Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej

Rekordowa liczba zwiedzających na żaglowcu „Fryderyk Chopin”

Na pokładzie żaglowca „Fryderyk Chopin” płynie grupa młodych ludzi, pełnych pasji i energii, których misja jest związana z promocją Polski w ramach kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej

Ten tydzień zapisał się wyjątkowo w europejskiej podróży żaglowca „Fryderyk Chopin” w kampanii promocyjnej Polski realizowanej przez POT w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem”. W porcie w Antwerpii przez jego pokład przewinęło się trzy tysiące zwiedzających, bijąc tym samym dotychczasowy rekord turystycznej frekwencji w historycznym rejsie.

Po krótkim postoju w Dunkierce – mieście partnerskim Suwałk, polski żaglowiec zawinął do Antwerpii, drugiego po Rotterdamie, największego portu morskiego Europy. To miasto o niepowtarzalnej atmosferze, o 1300 latach  udokumentowanej historii. Lider wśród centrów światowego handlu diamentami. Tu na przełomie XVI i XVII wieku żył i tworzył nadworny malarz pary namiestnikowskiej Niderlandów, Albrechta i Izabeli – Peter Paul Rubens. Turyści kochają to miasto. W jego magiczną atmosferę wpłynął 31 lipca o 9.00 rano elegancki polski bryg „Fryderyk Chopin”.

Pasja, młodość, muzyka...

Przygotowany program pobytu żaglowca z Ambasadorami Polskiej Turystyki na pokładzie  uwiódł międzynarodową publiczność i mieszkańców flandryjskiego miasta. Od ostatniej lipcowej soboty do wtorku 3 sierpnia „Fryderyk Chopin” był dostępny dla ciekawych Polski po pięć godzin dziennie. W tym czasie przez jego pokład przeszło 3 tys. zwiedzających.

Przez cztery dni turyści  zachęceni  przez załogę statku popisywali się artystyczną inwencją pokrywając malarskimi motywami Przez cztery dni malowanie białych makiet fortepianów ustawionych na nabrzeżu wyzwalało artystyczną inwencjębiałe makiety fortepianów ustawione na nabrzeżu. „Uniwersytet polowy” prowadził dla chętnych kursy o Polsce – w tematyce tyleż uniwersalnej co wpisującej się w życiorys Fryderyka Chopina - pasja, młodość, muzyka, miłość, romantyzm, wolność, kreatywność. To słowa – hasła określające  kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej.

Młoda załoga żaglowca prowadziła otwarty dla publiczności kurs nauki poloneza, obok mazura i krakowiaka najstarszego polskiego tańca, zwanego drzewiej chodzonym.

Pokazy artystyczne przy rozgwieżdżonym niebie zatrzymywały przechodniów w zachwycie. Towarzyszyła im urzekająca muzyka Fryderyka Chopina. W jej rytm tańczące fontanny dawały 15-minutowe widowiska świetlnej iluminacji zespolonej z pląsającymi strumieniami wody, a balet członków Teatru Ruchu „Ocelot” - napowietrzne artystyczno-aktobatyczne show na wantach żaglowca.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit