Działanie V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2012

„Piękny Wschód” – jak to brzmi w języku tutejszych zwierzaków?

- Dzięki realizacji tego projektu promocyjnego sposób postrzegania wschodnich regionów kraju zasadniczo zmieni się w odbiorze Polaków – mówił prezes POT Rafał Szmytke.

Polacy nie doceniają własnego kraju

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke prezentując założenia projektu POT związanego z promocją wschodnich województw również stwierdził, iż kampania ma wymiar szczególny, bo dotyczy promocji na rynku krajowym. Przez wiele lat promocja polskiej turystyki i jej walorów turystycznych głównie ukierunkowana była na rynki zagraniczne. Turyści zagraniczni są niezwykle ważnymi klientami dla gospodarki turystycznej. Ale doceniać powinniśmy też rynek krajowy i potrzebę popularyzacji wśród rodaków walorów turystycznych własnego kraju, które powinni poznać wcześniej nim  atrakcyjne zagraniczne destynacje turystyczne.

- Prowadzone badania wskazują, że Polacy nie doceniają własnego kraju.  Zachwycamy się miejscami w odległych krajach, w których nigdy nie byliśmy. Kiedy je odwiedzamy, weryfikujemy nasze wyobrażenie, czynimy porównania dochodząc do wniosku, że nasze narzekania są niesłuszne. Jestem przekonany, że dzięki realizacji tego projektu promocyjnego sposób postrzegania wschodnich regionów kraju zasadniczo zmieni się w odbiorze Polaków – mówił prezes Szmytke.

Bobry i  łanie  z tych terenów władają językiem polskim, ukraińskim i niemieckim...

Syntezę przygotowanej linii kreacyjnej przedstawił dziennikarzom Marek Bimer, prezes Agencji Reklamowej Bimers. Hasło, pod jakim przebiegać będzie kampania brzmi: „Piękny Wschód”. Wspierającym go logotypem jest mapa Polski ze wskazaniem pięciu regionów. Najważniejszym komunikatem, który autorzy kampanii przekazują odbiorcom, jest zachęcająca propozycja wyrażona słowami - „Odkryj, jak tu blisko”. Piękno miejsc uchwycone będzie w umownym okularze lunety. I najważniejsze – na ambasadorów regionów wybrane zostały zwierzęta, wypowiadające zabawne frazy opisujące turystyczne uroki zamieszkiwanych przez nie zakątków. Jak zapewniono dziennikarzy bobry i  łanie  z tych terenów władają językiem polskim, ukraińskim i niemieckim...

Początkowo byliśmy sceptyczni, ale efekt przyjmujemy z aprobatą...

Po konferencji, w kuluarach PAP. Od lewej dyrektor zarządu Świętokrzyskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Małgorzata Wilk-Grzywna; redaktor naczelny magazynu Rynek Podróży i dyrektor Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jadwiga Dąbrowska

Zadowolenie z zaproponowanej przez Pan Media Western oraz Agencję Reklamową Bimers linii kreacyjnej wyraziła dyrektor Biura Zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego Małgorzata Wilk-Grzywna. Świętokrzyska ROT  ma na koncie niezwykle udane kampanie wizerunkowe, które utkwiły w pamięci odbiorców. Przoduje też w pozyskiwaniu środków unijnych na promocję turystyczną regionu. - Przed agencją reklamową postawiono niezwykle trudne zadanie kreacyjne, jak połączyć wspólnym hasłem promocyjnym pięć,  województw. Początkowo byliśmy sceptyczni, czy przedsięwzięcie się powiedzie, ale efekt, który dziś nam zaprezentowano przyjmujemy z aprobatą – oceniła dyrektor świętokrzyskiej ROT.


-----------

Kampania „Piękny Wschód” realizowana jest w ramach projektu indywidualnego „Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki”, Działanie V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2012. Polska  Organizacja Turystyczna jest beneficjentem tego projektu.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit