem działających w Polsce biur podróży znajdą się polscy turyści, powinny być stworzone warunki połączenia wakacyjnego wypoczynku i głosowania na kandydata do najwyższego urzędu w państwie.

 „Wybory Prezydenckie 2010” punktem programu wyjazdów turystycznych

 PIT prosząc o przyłączenie się do wspólnej akcji touroperatorów organizujących wyjazdy zagraniczne obejmujące terminy pierwszej i drugiej tury wyborów, zwraca się o dodawanie punktu „Wybory Prezydenckie 2010” do programów oferowanych wyjazdów zagranicznych, a także o dołączanie do dokumentów wyjazdowych ulotek Państwowej Komisji Wyborczej ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi warunków i procedury głosowania polskich obywateli poza granicami kraju, zapewnienie organizacji i środków transportu umożliwiających sprawne dotarcie do lokali wyborczych oraz symboliczne umieszczenie polskich barw narodowych w hotelach w dniach głosowania.

 Turysta za granicą jest ambasadorem swojego kraju

 W swoim apelu samorząd polskich przedsiębiorców turystycznych odwołuje się do prostej prawdy, iż każdy turysta za granicą jest ambasadorem swojego kraju. PIT podkreśla zarazem, że nabiera ona w tych dniach szczególnego znaczenia oraz i to, że wielki udział w sukcesie dyplomacji turystycznej w tym historycznym dla Polski momencie mieć będą touroperatorzy.

Przyspieszone wybory prezydenckie w Polsce w wyniku dramatycznych wydarzeń, które do nich doprowadziły, znajdą się w centrum uwagi społeczeństw i zainteresowania światowych mediów. Powszechny udział w głosowaniu Polaków przebywających za granicą będzie potwierdzeniem odpowiedzialności za własne państwo, przywiązaniem do demokratycznych wartości i demonstracją patriotycznej jedności wobec narodowej tragedii.

Wyrazista narodowa marka Polski za granicą – wizerunek stabilnego państwa w demokratycznych strukturach zjednoczonej Europy, kraju przewidywalnego, dobrze zorganizowanego i sprawnie zarządzanego, do którego turysta ma chęć przyjechać i bliżej poznać - jest wartością, którą tworzą, promują, i o którą walczą wszyscy przedsiębiorcy działający na polskim rynku usług turystycznych.

Koordynacją przebiegu „Wakacji z głosowaniem” zajmuje się Biuro Wykonawcze PIT we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych.

Źródło: PAP

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit