W dziedzinie promocji turystyki potencjał kolarstwa jest nieoceniony

Tour dla zawodowców, amatorów i dzieci

Czesław Lang we właściwym sobie, niepowtarzalnie ujmującym stylu, ujawnia program wyścigu

Choć Tour de Pologne jest przede wszystkim przedsięwzięciem na wskroś komercyjnym z dziedziny biznesu sportowego – pośrednio przynosi także zysk branży turystycznej promując atrakcje regionów, przez które biegnie trasa peletonu.

Oczekujemy, że każdy kolejny Tour de Pologne będzie bardziej profesjonalny, lepiej przygotowany od strony organizacyjnej, gromadzący bardziej znane ekipy kolarskie,  przyciągający większą uwagę mediów i kibiców sportu. I tak też się dzieje. Z roku na rok marka wyścigu zyskuje. Musimy też przyznać, że coraz bardziej widowiskowe, wartkie i dynamiczne są oficjalne konferencje, podczas których dyrektor generalnego Tour de Pologne

Czesław Lang, we właściwym sobie, niepowtarzalnie ujmującym stylu, ujawnia (trzymany dotąd w słabo strzeżonej tajemnicy) program aktualnego wyścigu. Na miejsce prezentacji tegorocznej 69. edycji Tour de Pologne UCI World Tour wybrano wnętrza warszawskiego Hotelu Marriott. W atmosferze efektownego estradowego show, Czesław Lang odsłonił story skrywające mapę z zaznaczonymi drogami, po których pomkną zawodnicy oraz nazwami miast i miejscowości, które zdobyły przywilej miejsca startu, mety lub etapu kolarskiego touru.

Start – 10 lipca, meta – 16.

Nie ma innej dyscypliny sportowej, która podobnie jak kolarstwo może w sposób pełny pokazać najpiękniejsze turystyczne miejsca naszego kraju – mówiła  Katarzyna Sobierajska, wiceminister Sportu i Turystyki Impreza potrwa tydzień. Start nastąpi 10 lipca w Karpaczu. Ostatni etap i zakończenie wyścigu 16 lipca w Krakowie. W tym czasie zawodnicy przemierzą ponad 1200 km szosami południa Polski. Termin wybrany został z marketingowym wyczuciem. Umiejscowiony w kalendarzu pomiędzy największymi wydarzeniami sportowymi w Europie - mistrzostwami piłkarskimi i igrzyskami olimpijskimi. Wynika też ze względów praktycznych. Środek lata gwarantuje dobrą pogodę, której brakowało w poprzednich edycjach, kiedy jesienny chłód psuł szyki organizatorom. Narzekali zawodnicy, rzedł tłum kibiców i turystów przy dobrej pogodzie tłumnie gromadzących się na starcie, wzdłuż trasy przejazdu i metach kolejnych etapów. Zapowiadana przez Czesława Langa decyzja o dopasowaniu się do bardziej sprzyjającej pory roku  jest z punktu widzenia organizacji zawodów kolarskich jak najbardziej racjonalna. Także z punktu widzenia promocji turystyki w kontekście tej kolarskiej imprezy,  środek sezonu urlopowego sprzyja bardziej niż jego schyłek - pobudzaniu zainteresowania turystycznymi atrakcjami regionów. W dziedzinie promocji turystyki potencjał kolarstwa jest nieoceniony. Wykorzystywany we wszystkich krajach organizujących wyścigi cyklu UCI ProTour kolarskiej Ligi Mistrzów. Z powodzeniem także w Polsce. Podkreśliła ten fakt podczas wystąpienia w trakcie konferencji w hotelu Marriott Katarzyna Sobierajska, wiceminister Sportu i Turystyki mówiąc, że nie ma innej dyscypliny sportowej, która podobnie jak kolarstwo może w sposób pełny pokazać najpiękniejsze turystyczne miejsca naszego kraju. W tym roku szansę promocji i uzyskania dochodów z oferowanych usług otrzymały miasta i miejscowości na trasie etapów Karpacz - Jelenia Góra; Wałbrzych - Opole; Kędzierzyn - Koźle - Cieszyn; Będzin - Katowice; Rabka Zdrój - Zakopane; Bukowina Tatrzańska; Kraków. Zawodowemu Tour de Pologne towarzyszą dwa inne wyścigi w barwach LangTeamu. Są nimi mini-wyścig dla dzieci popularyzujący kolarstwo oraz wyścig dla amatorów. Chętni popróbowania tej dyscypliny, sprawdzą swe siły na trasach Jeleniej Góry i Bukowiny Tatrzańskiej.

Wyróżniony w konkursie POT

Przedstawiciele miast i miejscowości, które zdobyły przywilej miejsca startu, mety lub etapu tegorocznego Tour de PolognePartnerem Tour de Pologne jest Polska Organizacja Turystyczna. Kapituła konkursu przyznająca Certyfikaty POT w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny przyznała w roku 2007 wyróżnienie spółce Lang Team za organizację imprezy Kolarska Liga Mistrzów - Tour de Pologne, tej najbardziej prestiżowej, cyklicznej  polskiej imprezie sportowej.  Po raz pierwszy została ona rozegrana we wrześniu 1928 roku. Do roku 1992 organizowana była jako wyścig amatorski. W 1993 r. w historii Tour de Pologne otworzył się nowy rozdział – srebrny medalista z 1980 r., prekursor polskiego zawodowego kolarstwa – Czesław Lang, zainwestował w upadającą imprezę. W krótkim czasie stała się ona wydarzeniem światowego formatu. Od 2005 roku wyścig awansował do cyklu UCI ProTour, kolarskiej Ligi Mistrzów, w którym uwzględniono najstarsze i największe wyścigi na świecie. W tym zaszczytnym gronie znalazło się tylko 27 imprez, w tym 13 etapowych, a wśród nich nasz narodowy wyścig Tour de Pologne. Obowiązek startu w tych imprezach ma 20 najlepszych zespołów na świecie (20 ekip Pro Teams) i gwiazdy ze szczytu rankingu światowych peletonów zawodowych. Powyższe kryteria, w kontekście tego wydarzenia, gwarantują promocję Polski w międzynarodowych mediach jako kraju o cennych walorach turystycznych, a zarazem bezpiecznego, sprawnie  organizującego imprezy o światowym formacie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit