Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej

S/Y „Fryderyk Chopin” promuje Polskę i polską turystykę

Multimedialne widowisko muzyczne „Chopin na Chopinie” żegnające wypływający żaglowiec S/Y „Fryderyk Chopin”.

Odbijając w sobotę od nabrzeża szczecińskiego portu  S/Y „Fryderyk Chopin” rozpoczął kampanię promocyjną Polski realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem”.

Wyprawa żaglowca wraz z zaplanowanymi widowiskowymi imprezami w portowych  miastach, w których złożą wizytę, jest częścią kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych finansowanej ze środków z działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  2007-2013. Polska Organizacja Turystyczna otrzymała na jego realizację 30 mln euro.

„Promujmy Polskę Razem” to jeden z największych w historii projektów, którego celem jest poprawa wizerunku Polski za granicą oraz rozwój usług turystycznych w kraju.

– Dzięki funduszom Unii Europejskiej możemy zrealizować za granicą kompleksową kampanię promującą polską turystykę, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych i na skalę, o jakiej do tej pory mogliśmy jedynie marzyć – podkreśla Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Projekt trwać będzie 2,5 roku i zakończy się w roku organizacji mistrzostw Euro 2012 w Polsce. Jego realizacja przebiegać będzie równolegle do innych wydarzeń ważnych z punktu widzenia promocji Polski za granicą, takich jak Rok Chopinowski 2010, a także Prezydencja Polski w Unii Europejskiej w 2011 roku.

Żaglowiec, w trakcie swojej trzymiesięcznej podróży, zawinie do kilkunastu portów w: Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii, Danii i Szwecji. W każdym z portów odbędą się wydarzenia, które w ciekawy sposób przybliżą historię i kulturę naszego kraju. Organizatorzy zaplanowali między innymi takie atrakcje jak uniwersytet polowy, nauka poloneza, malowanie fortepianów, budowanie popiersia Fryderyka Chopina, balet na rejach i pokazy sztucznych ogni i spektakle multimedialne. Jednym z efektownych zamierzeń będzie próba pobicia rekordu Guinnessa w liczbie par tańczących poloneza. W atrakcyjnej formie przekazywana będzie wiedza o Polsce. Jedną z licznych i sprawdzonych zachęt do bliższego poznania i odwiedzenia naszego kraju będą degustacje regionalnych potraw.

 

Wzmocnieniem przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA pokazująca różnorodność atrakcji turystycznych i nowe hasło promocyjne polskiej turystyki „Move your imagination”.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit