Eksperckie podsumowanie

Pokazaliśmy się w Berlinie z jak najlepszej strony

10 marca odbyła się konferencja prasowa Polski jako Kraju Partnerskiego ITB Berlin 2011. Na zdjęciu od lewej: Jan Wawrzyniak, dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Berlinie, Katarzyna Sobierajska, wiceminister Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Marcin Herra, prezes PL 2012 / fot.: J. Wysokiński

Na zakończonych niedawno targach ITB w Berlinie Polska była krajem partnerskim i wykorzystała tę prestiżową rolę jako dobrą okazję do inauguracji kampanii promującej polską turystykę, całkowitej zmiany wizerunku, a także zaprezentowania się jako kraj nowoczesny, kreatywny i tradycyjnie gościnny.

Oczekiwania związane z tymi targami, rozbudzone wielomiesięcznymi przygotowaniami oraz informacjami o „wizerunkowej rewolucji” były bardzo duże. Rafał Szmytke, prezes POT tak odniósł się w Berlinie do tej presji: - Jest dla nas niezwykle ważne, jak zostanie odebrane to nasze partnerstwo na ITB, bo rynek niemiecki ma dla polskiej turystyki ogromne znaczenie. Było dużym wyzwaniem sprostanie temu partnerstwu, znalezienie sposobu wyróżnienia się na tle ponad 180 krajów. Zaprosiliśmy do współpracy ludzi młodych, uzdolnionych i to zapewniło nam sukces.

Ten sukces, jak też pozostałe działania w ramach kampanii promocyjnych na trzech najważniejszych rynkach są bardzo potrzebne, bowiem powstały teraz sprzyjające okoliczności i warunki do wzmocnienia pozycji naszego kraju na europejskim rynku turystyki. Również w Berlinie  mówiła o nich Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki:

- Wykorzystujemy międzynarodowy charakter targów ITB, aby zakomunikować wszystkim, że najbliższe dwa lata w Europie należą do Polski. Rok obecny przynosi wiele wydarzeń w ramach współpracy polsko-niemieckiej, ale obejmujemy też prezydencję w Unii Europejskiej, w październiku odbędzie się w Krakowie Europejskie Forum Turystyki, trwają intensywne  przygotowania do Euro 2012 i w przyszłym roku będziemy gościć licznych turystów i kibiców z całego świata. W szybkim tempie rozwijana jest infrastruktura. Powstają nowe obiekty turystyczne, poszerza się oferta różnych form turystyki. Wszystko to jest prezentowane tutaj w Berlinie, na stoiskach naszych 16 regionów oraz w stoiskach firm turystycznych. Chcemy naszą ofertę, której jakość stale się poprawia, zaprezentować jak najlepiej.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit