Brukselski POIT

Promocja Polski w międzynarodowych kręgach wyższych sfer

Od lewej, w górnym rzędzie Philippe Godfroid, konsul honorowy Polski w Walonii, wiceprezes Izby Handlowej BEPOLUX – jeden z trzech organizatorów balu; Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy - Miasta Honorowego Balu; ambasador RP Sławomir Czarlewski, organizator Balu; Ewelina Słomczyńska, rzecznik prasowy Ambasady RP, członek komitetu organizacyjnego Balu; hrabia Plater-Zyberk, członek komitetu organizacyjnego Balu. W rzędzie dolnym od lewej: Dominika Szulc, dyrektor POIT w Brukseli, organizator Balu i Krzysztof Turowski, pomysłodawca Bali Polskich w Brukseli, redaktor TV Biznes

Jest to jedno z wyjątkowych  wydarzeń początku roku od lat promujących Polskę i polską turystykę wśród przedstawicieli międzynarodowych elit: doroczny Bal Polski w Brukseli wydawany przez Polską Organizację Turystyczną,  w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, wspólnie z Ambasadą RP.

W sobotni wieczór, 15 stycznia w salach brukselskiego hotelu Conrad International organizatorzy podjęli kilkuset zaproszonych gości - obok znamienitych postaci reprezentujących belgijskie i polonijne koła biznesowe, polityków, dyplomatów i mass mediów, także grono dostojnych osobistości o błękitnej krwi.   

Polski Bal objęła patronatem Pierwsza Dama RP, Anna Komorowska zaś do udziału w  Komitecie Honorowym przyjęli zaproszenia  prezydent Lech Wałęsa, przewodniczący Rady Europejskiej Herman Van Rompuy, przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek, ministrowie rządu brukselskiego hr. Mark Eyskens i Benoit Cerexhe oraz prezydenci Warszawy i Brukseli Hanna Gronkiewicz-Waltz i Freddy Thielemans.

Warszawa – gość honorowy

Konwencji brukselskich przyjęć POT przyświeca idea promocji Polski w opiniotwórczych i wpływowych kręgach wyższych sfer. Sprzyja budowie pozytywnej marki naszego kraju o zajmującej historii i liczącym się wkładzie w kulturową budowę Europy. Ale też nowoczesnego, o gospodarce dobrze zarządzanej przez kompetentnych, wykształconych i kreatywnych ludzi. Atrakcyjnego kulturowo i geograficznie, posiadającego rozwiniętą turystyczną infrastrukturę i bogatą ofertę usług turystycznych, do którego warto  przyjechać i bliżej go poznać. Tegorocznej edycji balu nadano szczególne znacznie, ponieważ była pierwszym promocyjnym wydarzeniem w stolicy Europy nawiązującym do nieodległego objęcia przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej.

W tym roku rolę gospodarzy przyjęcia pełnili wiceprezes POT Elżbieta Wąsowicz-Zaborek i ambasador Sławomir Czarlewski, partnerów - Philippe Godfroid,  konsul honorowy Polski, wiceprezes BEPOLUX i Andrzej Czernek, dyrektor Fundacji Teraz Polska. Godność specjalnego gościa przyjęła prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz reprezentująca stolicę Polski – Miasto Honorowe Balu Polskiego. Warszawskie odniesienia towarzyszyły obecnym podczas całego uroczystego wieczoru poprzez nawiązującą tematycznie aranżację wnętrza, wystawę pokazującą niepowtarzalny koloryt miasta, gustownie skomponowane pamiątkowe upominki oraz recital artystów Teatru Wielkiego Opery Narodowej. Stołeczny magistrat ufundował także dwie główne nagrody w organizowanej na cele charytatywne loterii, której zasady pozwalają hojnym uczestnikom na poznanie przykładów bogatej oferty turystycznej Polski. Dwiema głównymi nagrodami dla zwycięzców były promujące miasto, obfitujące w atrakcje turystyczne  pobyty w Warszawie. W gronie szczodrych fundatorów nagród znaleźli się także PLL LOT, urzędy miast oraz prestiżowe hotele o najwyższej liczbie gwiazdek między innymi z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta i Zakopanego.

- Środki zgromadzone dzięki sprzedaży loteryjnych losów oraz te przekazane przez sponsorów zasilą konta polskich i belgijskich dziecięcych placówek opiekuńczych wspieranych przez Polską Organizację Turystyczną - mówi Dominika Szulc, dyrektor brukselskiego ośrodka  POT. - Wśród  nich Fundacji Brata Alberta w Lubiniu, domu dziecka Le Gai Logis w Walonii, Instytutu Levensvreugde dla dzieci upośledzonych umysłowo we Flandrii i domu dziecka Królowej Marie-Henriette w Brukseli.

Udane przedsięwzięcie promocyjne i medialne

Mistrzami ceremonii Balu Polskiego, podobnie jak rok wcześniej, byli prezenterzy telewizyjni - Agata Konarska z TVP oraz Kurt van Eeghem z Państwowej Telewizji Flamandzkiej VRT. Podobnie też do roku ubiegłego, wydarzenie z udziałem przedstawicieli high society skupiło uwagę mediów, było bezpośrednim impulsem do napisania, nagrania i nakręcenia wielu materiałów dziennikarskich, jakie ukazały się w Polsce i w Belgii na łamach tytułów prasowych, antenie telewizyjnej, radiowej i w sieci internetowej. Między innymi poświęciła mu program Państwowa Telewizja Belgijska RTBF w cyklu „C’est du Belge” koncentrującym się na najbardziej prestiżowych wydarzeniach kulturalnych i politycznych w swoim kraju. Obszerne relacje ukazały się w luksusowych magazynach prasowych l’Evénement i l’Eventail relacjonujących życie rodziny królewskiej i belgijskiej arystokracji, prezentujących ciekawe destynacje turystyczne, hotele i najważniejsze wydarzenia kulturalne. Reportaż z Balu Polskiego zamieścił również popularny wielkonakładowy tygodnik francuski Paris Match. Do tematyki balu, jego promocyjnej wymowy i przebiegu wracały wielokrotnie media polskojęzyczne, między innymi TV Polonia i Polskie Radio.

Pozytywne komentarze prasowe towarzyszące niezmiennie od wielu lat Balowi Polskiemu w Brukseli pozwalają mieć nadzieję, iż to udane przedsięwzięcie promocyjne i medialne będzie z powodzeniem kontynuowane w kolejnych edycjach.

 


 

 

 


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit