S/Y „Fryderyk Chopin” wyruszył w rejs

Polska porusza wyobraźnię mieszkańców Europy

Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej uroczyście wręczył członkom załogi S/Y „Fryderyk Chopin” certyfikaty uprawniające do udziału w rejsie żaglowca oraz promocji Polski

Zapowiadany od tygodni na naszych łamach moment nastąpił. Żaglowiec Fryderyk Chopin cumujący u nabrzeża szczecińskiego portu podniósł kotwicę i wyruszył w trzymiesięczny rejs rozpoczynający wielką kampanię Polskiej Organizacji Turystycznej  promującą Polskę i walory polskiej turystyki w Europie.

Uroczyste pożegnanie żaglowca było kulminacyjnym  punktem obchodów dorocznych Dni Morza „Sail Szczecin 2010”. Nastąpiło ono po zachodzie słońca, na szczecińskich bulwarach nabrzeża, w scenerii imponujących rozmachem efektów scenicznych, multimedialnego spektaklu muzycznego „Chopin na Chopinie”. Wcześniej, w trakcie uroczystości Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej wręczył załodze statku dowodzonego przez znanego szczecińskiego żeglarza Andrzeja Mendygrała, certyfikaty uprawniające do wzięciu udziału w rejsie żaglowca oraz promocji Polski w portach, do których zawinie. W skład załogi zakwalifikowani zostali w drodze konkursu POT studenci wyższych szkół o profilu turystycznym.

- Wybrani w konkursie, to ludzie z pasją, młodzi, kreatywni, którzy w oryginalny sposób potrafią zaprezentować swój region, miasto – wyjaśniał dziennikarzom podczas konferencji prasowej  prezes Rafał Szmytke.

Obsługę dziennikarską rejsu POT powierzył dwójce Ambasadorów Polskiej Turystyki Lidii Piechocie i Adamowi Hałajowi. Przeszli oni zwycięsko eliminacje w trakcie programu Polskiej Organizacji Turystycznej i TVP 2 „Polska na śniadanie”. Będą oni przekazywać telewidzom swoje relacje z imprez promocyjnych w największych europejskich miastach portowych i wspólnie  z dziennikarzem programu „Pytania na śniadanie” prezentować wydarzenia promujące Polskę za granicą.

W trakcie kilkudniowych pobytów między innymi w Malmö, Kopenhadze, Sztokholmie, Hamburgu, Lubece, Rostocku, Amsterdamie, Brugii, Antwerpii, Nantes i najdłuższym, dziesięciodniowym w Londynie – pod zachęcającym hasłem „Polska porusza wyobraźnię” przebiegać będą akcje marketingowe pokazujące atrakcyjnie Polskę z jej nowoczesnością, bogatą tradycją i unikalną kulturą oraz walorami i interesującą ofertą produktów turystycznych.

 

Szczegóły związane z przygotowaniem rejsu zgromadzone zostały na stronie internetowej http://www.chopinthecourse.com/ .

Filmowe relacje z jego przebiegu śledzić możemy  pod adresem  http://www.youtube.com/poland

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit