Promujmy Polskę Razem

W promocji turystyki potencjał kolarstwa jest nieoceniony

Konferencja inaugurująca polskie dni w Trentino. Od lewej Tiziano Mellarini, minister rolnictwa, leśnictwa, turystyki i promocji autonomicznego regionu Trento, Katarzyna Sobierajska, wiceminister sportu i turystyki, Czesław Lang, dyrektor Tour de Pologne / Fot. Giornale del Trentino

Choć Tour de Pologne jest przede wszystkim przedsięwzięciem na wskroś komercyjnym z dziedziny biznesu sportowego – pośrednio przynosi także zysk branży turystycznej promując atrakcje regionów, przez które biegnie trasa peletonu. W tym roku tour przybrał formułę Polonia-Italia.

Wystartował z Rovereto do Madonna di Campiglio w regionie Trentino. Polska Organizacja Turystyczna wykorzystała wielką popularność wyścigów kolarskich w tym kraju,  włączając to wydarzenie do programu międzynarodowej kampanii „Promujmy Polskę Razem”.

Sport, turystyka, muzyka

Dwa dni przed rozpoczęciem jubileuszowego, 70. wyścigu Tour de Pologne, 25 lipca  Trentino żyło Polską. Ruch koncentrował się na zabytkowym Piazza Fiera. Tego dnia górowała nad nim estrada. Po południu, gdy upał nieco zelżał, widzowie wypełnili plac, który nie pustoszał prawie do północy, mimo że to środek tygodnia. Zaproszeni przez POT artyści mają  jednak  tę szczególną umiejętność utrzymania widowni do końca koncertu. Poprowadziła go niezwykle popularna we Włoszech modelka i reporterka sportowa Barbara Pedrotii. Wystąpiła w podwójnej roli, gwiazdy włoskich mediów i konferansjerki zespołów dominujących na polskiej scenie muzycznej, dających Włochom i międzynarodowej grupie sportowców i towarzyszącym im fanom kolarstwa pogląd o muzycznych gustach współczesnych Polaków. Zaprezentowały się dwa nurty, i oba zyskały Na zabytkowym Piazza Fiera  do północy widzowie oklaskiwali polskich artystówoklaski.  Perfect Girls ‘n’ Friends Orchestra prowadzona przez Wojciecha Zielińskiego, nawiązująca stylem do dawnej romantyki orkiestr rozrywkowych porywających tłumy mistrzowskim wykonaniem światowych standardów. Podstawowy skład symfoniczny, rock-jazzowy i grupę wokalną tworzą prawie wyłącznie kobiety, utalentowane muzycznie, ujmujące wdziękiem dodającym wrażeniom artystycznym dodatkowy element aranżacyjny. Kontrastowo odmiennie zaprezentował się brawurowy Enej, bez wyjątku męski, z aplauzem fetowany przez publiczność Przystanku Woodstock.

Start Tour de Pologne zbiegł się także z innym wydarzeniem. W prowincji Trydent dokonano otwarcia polskiego konsulatu honorowego. Na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej, w konferencji i wieczorze polskim wzięli udział wybitni przedstawiciele sportu, władz administracyjnych i przemysłu turystycznego regionu. Obecni byli między innymi Tiziano Mellarini, minister rolnictwa, leśnictwa, turystyki i promocji autonomicznego regionu Trento, Angelo Corradini, sekretarz generalny Komitetu Organizacyjnego narciarskiego pucharu świata w Val di Fiemme, Gianpaolo Daicampi, burmistrz Rovereto, Francesco Moser, utytułowany mistrz kolarstwa współpracujący przy organizacji włoskich etapów Tour de Pologne oraz Marco Masè, Alfredo Ravelli, Enzo Iori - prezesi zrzeszeń ośrodków turystycznych w Madonna di Campiglio, Pinzolo e Val Rendena, Val di Sole, Val di Fassa. Stronę polską reprezentowała wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska i konsul generalny RP w Mediolanie Jerzy Adamczyk.

Wyróżniony w konkursie POT

Tour de Pologne, w którym uczestniczą  znane ekipy kolarskie,  przyciąga coraz większą uwagę mediów i kibiców sportu. Wątki związane z atrakcjami turystycznymi Polski wplecione w sportowe tło imprezy widoczne były w reklamach włoskiej telewizji, radiu, nośnikach reklamy ulicznej. W dziedzinie promocji turystyki potencjał kolarstwa jest nieoceniony. Wykorzystywany we wszystkich krajach organizujących wyścigi cyklu UCI ProTour kolarskiej Ligi Mistrzów. Z powodzeniem także przez POT. W tym roku szansę promocji i uzyskania dochodów z oferowanych usług otrzymały miasta i miejscowości na trasie etapów z Krakowa do Rzeszowa, z Tarnowa do Katowic, z Nowego Targu do Zakopanego, z Wieliczki do Krakowa.

Polska Organizacja Turystyczna jest oficjalnym partnerem Tour de Pologne. Kapituła konkursu przyznająca Certyfikaty POT w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny przyznała w roku 2007 wyróżnienie spółce Lang Team za organizację imprezy Kolarska Liga Mistrzów - Tour de Pologne, najbardziej prestiżowego, cyklicznego, polskiego wydarzenia  sportowego. Po raz pierwszy impreza została rozegrana we wrześniu 1928 roku. Do roku 1992 organizowana była jako wyścig amatorski. W 1993 r. w historii Tour de Pologne otworzył się nowy rozdział – srebrny medalista z 1980 r., prekursor polskiego zawodowego kolarstwa – Czesław Lang, zainwestował w upadającą imprezę. W krótkim czasie stała się ona wydarzeniem światowego formatu. Od 2005 roku wyścig awansował do cyklu UCI ProTour, kolarskiej Ligi Mistrzów, w którym uwzględniono najstarsze i największe wyścigi na świecie. W tym zaszczytnym gronie znalazło się tylko 27 imprez, w tym 13 etapowych, a wśród nich nasz narodowy wyścig Tour de Pologne. Obowiązek startu w tych imprezach ma 20 najlepszych zespołów na świecie (20 ekip Pro Teams) i gwiazdy ze szczytu rankingu światowych peletonów zawodowych. Powyższe kryteria, w kontekście tego wydarzenia, gwarantują promocję Polski w międzynarodowych mediach jako kraju o cennych walorach turystycznych, a zarazem bezpiecznego, sprawnie  organizującego imprezy o światowym formacie.

Międzynarodowa kampania „Promujmy Polskę Razem” finansowana jest ze środków Działania 6.3 PO IG „Promujmy Polskę Razem”.

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit