Konferencja POT

Polska - Come and find your story

Od lewej Rafał Szmytke, prezes POT; Vlado Kalensky, prezes Zarządu Janeba Time; Paulina Romulewicz, koordynator projektów Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT

Tym intrygująco wieloznacznym hasłem  nazwana została nowa linia kreacyjna, która kontynuuje największą kampanię promocyjną Polskiej Organizacji Turystycznej. Jej kolejne odsłony od ponad półtora roku z sukcesem  przekonują cudzoziemców, by zechcieli spojrzeć na nasz kraj bez dawnych uprzedzeń i stereotypów.

Szczegóły poznali dziennikarze  20 listopada w trakcie konferencji prasowej w Centrum Konferencyjnym Zielna w Warszawie. W spotkaniu uczestniczyli goście specjalni Vlado Kalensky, prezes Zarządu Janeba Time oraz Paulina Romulewicz, koordynator projektów Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Gospodarzem konferencji był prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, prowadzącą Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT.

Te historie wciąż się dzieją, przeżyjcie je w Polsce

Obecny etap kampanii POT różni się od poprzednich odsłon, których twórcy starali się (z dobrym efektem, sądząc z wyników badań) ukazać Polskę nowoczesną, rozwijającą się dynamicznie, gościnną i atrakcyjną turystycznie. Kampanię zatytułowano Polska - Come and find your story. Koloryt, klimat, nastrój aranżacyjny zaczerpnięto z bajecznego świata wyobraźni mistrzów pióra, wspartej talentem artystów ilustratorów – Czerwonego Kapturka, Małej Syrenki, Alicji w Krainie Czarów czy romantycznej włoskiej opowieści o Romeo i Julii. Kompozycje dobitnie zaprzeczają zadawnionym stereotypom przedstawiającym nasz kraj jako wiecznie pochmurny, beznadziejnie szary, zamieszkały przez zasępionych, ponurych, nieżyczliwych ludzi. Outdorowe plakaty i ich mniejsze odpowiedniki przedstawiają sceny z opowieści o podróży do Polski kreślonej w manierze ilustratorów baśni w sposób typowy dla europejskiej kultury tego gatunku twórczości. Tkwi w tym przekazie odwiecznie prowokująca tęsknota do poznania tego rejonu dziecięcych wyobrażeń, które towarzyszą większości ludzi przez całe życie, pomimo upływu lat i zbieranych doświadczeń. Przesłanie jest jasne - te historie wciąż się dzieją, przeżyjcie je w Polsce.

Z tą niezwykle fantazyjną w wyrazie aranżacją wizualną spotkali się już targowi goście podczas tegorocznych targów turystycznych WTM 2012 w Londynie na stoisku narodowym POT. Poza Wielką Brytanią, do końca maja 2013 roku layouty nawiązujące do motywów z najbardziej znanych bajek pojawią się w reklamach prasowych i na dużych, zewnętrznych powierzchniach reklamowych w Niemczech, Francji, Belgii, Danii, Szwecji i Holandii. W II kwartale 2013 roku kampania zostanie rozszerzona na kolejne rynki: włoski, irlandzki, hiszpański, ukraiński, rosyjski i czeski.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit