Telefon Bezpieczeństwa - 0 800 200 300; +48 608 599 999

Szczególna mobilizacja podczas UEFA EURO 2012™

Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Katarzyna Sobierajska, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki i nadinspektor Krzysztof Gajewski

Rozpoczęła się  jedenasta edycja Akcji Informacyjnej „Telefon Bezpieczeństwa”. 15 maja, w siedzibie Komendy Głównej Policji w Warszawie odbył się briefing prasowy nt. zawartego w tej sprawie porozumienia. To wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Polskiej Organizacji Turystycznej i Policji.

W briefingu wzięli udział Katarzyna Sobierajska, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, nadinspektor Krzysztof Gajewski, I zastępca komendanta głównego Policji, Rafał Rogala, szef Urzędu do Spraw Cudzoziemców i Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Funkcjonowanie „Telefonu Bezpieczeństwa” stanowi od lat istotny element kształtowania wizerunku Polski jako kraju otwartego, bezpiecznego i przyjaznego turystom zagranicznym, co jest szczególnie ważne w obliczu zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™.

Turyści w  celu połączenia się z operatorem będą mogli jak co roku skorzystać ze specjalnych numerów infolinii: 0 800 200 300 (bezpłatnego - do obsługi połączeń z sieci stacjonarnych) i 0 608 599 999 (płatnego - obsługującego połączenia z sieci komórkowych). Operatorzy w razie potrzeby skontaktują ich bezpośrednio z kompetentnym podmiotem. Ten mechanizm nie uległ żadnym zmianom. Natomiast ze względu na dodatkową potrzebę gwarancji bezpieczeństwa kibiców przybywających na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™, zdecydowano o zintensyfikowaniu i zmodyfikowaniu dotychczasowych działań.

Od 15 maja do 30 września

„Telefon Bezpieczeństwa” będzie działał od 15 do 31 maja w godzinach od 10:00 do 22:00. W tym okresie infolinia będzie obsługiwana przez operatorów w trzech językach: angielskim, niemieckim i rosyjskim. W okresie bezpośrednio poprzedzającym oraz w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™, tj. od 1 czerwca do 3 lipca, wprowadzone zostaną całodobowe dyżury operatorów „Telefonu Bezpieczeństwa”, a zgłoszenia będą przyjmowane dodatkowo w językach hiszpańskim i włoskim. Po zakończeniu Mistrzostw zostanie przywrócony standardowy tryb funkcjonowania infolinii. Od 4 lipca do 30 września operatorzy dyżurować będą w godzinach od 10:00 do 22:00, udzielając informacji w językach angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Przez cały czas funkcjonowania infolinii zgłoszenia będą przyjmowane pod nadzorem Komendy Głównej Policji, co w nagłych przypadkach znacznie przyspieszy podejmowanie interwencji.

Promocyjna akcja informacyjna

Podstawową formą promocji „Telefonu Bezpieczeństwa” w kraju i za granicą będą ulotki (300 tys.) oraz plakaty (4 tys.) ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki, uwzględniające 5 wersji językowych – angielską, niemiecką, rosyjską, hiszpańską i włoską.

Informacja o działaniu infolinii znajdzie się we wszystkich wydawnictwach promocyjnych POT, na stronach internetowych współorganizatorów akcji oraz stronach organizatorów UEFA EURO 2012™. Materiały informacyjne w formie ulotki będą dystrybuowane za granicą przez Polskie Ośrodki Informacji Turystycznej, rozdawane na przejściach granicznych, dworcach i lotniskach oraz w konsulatach i ambasadach Rzeczypospolitej Polskiej. W okresie poprzedzającym Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz bezpośrednio w trakcie rozgrywek ulotki i plakaty będą dystrybuowane na terenie miast-gospodarzy UEFA EURO 2012™ w ambasadach kibiców, strefach kibica, na stadionach, w punktach informacji turystycznej, w wybranych hotelach, w ważniejszych węzłach komunikacyjnych oraz w pociągach kursujących na liniach istotnych z punktu widzenia organizacji Mistrzostw.

Ponadto Ministerstwo Sportu i Turystyki skieruje pisma informujące o uruchomieniu infolinii wraz ze wzorami ulotek i plakatów do wybranych placówek dyplomatycznych w Polsce, w szczególności będą to przedstawicielstwa państw, których reprezentacje wezmą udział w UEFA EURO 2012™.

--------------

Akcja „Telefon bezpieczeństwa” realizowana jest cyklicznie od 2002 roku. Stanowi odpowiedź naszego kraju na otwarcie unijnych granic oraz związane z tym m.in. wizyty w Polsce zagranicznych podróżnych w okresie wakacyjnym. Jej głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa turystów zagranicznych odwiedzających Polskę, poprzez zapewnienie informacji i pomocy w nagłych sytuacjach kryzysowych, takich jak kłopoty ze zdrowiem, zaginięcie dokumentów, kradzieże itp. „Telefon Bezpieczeństwa” został włączony do systemu bezpieczeństwa uruchomionego na czas trwania UEFA EURO 2012™.

Infolinia w okresie wzmożonego ruchu turystycznego stanowi również wsparcie dla jednostek organizacyjnych Policji, szczególnie w sytuacjach kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową dialog jest utrudniony.

Liczba porad na przestrzeni 10 lat funkcjonowania infolinii stopniowo maleje, co może świadczyć o poprawie bezpieczeństwa w naszym kraju i sprawnym funkcjonowaniu punktów informacji turystycznej w Polsce i poza jej granicami. Kilkuletnie doświadczenie wskazuje, że infolinia wspiera zarówno obcokrajowców, jak i obywateli Polski, a w okresie wzmożonego ruchu turystycznego wpływa korzystnie na efektywność działań jednostek organizacyjnych Policji.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit