Szczyt klimatyczny

Podgrzewanie zainteresowania tematyką ofert turystycznych

Zespół stoiska na Stadionie Narodowym. Od lewej Karolina Sawicka, Departament Współpracy Regionalnej Polskiej Organizacji Turystycznej, Mikołaj Węgier, Stołeczne Biuro Turystyki, Małgorzata Maciejewska, Mazurkas Travel

W wielu przypadkach nie trzeba szukać odbiorców treści promujących oferty turystyczne. Wystarczy umiejętnie dostarczyć je w miejsca, gdzie potencjalni klienci bywają zastanawiając się, co zrobić z wolnym czasem. Poproszą o nie wtedy sami. Ta reguła potwierdziła się  podczas szczytu klimatycznego w Warszawie.

Stoiska informacji turystycznej cieszyły się żywym zainteresowaniem obcokrajowców. Obsługiwane były przez zespół Polskiej Organizacji Turystycznej, Stołecznego Biura Turystyki i Mazurkas Travel. Zlokalizowano je w ciągach pieszych niedaleko od wejścia na Stadion Narodowy. Poza typowymi poradami na temat atrakcji stolicy, które warte są polecenia podróżnemu nie znającemu miasta, rekomendowaniu punktów gastronomicznych dostosowanych do oczekiwań przyjezdnych, tras z obiektami do zwiedzania - wielu zainteresowanych skorzystało z usług biura podróży oferującego wycieczki po Mazowszu, a nawet w dalsze regiony kraju,  do najbardziej znanych miejsc w Polsce.

Jak to zwykle bywa, obsługa informacji turystycznej musiała wykazać się refleksem, wszechstronną wiedzą i zmysłem organizacyjnym, umiejętnościami (w teorii) dalece wykraczającymi poza obowiązki, których się podjęła. Z dużej odległości, od strony ciągu pieszego, którym przemierzał tłum uczestników konferencji, rzucał się w oczy szyld z wybitym napisem „Information”. Uzupełniająca treść „Tourist” umieszczona została po drugiej strony, gdzie ruch był znikomy. Oczywiście, jak najdalsi jesteśmy od robienia krytycznych przytyków za taki a nie inny sposób wkomponowania tego istotnego elementu w aranżację stoiska. Wprost odwrotnie. Oceniamy ten zabieg w kategoriach udanego zabiegu marketingowego. Wszak połową sukcesu jest przywabienie klienta, dopełnieniem: umiejętne wywołanie chęci zakupu. Zespół stoiska doskonale wywiązał się z zadania. Przy okazji tłumaczenia na przykład, o której godzinie i w której sali przewidziano rozpoczęcie obrad sesji zespołu Least Developed Countries, sprawnie podgrzewali zainteresowanie tematyką turystycznych ofert czekających na uczestników konferencji, gdy zakończą tego dnia debatę. Nawet jeśli interesanci spieszyli się do swoich obowiązków i nie byli skłonni przedłużać rozmów, nigdy nie odchodzili z pustymi rękami, zawsze z kompletem materiałów informacyjnych, np. specjalnie wydanym na szczyt klimatyczny przez POT wydawnictwem „Poland”. Metoda znana, często stosowana, i nadal godna polecenia.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit