Miasta - gospodarze na ITB

Przedmecz UEFA EURO 2012

kibice

W Berlinie zakończyła się  Internationale Tourismus Börse (ITB) - Międzynarodowa Giełda Turystyczna. Uczestniczyli w niej wystawcy zachęcający do odwiedzania wszystkich kontynentów świata.

Polskie stoisko narodowe aranżacją nawiązywało do czerwcowych mistrzostw Europy w piłce nożnej. Wykorzystano możliwości współczesnych multimediów. Dzięki technologii Augumented Realisty można było na ekranie wejść wirtualnie na Stadion Narodowy lub ująć w dłonie puchar, o który rywalizowały będą najlepsze jedenastki piłkarskie. Tej gry wyobraźni i obrazu nie odmówiła sobie także ministra Sportu i Turystyki Joanna Mucha, która odwiedziła stoisko Polskiej Organizacji Turystycznej. Szefowa resortu prowadziła rozmowy z polskimi wystawcami nad formami wykorzystania nowych stadionów nie tylko do celów sportowych. Jedna z nich dotyczy na przykład Stadionu  Narodowego. Na terenie obiektu znajduje się kaplica. Może organizować w niej śluby par, które chcą wejść w nowy etap życia czując atmosferę piłkarską? Na polskim stoisku towarzyszyli Joannie Musze przedstawiciele polskich i zagranicznych mediów. Pierwsze ich wrażenie było pozytywne. Chwalili konwencję polskiego stoiska narodowego. W pierwszych relacjach informowali, że  Polska wybudowała swój własny stadion piłkarski w sali targowej. Futurystyczny wystrój i sportowy nastrój pomieszczenia zachęcały zwiedzających, na trzy miesiące przed pierwszym gwizdkiem sędziego piłkarskiego, do obejrzenia na polskich stadionach meczy UEFA EURO’2012. Na zamontowanych ekranach można było obejrzeć filmy i animacje. Prawdziwego kibica o żywsze bicie serca przyprawia ła wystawa gadżetów piłkarskich, i eksponatów o wartości kolekcjonerskiej  z poprzednich mistrzostw piłkarskich. Polskie miasta i regiony prezentowały w tym kontekście największe atrakcje turystyczne i oferty opatrzone propozycją interesujących cenowo rabatów na każdą porę roku.

Berliński ośrodek POT postarał się o umieszczenie stosownych informacji we wszystkich najruchliwszych miejscach miasta. Ta artystyczna w wyrazie reklama o powierzchni 100 metrów kwadratowych zdobiła halę dworca Hauptbahnhof  Miasta-gospodarze w jednej drużynie

W ramach targów trwała wielka promocja Pomorza, Gdańska i turnieju EURO’2012, który w czerwcu odbędzie się także w stolicy województwa pomorskiego. W nagłaśnianiu tej imprezy, wydarzeń jej towarzyszących, a także w promowaniu atrakcji wypoczynkowych, kulturowych, historycznych i innych w Pomorskiem, połączyli swe siły reprezentanci instytucji turystycznych i przygotowujących region do mistrzostw. - Promocji województwa pomorskiego służył między innymi piłkarski turniej, zorganizowany w środę wieczorem przez Polską Organizację Turystyczną - mówi Wojciech Kreft, dyrektor Biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). - Rozgrywki te przygotowywały wspólnie miasta - gospodarze czerwcowego finału Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO’2012. Na stoisku pomorskim na ITB liderem był Gdańsk. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wspierała to miasto na Targach w Berlinie. Było więc nieco inaczej niż gdzie indziej podczas takich zagranicznych spotkań, targów, ekspozycji, dotyczących turystyki - kiedy głównym promotorem regionu jest PROT.

Rozchwytywane gadżety

- Generalnie, podobnie jak w zeszłym roku, promowaliśmy miasto przez pryzmat EURO’2012. Tym mistrzostwom, piłce nożnej, poświęcone było specjalne, duże stoisko - mówi  Michał Brandt, rzecznik prasowy Projektu UEFA EURO’2012 Gdańsk. - Znajdowały się na nim automaty do gry, konsole, a także różne trofea. Jako Gdańsk bierzemy udział we wszystkich spotkaniach dotyczących UEFA EURO’2012, w konferencjach prasowych, w których reprezentanci Polski i miast - gospodarzy mistrzostw odpowiadają na pytania dziennikarzy z całego świata.

Spośród gadżetów - pamiątek, największą popularnością cieszyły się foldery, na których są zdjęcia stadionu PGE Arena w Gdańsku, a także piłki z naszym logo - Neptunem - dodaje Michał Brandt. - Zainteresowanie gdańskim stadionem jbyło ogromne. Tego się nie spodziewaliśmy. Każde z miast gospodarzy miało swe stoisko, ale wszyscy jbyliśmy blisko, sąsiadowaliśmy ze sobą. Każdy, kto przychodził, nie miał wątpliwości, że to miasta - gospodarze mistrzostw Europy. Na ściankach stoisk były duże loga z fotografiami stadionów lub zabytkami.

Kazimierz Netka

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit