Kraj Partnerski berlińskich ITB

Po raz pierwszy Polska promuje się w sposób tak odmienny

W spotkaniu z dziennikarzami w Instytucie Polskim wzięli udział przedstawiciele zarządu berlińskich ITB, (od lewej) dyrektorzy David Ruetz i Martin Buck oraz reprezentujący Kraj Partnerski Jan Wawrzyniak, dyrektor ośrodka POT w Berlinie

Do Instytutu Polskiego w Berlinie przy Burgstrasse 27 kierownictwo Międzynarodowych Targów ITB zaprosiło 23 lutego dziennikarzy na pierwszą z cyklu zaplanowanych  konferencji prasowych, by przedstawić i zaprezentować najważniejszego wystawcę tegorocznej edycji – Kraj Partnerski. W tym roku tę prestiżową rolę powierzono Polsce.

W trakcie spotkania z przedstawicielami mediów Kraj Partnerski reprezentował Jan Wawrzyniak, dyrektor berlińskiego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej, któremu towarzyszył ambasador „N”, oryginalny w każdym elemencie jegomość o pogodnym obliczu, zastanawiająco tajemniczy w swej (co tu kryć) mocno fantazyjnej posturze, dzierżący pod pachą futbolową piłkę. Jego obecność zainaugurowała kampanię wizerunkową w tym szczególnie istotnym roku dla promocji Polski i polskiej turystyki na świecie.

Początek był obiecujący

„N” nie pozostawił nikogo z przybyłych obojętnym. Wzbudził żywe zainteresowanie i sympatię. Teraz musi zaintrygować i przykuć uwagę berlińczyków i uczestników ITB polską prezentacją podczas trwającego od 8 do 13 marca światowego salonu turystycznego. Nie indywidualnie. Należy do grupy pięciu dziwnych z wyglądu, szalonych Toysów wymyślonych przez Tomasza Bagińskiego, nominowanego do Oskara reżysera i wizjonera, dyrektora artystycznego Platige Image, firmy która podjęła się opracowania formuły promocyjnej  identyfikującej polską  prezentację w stolicy Niemiec. Po raz pierwszy Polska promuje się w sposób tak dalece odmienny w wyrazie od tradycyjnego. Skłania on do spojrzenia  na nasz kraj uważniej i dostrzeżenia ogromnego potencjału twórczego, otwartości na wyzwania i kreatywności, które poruszają wyobraźnię.

- Jako Kraj Partnerski planujemy w tym roku zaprezentować Polskę w sposób wszechstronny nie ograniczając działań promocyjnych do obszaru targów. Będzie on widoczny w wielu miejscach i na ulicach Berlina, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców – mówił dyrektor Wawrzyniak wskazując na współczesne przeobrażenia w wielu sferach, jakim podlega rzeczywistość Polski, w tym rosnący standard infrastruktury i atrakcyjność oferty usług turystycznych. Szczególnie sprzyjającą okazją do bliższego poznania współczesnej Polski będzie okres pełnienia przez nasz kraj przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej, a także w czasie licznej obecności nad Wisłą kibiców oraz turystów zainteresowanych wydarzeniami towarzyszącymi piłkarskim mistrzostwom Europy UEFA EURO 2012.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit