To jeszcze nie był (ten) happy end

1. To jeszcze nie był-1

Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej „Bajkowy urlop w Polsce" oficjalnie dobiegła końca w październiku, ale jak to z bajkami bywa, wiele jej fragmentów żyje nadal drugim życiem, inspiruje i pobudza wyobraźnię. Podczas warszawskich targów TTWarsaw tłoczno było wokół sceny nawiązującej scenografią do regionalnych imprez kampanii bajkowej. W programie, wciągające konkursy z wiedzy o atrakcjach turystycznych w regionach.

 Stoisko bajkowe POT zlokalizowane było szczęśliwie i jednocześnie niefortunnie. W bezpośrednim sąsiedztwie najbardziej udanej instalacji wystawienniczej tegorocznych TTW, zaprezentowanej po raz pierwszy targowej publiczności. Promowała inwestycję koordynowaną przez Świętokrzyską Regionalną Organizację Turystyczną - trasę rowerową Geen Velo. Gdy w obrębie stoiska rozpoczynał się pokaz rowerowej wirtuozerii w wykonaniu Krystiana Herby, najlepszego polskiego trialowca, który wskakując na 2919 stopni schodów Eureka Tower w Melbourne w Australii pobił rekord Guinnessa – pustoszały okoliczne sektory hali przy Marsa. Tłum widzów oplatał miejsce widowiska. Szczęśliwie, po ostatnim akcie bajecznie perfekcyjnych popisów sportowych, duża grupa rozgrzana emocjami, chętnie przyłączała się do programu, tym razem, turystycznej sceny bajkowej. Starsze pokolenie, rozbawiona młodzież i dziatwa szkolna. Motyw bajek trafia do wszystkich pokoleń. Karolina Sawicka, reprezentująca Departament Współpracy Regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej, zachęcała do udziału w konkursowej zabawie. Sporo osób zdumiewało erudycją i zasobem wiedzy o turystycznych walorach rodzinnego kraju. Dla innych była to dobra lekcja, trochę powtórek, ale i sporo nowych, pobudzających ciekawość wiadomości o regionach. Jeśli nawet komuś wypadła z głowy prawidłowa odpowiedź, otrzymywał kolejne pytanie, łatwiejsze. Zagadka dla malucha: z jaką najpopularniejszą bajką kojarzy się Warszawa? No właśnie, wiadomo? A Kraków? Też proste. Ale ile parków narodowych ma Podlasie? Wymaga zastanowienia. Nikt nie odchodził bez prezentu z wielkiej puli wygranych, w atmosferze zabawy i odniesień do znanych bajek, wiadomości łatwiej zostają w głowie. Odbiorcy w większości zaakceptowali konwencję, w jakiej twórcy kampanii starali się zwrócić uwagę na miejsca i atrakcje turystyczne, wykorzystując przede wszystkim odniesienia do produktów turystycznych, które nagrodzone zostały Certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej. Kampania „Bajkowy urlop w Polsce" była jedną z lepiej rozpoznawalnych i dobrze kojarzących się odbiorcom. Po jej zakończeniu Agencja badawcza PBS przeprowadziła badania zwracając się do reprezentatywnej grupy uczestników regionalnych imprez POT i mieszkańców województw. Wynika z nich, że prawie 80 proc. respondentów kampanię „Bajkowy urlop w Polsce" ocenia bardzo dobrze i dobrze. Powodzenie trzydniowych imprez na stoisku bajkowym POT podczas targów TTW, wyniki badań w dużej mierze potwierdza. Utrzymująca się popularność może przekonać organizatorów, że pomimo oficjalnego zakończenia kampanii bajkowej, jej happy end, na życzenie odbiorów, warto przedłużyć.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit