Promujmy Polskę Razem

Polska turystyka w Parlamencie Europejskim

Polska_turystyka_w_Parlamencie

Z inicjatywy prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szmytke oraz europosła Jarosława Wałęsy, 9 czerwca w brukselskiej siedzibie Parlamentu Europejskiego został zaprezentowany przedstawicielom tej najważniejszej instytucji wspólnotowej projekt „Promujmy Polskę Razem", nad którym honorowy patronat objął jej przewodniczący Jerzy Buzek.

Projekt Polskiej Organizacji Turystycznej, dzięki dofinansowaniu w wysokości 30 mln euro z funduszy Unii Europejskiej, ma szanse stać się największym, całościowym i najbardziej udanym przedsięwzięciem promującym narodową turystykę. Inicjatywą poprawiającą wizerunek Polski na świecie oraz dającą pozytywny impuls dla rozwoju usług turystycznych w naszym kraju.

- Dzięki środkom unijnym będziemy mogli planować kampanie promujące polską turystykę w sposób kompleksowy, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych i na skalę, na jaką dotychczas nie były nigdy prowadzone działania promocyjne za granicą – mówił prezes POT Rafał Szmytke.

Znak rozpoznawczy w Europie

Projekt „Promujmy Polskę Razem", sięga perspektywą do roku 2012 obejmując tak ważne medialnie wydarzenia, jak prezydencja Polski w Unii Europejskiej, Mistrzostwa Europy UEFA 2012, a także jubileusz dwusetnej rocznicy urodzin Fryderyka Chopina.

- Kultura europejska jest uniwersalna - przemawia do każdego Europejczyka, ponieważ niezależnie od miejsca Europy, w którym powstaje, ma wspólne korzenie. Te korzenie, nasze wspólne dziedzictwo to kultury grecka i rzymska. Muzyka i sztuka to wartości, które jeśli kojarzone są z jakimś krajem, stanowią pożądany znak rozpoznawczy, tak jak to jest w przypadku Fryderyka Chopina. Dlatego Rok Chopinowski jest bardzo dobrym pretekstem do pokazania Polski przez pryzmat wkładu naszego wielkiego kompozytora w europejskie dziedzictwo kulturowe – mówił Jerzy Buzek, przewodniczący Parlamentu Europejskiego.

W trakcie spotkania z przedstawicielami Parlamentu Europejskiego przedstawione zostały między innymi szczegóły kampanii, której elementem jest rozpoczynający się 12 czerwca rejs żaglowca S/Y „Fryderyk Chopin" po europejskich portach i towarzysząca mu widowiskowa oprawa imprez promocyjnych w miastach, do których zawinie. Ukazywać one będą nasz kraj w artystycznej konwencji przekazu wykorzystującej motywy cenionej w świecie twórczości chopinowskiej. Żaglowiec podczas trzymiesięcznej podróży rzuci kotwicę u brzegów Niemiec, Holandii, Belgii, Francji, Wielkiej Brytanii, Danii i Szwecji. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji, wśród nich wielkie widowiska estradowe i multimedialne, ale też wiele zaproszeń do bezpośredniego włączenia się w tok zdarzeń, w tym do udziału w warsztatach polskich tańców narodowych i próbie bicia rekordu Guinnessa w posuwistym polonezie. Zainteresowani głębszą wiedzą o kulturze i historii Polski będą mogli zgłębiać ją uczestnicząc w przygotowanych specjalnie dla tych wyjątkowych słuchaczy niekonwencjonalnych zajęciach akademickich w symbolicznej scenerii wypraw morskich i odkrywania nowych lądów. Organizatorzy nie zapominają też o schlebianiu podniebieniom Europejczyków, dla których przygotowano liczne degustacje potraw mistrzów polskiej kuchni.

Ambasadorowie Polskiej Turystyki

W skład załogi żaglowca S/Y „Fryderyk Chopin" zamustrowani zostali młodzi ludzie wyłonieni w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej. Będą się oni starali zainteresować zgromadzoną w portach publiczność Polską i jej turystycznymi walorami. Z kolei widzowie programu Telewizji Polskiej „Polska na śniadanie" wybierają dwóch Ambasadorów Polskiej Turystyki, którzy od 14 czerwca do 18 września przekazywać będą telewidzom swoje relacje z imprez promocyjnych w największych europejskich miastach portowych i wspólnie z dziennikarzem programu „Pytania na śniadanie" prezentować wydarzenia promujące Polskę za granicą. Wraz z telewizyjną ekipą Ambasadorowie Polskiej Turystyki odwiedzą w tym czasie także ciekawe, warte bliższego poznania miejsca w Polsce. Przy ich wyborze będą brane pod uwagę propozycje telewidzów, którzy wskazywać będą miejsca mogące ich zdaniem zafrapować swoim pięknem i niepowtarzalnością. Budowa silnej marki Polski także w świadomości rodaków, dumy z własnego kraju i jego walorów turystycznych pozwolą im być w następstwie ambasadorami polskiej turystyki za granicą.

- Zawsze z największym zaangażowaniem wspieram projekty, które mają na celu promocję Polski za granicą. Rok Chopinowski jest do tego idealną okazją. Żaglowiec Fryderyk Chopin, który zawinie do wielu europejskich portów będzie naszym polskim ambasadorem, przybliżającym Europejczykom kulturę i historię naszego kraju. W Parlamencie Europejskim chcemy rozpocząć ten rejs poprzez prezentację idei projektu oraz muzykę Chopina w wykonaniu Leszka Możdżera – deklarował eurodeputowany Jarosław Wałęsa.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit