Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych

Sygnatariusze porozumienia…Więcej »

14 maja, podczas konferencji prasowej w Centrum Prasowym PAP w Warszawie, zostało podpisane porozumienie w sprawie uruchomienia w 2009 roku telefonu bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych przebywających w Polsce. Sygnatariuszami porozumienia byli Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, generalny inspektor Andrzej Matejuk, komendant główny policji, Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej i Rafał Rogala, szef Urzędu ds. Cudzoziemców.

- Bezpieczeństwo jest po atrakcyjności wyjazdu do danego kraju i poziomie świadczonych w nim usług elementem podstawowym przy wyborze miejsca podróży – stwierdziła na wstępie spotkania minister Katarzyna Sobierajska. Podkreśliła też, że z każdym rokiem postrzeganie przez obcokrajowców stanu bezpieczeństwa w kraju nad Wisłą jest coraz lepsze.

Świadczą o tym dane o liczbie przestępstw na przyjezdnych cudzoziemcach przytoczone przez komendanta głównego policji Andrzeja Matejuka. W 2002 roku, kiedy zainaugurowano telefon bezpieczeństwa, było ich ponad 4 tysiące, w 2007 roku – już tylko ponad 2 tysiące, a w 2008 roku ponad tysiąc. Są to głównie drobne kradzieże dokumentów, torebek, telefonów komórkowych, włamania do samochodów. Przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu należą do znikomych przypadków.

- Uruchomienie linii, pod którą mogą telefonować turyści w razie kłopotów jest jednym z elementów działań Polskiej Organizacji Turystycznej mających na celu tworzenie przyjaznej atmosfery dla turystów - powiedział prezes POT Rafał Szmytke. - Chcemy, aby przyjeżdżali oni do Polski z poczuciem, że jest to kraj nie tylko atrakcyjny turystycznie, ale także dbający o bezpieczeństwo turystów. Chcemy, aby podróżujący nie czuł się pozostawiony sam sobie w razie kłopotów. Dzięki „pomocnym liniom” może liczyć na wsparcie w każdej trudnej sytuacji, która ma miejsce w hotelu, taksówce, na drodze w przypadku awarii samochodu.
Dodał także, że doświadczenie z lat ubiegłych wskazuje na potrzebę wprowadzenia całorocznego krajowego Contact Center. Linia zapewniałaby wsparcie turystom podróżującym po Polsce, nie tylko w zakresie bezpieczeństwa, ale także informacji o atrakcjach turystycznych Polski.

Linia działać będzie od 1 czerwca do 30 września w godzinach 10.00-22.00. Jej informatorzy będą codziennie udzielać turystom informacji w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit