„Move Your Imagination” w stolicy Niemiec

Prezydent Lech Wałęsa wspiera polską turystykę

Berlin Hauptbahnhof ma sześć pięter, mnóstwo sklepów, kawiarni, restauracji, jest dobrze zorganizowany, czysty, ma dużo światła w górnych poziomach, łatwo się po nim poruszać. Podrózni mówią, że „to świetna stacja”

Jak zawładnąć ponad pięciomilionową kosmopolityczną metropolią wskazując na Polskę – Kraj Partnerski Międzynarodowych Targów ITB? Mocnym akcentem, który z pewnością poruszy  zbiorową wyobraźnię berlińczyków, będzie obecność w trakcie ceremonii otwarcia tegorocznych targów gościa honorowego - prezydenta Lecha Wałęsy, najbardziej znanego na świecie żyjącego Polaka.

Wieczorną uroczystość 8 marca, w której weźmie udział legendarny przywódca Solidarności, przedstawiciele światowej branży turystycznej, rządów i  instytucji administracji państwowej wielu krajów oraz światowych mediów  - transmitować i relacjonować będzie kilkadziesiąt stacji telewizyjnych. W imieniu Kraju Partnerskiego ITB, gospodarzy ceremonii otwarcia, wystąpi Adam Giersz, minister Sportu i Turystyki.

Po części pierwszej, której przebieg narzucają tradycyjne  formy  protokołu obowiązującego w obecności oficjalnych osobistości – w drugiej części nastąpi prezentacja  Kraju Partnerskiego w konwencji nowoczesnego, multimedialnego pokazu w technologii 3D przygotowanego przez zespół  Platige Image pod kierunkiem Tomasza Bagińskiego, reżysera, producenta animacji, między innymi nominowanego do Oskara za „Katedrę”, zdobywcę nagrody Brytyjskiej Akademii Filmowej i Telewizyjnej (BAFTA).

Najnowsze osiągnięcia technologii stereoskopowej będą też towarzyszyły popisowemu spektaklowi tanecznemu do muzyki Pawła Pudło, w choreografii Agustina Egurroli, z udziałem między innymi tancerzy z programu telewizyjnego „You Can Dance”.  Nie może też zabraknąć degustacji specjalności polskiego stołu, które  stają się coraz wyraźniej cenionym wyróżnikiem identyfikującym nasz kraj w Europie, a także w krajach oddalonych od Starego Kontynentu. Za dobór menu odpowiada Robert Sowa, mistrz kuchni,  członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni i honorowy prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, wyróżniony podczas Dni Polskich w Berlinie przez prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej statuetką „Za promowanie Polski na terenie Niemiec”.

Wszędobylskie stworki w Centrum i na autobusach

„Berlina nie można porównać z żadnym innym miastem, ani w Niemczech, ani na świecie” przeczytamy na portalu polonii, drugiej co do wielkości mniejszości narodowej w stolicy zachodniego sąsiada. Status Kraju Partnerskiego targów ITB dał Polsce możliwość zagospodarowania przestrzeni publicznej Berlina oraz specjalnego przygotowania kampanii reklamowej w najbardziej uczęszczanych 150 miejscach tego tętniącego życiem, zmieniającego się co dnia miasta. Kraj Partnerski przemówi językiem obrazu, poprzez billboardy i plakaty utrzymane w konwencji hasła promocyjnego polskiej kampanii reklamowej „Move Your Imagination”, poprzez spoty reklamowe i instalacje, wielotematyczne wystawy oraz niekonwencjonalnych ambasadorów – „urban toys”.

„Inwazyjnym” elementem, który wtopi się w gwarny tłum uliczny będzie pięć intrygujących i budzących sympatię „stworków”, inspirowanych modą na „urban toys”, które robią obecnie na świecie prawdziwą furorę budząc zainteresowanie dorosłych i dzieci. Prawdziwa inwazja vinyl toys „P,O,L,E,N” nastąpi w centrum Berlina, gdzie będą one witać się z mieszkańcami miasta i zachęcać do odwiedzenia Polski w stolicy Niemiec, czyli polskiego stoiska narodowego na ITB Berlin 2011 – w hali nr 15.1.

Reklamy z sympatycznymi „vinyl toys” pojawią się również na wybranych autobusach Berlina. Sieć autobusowa, obok tramwajów, metra, czy też kolejek miejskich stanowi trzon komunikacji w stolicy Niemiec. Obecnie funkcjonuje tam 161 dziennych linii autobusowych i 54 linie nocne. Długość wszystkich tras wynosi 1271 kilometrów, przy których usytuowanych jest ponad 2700 przystanków. Ta potężna machina transportu również „zainfekowana” zostanie przez wszędobylskie stworki – swoistych pasażerów na gapę.

Instalacje w strategicznych punktach miasta

Spot reklamowy emitowany będzie  także w berlińskim metrze U-Bahn Berlin, zwanym najbardziej „luzacką” siecią metra na świecie, bowiem linie U2 i U5 w połowie jeżdżą nad ziemią, na stacji Schönhauser Allee do kolejki miejskiej schodzi się pod ziemię, a do metra wchodzi się na wysokość trzeciego piętra. Co ciekawe, długość linii metra w Berlinie do niedawna była większa niż długość autostrad w Polsce.

W hali Dworca Głównego „Berlin Hauptbanhof”, który powstał w 2006 roku na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej - drugiego co do wielkości dworca w Europie, rozmieszczona zostanie instalacja z postaciami dawnych górników, dzięki której mieszkańcy Berlina będą mogli poznać skarby podziemnej Małopolski - wspaniałe królestwa białego złota: kopalnie soli w Wieliczce i Bochni, z ich wieloma atrakcjami.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit