Rozwinięcie idei Polsko-Rosyjskiego Forum Turystycznego

Rosjanin w Krakowie

Andrzej Sierakowski, dyrektor POIT w Moskwie

Rosyjscy turyści pokroju kibica, który podczas piłkarskich mistrzostw Europy, wykupił lożę na Stadionie Narodowym w Warszawie za ponad milion USD, nie należą do bywalców polskich kurortów. Zapewne sporo czasu upłynie zanim polska oferta wypoczynkowa zdoła sprostać ich wymaganiom, gustom i oczekiwaniom. Jednak o przeciętnie sytuowanych klientów z Rosji warto zabiegać. Choć są mniej posażni, bawiąc na wakacjach, też nie zwykli oszczędzać.

Do tej sfery należą turyści wybierający się na grupowe wycieczki autokarowe do krajów Europy. Ośrodek moskiewski Polskiej Organizacji Turystycznej złożył komisji autobusowej Rosyjskiej Izby Turystyki (RST)  propozycję odbycia w lipcu wyjazdowego zebrania w Krakowie. I propozycja została przyjęta. Jak informuje dyrektor Andrzej Sierakowski, w ubiegłym roku podobne spotkanie miało miejsce w Warszawie na zaproszenie Stołecznego Biura Turystyki. Dobrze zorganizowany pobyt przedstawicieli rosyjskich firm turystycznych przyniósł efekt. Warszawa włączona została do wielu katalogów touroperatorów autokarowych.  Dyrektor Sierakowski wyraża nadzieję, że podobny rezultat uda się uzyskać w przypadku Krakowa. Nawet na pewno. Rosyjscy turyści, którzy wybierają Polskę jako miejsce wypoczynku najchętniej udają się do Małopolski, choć wśród ponad 2.5 mln zagranicznych gości odwiedzających rocznie region stanowią nadal niewielki procent. W ostatnich latach z atrakcji wypoczynku na terenie naszego kraju, decyduje się w ciągu roku skorzystać niecałe pół miliona Rosjan. To trochę więcej niż 3 proc. podróżnych z rosyjskim paszportem wyruszających za granicę w celach turystycznych. Na krzywe w wykresie tych statyk istotny wpływ mają biura podróży zrzeszone w komisji autobusowej Rosyjskiej Izby Turystyki. Według szacunków obsługują one blisko 90 proc. całego ruchu autobusowego Rosji, co oznacza około 200 tys. pasażerów, dla których Polska jest jednym z krajów podróży po Europie. Dyrektor Sierakowski stawia sobie zadanie nakłonienia touroperatorów, aby przy planowaniu programów wycieczek na rok przyszły i kolejne lata, wydłużali pobyt w Polsce.

Drogą lądową i powietrzną

Zaproszenie do udziału w wizycie studyjnej, oceny bazy hotelowej, prezentacje produktów turystycznych oraz spotkanie z przedstawicielami branży turystycznej przyjęło osiem firm  „Ankor”, „Staryj gorod”, „Turtranswojaz”, „Krugozor”, „BWL”, „DSBW”, „SBO”. Reprezentują je dyrektorzy, którzy znają Kraków, Zakopane i inne turystyczne miejscowości południa Polski, ale w ostatnim okresie nie mieli okazji w nich bywać. One zaś zmieniły się, poszerzyły ofertę, wprowadziły nowe produkty. Przybyło hoteli dysponujących nowoczesnym zapleczem Spa. Właśnie te obiekty upodobali sobie wymagający goście rosyjscy gotowi płacić słone rachunki za atrakcje wypoczynku w atmosferze luksusu.

Przy organizacji przyjazdu do Krakowa kierowniczej kadry biur podróży z moskiewskim ośrodkiem POT współpracowały linie lotnicze Aeroflot. Przewoźnik powietrzny liczy, że część turystów ze wschodu wybierze szybszy od drogowego środek komunikacji. Przyleci do Krakowa na pokładach samolotów Aeroflotu i stąd wyruszy w dalszą wycieczkę po Polsce, i dalej, po Europie.

Program pobytu w ostatnim tygodniu lipca przygotowały, w porozumieniu z moskiewskim ośrodkiem POT, Małopolska Organizacja Turystyczna i Urząd Miasta Krakowa.

Po doświadczeniach Euro 2012

Inicjatywa Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Moskwie jest umiejętnym rozwinięciem idei Polsko-Rosyjskiego Forum Turystycznego organizowanego raz  w roku przez POT i Rosyjską Izbę Turystyki. Jest w niej to, co najważniejsze. Profesjonalne połączenie działań promujących Polskę i polską turystykę z ułatwianiem kontaktów handlowych pomiędzy przedsiębiorcami. Przedstawicielami rosyjskich biur podróży i polskimi firmami świadczącymi usługi turystyczne i hotelarskie. W opinii Iriny Turiny z Rosyjskiej Izby Turystyki, wyrażonej podczas ostatniego, VII Polsko-Rosyjskiego Forum Turystycznego, Polska jest atrakcyjnym krajem dla rosyjskich turystów z uwagi na rosnący standard hoteli za  proporcjonalnie niewygórowane ceny, dziedzictwo kulturowe i aktualne wydarzenia sezonu. Także miejsca. Zakątki jedyne w swoim rodzaju. No i to, co najistotniejsze w branży usług: cechy kulturowe Polaków. Tradycyjne i nowo nabyte. Otwartość i gościnność - tak rozbrajająca cudzoziemców podczas niedawnych mistrzostw piłkarskich. Ale i brak uprzedzeń narodowościowych, a dalej - wysoki poziom w organizacji i obsłudze turystów. Za co mniej nas dotąd ceniono. Po doświadczeniach Euro 2012 wiemy, że warto ten nasz pozytywny narodowy wizerunek propagować. Szczególnie na Wschodzie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit