Miasta przygotowane na przyjęcie kibiców

Uniwersalny Polish Pass

Prezydent Lech Wałęsa z maskotkami turnieju Slavkiem i Slavko

Przyszłoroczne piłkarskie mistrzostwa Europy UEFA EURO 2012™  stały się jednym z wiodących motywów kampanii promocyjnej Polski na targach ITB.

- Chcemy pozytywnie zaskoczyć wszystkich, którzy przyjadą do Polski na Euro 2012 – mówił w czasie  konferencji prasowej poświęconej przygotowaniom Polski i Ukrainy do turnieju prezes spółki PL.2012 Marcin Herra. -  Jesteśmy przekonani, że będzie to świetny, radosny turniej, a także doskonała okazja do pokazania zmieniającego się oblicza Polski oraz wielki impuls inwestycyjny. Prezes Herra poinformował też, że w związku z Euro 2012 realizowanych jest w Polsce dwieście inwestycji infrastrukturalnych, a jako jeden z organizatorów Polska uczyni wszystko, by kibicom i turystom zapewnić jak najbardziej komfortowy pobyt. Jednym z usprawniających organizacyjnie przedsięwzięć w okresie turnieju jest wprowadzenie tak zwanego Polish Pass, czyli zintegrowanego biletu na środki transportu na i podczas mistrzostw, z opcją rezerwacji noclegu oraz wykupienia ubezpieczenia.

Zdaniem Herry w czerwcu, na rok przed mistrzostwami, ruszy kampania promocyjna Polski w kontekście Euro 2012, realizowana we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Z kolei działania informacyjne dla turystów i kibiców, planujących przyjazd na rozgrywki, podjęte zostaną po grudniowym losowaniu meczów - gdy wiadomo będzie, w których miastach zagrają reprezentacje poszczególnych państw.

Na polskim stoisku narodowym  utworzona została strefa organizacji interaktywnych gier związanych z UEFA EURO 2012™. Cztery miasta, które będą gospodarzami piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku - Warszawa, Poznań, Gdańsk i Wrocław utworzyły w polskiej hali osobne stoiska, na których zainteresowani mogą otrzymać wszelkie informacje na temat przygotowań do Euro 2012, w tym planowanych stref kibica, bazy noclegowej i atrakcji turystycznej. W czwartek zaprezentowały swoje przygotowania do Euro 2012 na odrębnym seminarium inwestycyjnym podczas ITB.

Warszawa wydała już folder w języku niemieckim, zawierający informacje o imprezach planowanych na budowanym stadionie narodowym, datach meczów podczas Euro, a także atrakcjach turystycznych stolicy, ofercie gastronomicznej i bazie noclegowej.

Według Filipa Kwiatkowskiego ze Stołecznego Biura Turystyki kibice i turyści, którzy przyjadą do Warszawy, znajdą potrzebne informacje zarówno w Internecie, jak i w specjalnych punktach informacyjnych. Na gości czekać ma 50 tys. miejsc noclegowych, z czego 35 tys. w hotelach. Kibicom udostępnione zostaną także akademiki w centrum miasta.

- Czekamy z kampanią informacyjną do grudniowego losowania, kiedy dowiemy się, kto będzie grał w jakim mieście. Wówczas będziemy mogli skierować naszą ofertę do turystów z tych państw, których reprezentacje będziemy gościć - powiedział PAP Michał Brandt z Urzędu Miasta w Gdańsku. Szacuje on, że do Gdańska na trzy tygodnie mistrzostw przybędzie około 200 tys. turystów. Liczba ta może być większa, jeśli okaże się, że w Gdańsku grać będzie reprezentacja Holandii.

Także Poznań i Wrocław przygotowują szczegółowe oferty dla planujących przyjazd na Euro, takie jak portale internetowe, przewodniki czy pakiety turystyczne. Przedstawiciele miast - gospodarzy rozgrywek zapewnili, że od pierwszego dnia ITB zainteresowanie gości odwiedzających ich stoiska było  bardzo duże. Na dokładniejsze informacje związane z planowaniem pobytu w Polsce podczas mistrzostw kibice piłki nożnej muszą jednak jeszcze poczekać kilka miesięcy.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit