Kampania promocyjna POT w kontekście UEFA EURO 2012

Reklamową rekomendację potwierdza życie

W spotkaniu z dziennikarzami wzięli udział wiceprezes POT Bartłomiej Walas i wicedyrektor Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem” Teresa Buczak. Konferencję prowadziła  Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT.

Dzień po ostatnim meczu piłkarskich mistrzostw Europy rozegranym w Polsce  na Stadionie Narodowym, Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła dziennikarzy na briefing podsumowujący etap kampanii promującej Polskę i polską turystykę w kontekście Euro 2012.

W spotkaniu z dziennikarzami wzięli udział wiceprezes POT Bartłomiej Walas i wicedyrektor Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem” Teresa Buczak. Konferencję prowadziła  Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT.

Reklamowy mainstream to silny prąd, pociągający innych za sobą

To idee rządzą światem. I nowoczesne techniki ich upowszechniania. Kampania POT prowadzona od 2010 roku na rynkach zagranicznych potrwa jeszcze rok. Ale już teraz zaliczana zostaje do kanonu skuteczności. Zarówno z uwagi na dobór treści,  jak i skutecznej formy przekazu. I co najistotniejsze – bezpośrednich efektów. Dane zbierane przez instytuty badania opinii publicznej potwierdzają, że wstrzeliliśmy się w dziesiątkę, przytacza opinie specjalistów od marketingu narodowego prezes Bartłomiej Walas. To nie był strzał w ciemno. Kampania elastycznie ewoluuje, lecz jej wyrazisty koncept pozostaje niezmienny. Powstał w 2009 roku. Nie opierał się na domysłach i fantazji twórców. Wynikał z analizy badań społecznych. Te zaś dowodzą pewnej prawidłowości charakterystycznej dla współczesnej ery rewolucji informatycznej. Wskutek chaotycznego zalewu informacji, coraz trudniej przeciętnemu odbiorcy sprawdzić ich wiarygodność. Najchętniej wiedzę czerpie więc ze źródeł zaufanych. Czyli od innych ludzi, znanych sobie. Bliskich, przyjaciół, sąsiadów, krewnych. Do ich doświadczeń odwołuje się przed podjęciem decyzji. To do nich zwraca się o radę. Między innymi, gdy chodzi o tak ważną sferę,  jak wybór miejsc urlopowych i usług turystycznych. Do nieograniczonych źródeł internetowych sięga w drugiej kolejności. Tę prawidłowość współczesnej komunikacji społecznej wykorzystali kreatorzy kampanii realizowanej na zlecenie POT. Przekaz treści ma formę rekomendacji. Bezpośredniej. Za pomocą gestów, słów, emocji wyrażanych przez ludzi, którzy poznali Polskę podczas pobytu w naszym kraju. Dzielą się wrażeniami. Są zadowoleni, tryskają humorem. Kierują zaproszenie do znajomych. Można im wierzyć. Reklamowy mainstream to silny prąd, pociągający innych za sobą. Kierunek tego nurtu jest oczywisty: warto do Polski się wybrać.  Wyniki badań pozwalają specjalistom dobrać klucz przekazu treści promocyjnych do kulturowej mentalności odbiorców. Dostosować formę informacji tak, by zostały właściwie zrozumiane i zapamiętane. Przekaz jest wyraźny. Rzeczywistość współczesnej Polski ulega szybkim przeobrażeniom w wielu sferach, w tym rosnący systematycznie standard infrastruktury i atrakcyjność oferty usług turystycznych. Kampania ukazuje nowe oblicze naszego kraju i kreatywność jego młodych, pełnych życia mieszkańców. Nie zapominając przy tym o tradycyjnych wartościach, wśród nich o eksponowaniu naszej narodowej gościnności, tak ujmującej odwiedzających Polskę obcokrajowców.

O chronologii  decydowała sekwencja wydarzeń

Pobudzająca wyobraźnię symbolika turnieju UEFA EURO 2012 pojawiła się w reklamach POT na rok przed inauguracją mistrzostw na Stadionie Narodowym. Ten harmonogram spotkał się wówczas z pewną krytyką. Niektórzy z grona recenzentów uważali tę datę za błąd.  Ich zdaniem start powinien nastąpić grubo wcześniej. Czy aby na pewno? O chronologii  decydowała sekwencja wydarzeń. Wartość promocyjna Roku Chopinowskiego oraz przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej była nie do przecenienia. Mistrzostwa Europy musiały poczekać. Przejście było płynne. Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej prowadzona na rynkach zagranicznych zręcznie dopasowała się do zainteresowania odbiorców piłkarskim turniejem na polskich stadionach. Reklamy zapraszały, aby korzystając z okazji pobytu w Polsce podczas mistrzostw Europy nie ograniczać się do przeżywania emocji sportowych. Choć oczywiście w czerwcu były one najważniejsze. Elementy przyprawiające kibiców o żywsze bicie serca pojawiły się na wideoklipach telewizyjnych „Polska. Feel Invited”, w reklamach prasowych i na billboardach w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Szwecji, Danii, Holandii i Belgii. Bohaterowie reklam POT, obcokrajowcy, którzy dzieląc się z rodakami ekscytującymi wrażeniami z pobytu w Polsce - przeistoczyli się teraz w fanów bez reszty oddanych piłce nożnej, dopingujących żywiołowo piłkarzy własnych reprezentacji narodowych rozgrywających mecze na polskich stadionach. Zainteresowanie mediów krajem gospodarzem mistrzostw Europy  zwielokrotniło skuteczność przekazu promocyjnego. Efekty uwidoczniają badania opinii społecznej i prognozy ekonomiczne. Prezes Walas stwierdził, że wszystko wskazuje, iż przewidywana na rok 2012 liczba 13.5 mln zagranicznych turystów (korzystających z noclegu), których spodziewaliśmy się w Polsce, powinna według wstępnych szacunków Instytutu Turystyki,  wzrosnąć do 14 mln. Zapewne zechcą oni sięgnąć do portfeli głębiej aniżeli w latach ubiegłych. Szacuje się, że krajowa gospodarka odnotuje od turystów wpływy bliskie 6 mld dolarów. Według słów prezesa Walasa, dochód budżetu państwa i bezpośrednie wpływy przedsiębiorstw z tytułu wzrostu liczby turystów przyjeżdżających do Polski w roku 2012 zachęconych rekomendacją kampanii POT zwiększą się o co najmniej 86 mln dolarów. Innymi słowy o tę kwotę byłyby niższe bez aktywnego wsparcia marketingowego. Już teraz wiadomo, że kwota ta będzie daleko wyższa. By tak się stało, zainteresowanie naszym krajem powinno być podtrzymywane. Dlatego kampania promocyjna obejmie kolejne kraje. Zaproszenie do wizyty w Polsce kierowane było dotąd do mieszkańców Francji, Wielkiej Brytanii i Niemiec. Trzech krajów, o potencjale decydującym o wysokości obrotów  na międzynarodowym rynku usług turystycznych, które mają silne ligi piłkarskie oraz wysoko rozwiniętą kulturę różnorodnego spędzania wolnego czasu. Przekaz rozszerzony zostanie o kolejne kraje, których narodowe drużyny uczestniczyły w Euro 2012 -  Belgię, Holandię, Danię i Szwecję. A następnie Rosję, Ukrainę, Hiszpanię i Włochy. Przygotowywana odsłona kampanii o nazwie „Wróć, nie widziałeś wszystkiego”, która potrwa do czerwca 2013 roku będzie adresowana nie tylko do kibiców. Piłkarskich  fanów mamy już po swojej stronie. Zadowoleni z pobytu w naszym kraju podczas mistrzostw Europy, spontanicznie  weszli w rolę  wiarygodnych Ambasadorów Polski. Nie należy zwlekać. Emocje łatwo opadają. Idą w niepamięć. Bohaterowie kampanii POT  mają  jeszcze na twarzach narodowe barwy kibiców. Są już u siebie w domu. Odbierają podziękowanie za fantastyczny udział w mistrzostwach. I oczywiście, zaproszenie do zobaczenia w Polsce. Ponownie. Już wkrótce. Przez pryzmat tej udanej sportowej imprezy widzieć nas będą w najbliższych latach mieszkańcy Europy.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit