Polska w Lyonie i Paryżu

Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej (z prawej) i Albert Lugassy, prezes AJT

Najważniejsze wydarzenia targowe, początku roku we Francji, zapowiadające zbliżający się letni sezon wakacyjny to Salon Mahana w Lyonie w ostatnich dniach lutego i Światowy Salon Turystyki w Paryżu w drugiej połowie marca. W obu imprezach uczestniczył zagraniczny ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Paryżu.

- Podczas Salonu Mahana w Lyonie, stoisko informacyjne dzieliliśmy z Małopolską Organizacją Turystyczną i Krakowem. Udział tych partnerów nie był przypadkowy. Małopolska jest już od lat regionem partnerskim Rhône-Alpes, a Kraków był szczególnie oczekiwanym gościem, gdyż od 29. marca rusza bezpośrednie połączenie lotnicze Lyon-Kraków, trzy razy w tygodniu obsługiwane przez linię EasyJet – mówi Tomasz Rudomino, dyrektor ZOPOT w Paryżu. Nowa pozycja w siatce połączeń została szeroko rozreklamowana, zarówno przez ZOPOT, jak i lotnisko Lyon-Saint-Exupéry. Rozreklamowana skutecznie albowiem polskie stoisko przyciągnęło tłumy zainteresowanych weekendowymi wypadami do Krakowa.

Oferta Małopolski prezentowana była również w trakcie Światowego Salonu Turystyki w Paryżu, choć nieco odmiennie niżTomasz Rudomino, dyrektor paryskiego ośrodka POT w Lyonie, gdzie dominowała promocja weekendowych połączeń lotniczych. Wiodącymi elementami aranżacji stoiska paryskiego był popularny małopolski camper i stoły degustacyjne produktów regionalnych: podhalańskich oscypków, wędlin, wyrobów na bazie śliwek, napojów owocowych i miodów. Przyjemności podniebienia urozmaicały wrażenia wzrokowe, których każdego dnia dostarczały pokazy mody strojów inspirowanych motywami sądeckimi. Kolekcje przygotowała małopolska projektantka Maria Molenda. Przedstawiciele Krakowa, poza tradycyjną promocją turystyczną i kulturalną, proponowali zwiedzającym program pobytu w czasie przyszłorocznych Światowych Dni Młodzieży. Z kolei Wrocław zaprezentował po raz pierwszy we Francji, program Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Promocja Wrocławia, Miasta Spotkań, odbywała się również w ramach dorocznego spotkania francuskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych AJT. Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Krzysztof Maj, dyrektor generalny Europejskiej Stolicy Kultury 2016, przedstawili ideę, program i najważniejsze wydarzenia, planowane we Wrocławiu w 2016 roku. Multimedialną prezentację uzupełnił promocyjny film pokazujący różnorodne turystyczne i kulturalne walory miasta. Spotkanie zakończono rozstrzygnięciem loterii, w której główną nagrodą był ufundowany przez PLL LOT w Paryżu i Urząd Miejski Wrocławia, weekendowy pobyt we Wrocławiu.

Imprezę targową w Lyonie odwiedziło prawie 30 tys. zainteresowanych ofertami wypoczynkowymi, w Paryżu zwiedzających było ponad 100 tys.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit