Raport wirtuale.pl Sp. z o.o.

Turystyka bez Internetu – jak ryba bez wody

Winieta portalu „Drogowskaz – portal dla organizatorów turystyki”

49 proc. Polaków w wieku 15+ deklaruje korzystanie z Internetu, wynika z zakończonego w kwietniu 2009 roku badania Net Track firmy Millward Brown SMG/KRC. Daje nam to blisko 14,8 mln świadomych konsumpcyjnie Polaków. Dalsze analizy pokazują, że 74 proc. polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie codziennie, 62 proc. z nich używa Internetu co najmniej od 3 lat.

Internet rośnie szybko w siłę i stanowi dziś drugie medium w kraju jeśli chodzi o wydatki reklamowe. Pomimo kryzysu wciąż notuje wzrost praktycznie w każdej dziedzinie, z jaką wchodzi w interakcje. Wydawać by się mogło, że turystyka od dawna wykorzystuję pełnię możliwości Internetu. Czy faktycznie? Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest taka oczywista.

Jak pokazują wyniki raportu Gemius „Turystyka wśród internautów” – Internet to najpopularniejsze źródło informacji turystycznej wśród osób korzystających z sieci. Ponad połowa (58 proc.) internautów planujących wyjazd z biurem podróży wskazała informacje z sieci jako najczęściej wykorzystywane podczas planowania wyjazdu. Z kolei w raporcie „Produkty i usługi turystyczne w internecie” przygotowanym przez Google czytamy: „Porównanie danych z lat 2006–2008 potwierdza, że rośnie znaczenie Internetu w procesie wyszukiwania oraz zakupu produktów turystycznych, zarówno gdy zakup dokonywany jest w sieci, jak i poza nią.”

Dotychczas Internet umożliwiał swoim użytkownikom korzystanie z oferty biur podróży, zakup wycieczki czy biletu, rezerwację hotelu oraz szeroki dostęp do informacji. Jak się do tego ma rodzima turystyka? Z badań wykonanych dla Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że „Popyt na usługi noclegowe w 2008 r. w Polsce wzrósł. Liczba korzystających z całej bazy noclegowej zbiorowego zakwaterowania osiągnęła 19,2 mln, a liczba udzielonych noclegów 55,3 mln.”

Przeważająca część z tego, to noclegi udostępnione przez niewielkie podmioty (właścicieli kwater prywatnych, moteli i pensjonatów). Jak z ich punktu widzenia wyglądają możliwości, jakie niesie ze sobą najszybciej rozwijające się na świecie medium? Właściciele takich obiektów, to zwykle prywatne osoby z ograniczonymi możliwościami inwestycyjnymi. Wciąż rzadkością są zatem profesjonalne serwisy www, czy wydatki na reklamę. Przeważająca większość to profile na różnego rodzaju bazach noclegowych, jak spanie.pl, czy nocowanie.pl. Właścicieli pokoi często nie stać na zaawansowane wykorzystanie Internetu w sowich działaniach. A możliwości jest wiele.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit