Norweg na polskim wybrzeżu

Mieszkańcy Półwyspu Skandynawskiego często wybierają się na drugi brzeg Bałtyku. Z ofert turystycznych polskiego wybrzeża szczególnie chętnie korzystają Norwegowie. Znają je dobrze, między innymi dzięki konsekwentnym działaniom promocyjnym. W marcu ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna i Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, rozpoczęły wspólną kampanię. Do współpracy w jej realizacji włączyli się przedsiębiorcy turystyczni.

Norwegowie nie są licznym społeczeństwem, ale ponadprzeciętnie zamożnym. Roczne dochody ponad jednej trzeciej gospodarstw domowych sięgają prawie 100 tys. euro. Więcej niż inni Skandynawowie przeznaczają też na podróże turystyczne. Statystycznie w trakcie jednego wyjazdu wydają ponad 1.5 tys. euro. O ile rocznie Polską granicę przekracza powyżej 400 tys. podróżnych z państw nordyckich, o tyle w tej liczbie prawie 180 tys. legitymuje się paszportem Królestwa Norwegii. Według danych statystycznych, przebywającym w Polsce poddanym króla Haralda V, udzielono prawie 500 tys. noclegów. Twórcy obecnej kampanii polskiego wybrzeża Bałtyku, starają się zachęcić norweskich sąsiadów do częstszych wizyt promując szeroką ofertę wysokiej jakości usług, głównie turystyki aktywnej o każdej porze roku - weekendy w dużych miastach, wypoczynek na polach golfowych, sporty wodne, trasy rowerowe i jazdę konną. Do turystyki aktywnej można również zaliczyć bieganie po sklepach i udane zakupy. Po aktywnym spędzeniu czasu - wypoczynek i odnowa biologiczna w ośrodkach wellness & spa, i oczywiście rozkosze dla podniebienia w licznych doskonałych restauracji.

Adresaci przekazywanych informacji nie pozostają biernymi ich odbiorcami. Podstawowym motywem kampanii jest aktywny udział w konkursach, w których można wygrać weekendowe pobyty w Gdańsku i Kołobrzegu dla dwóch osób wraz z przelotami. Autorzy tego projektu promocyjnego przewidują, że przekazywane treści dotrą do ponad 3,7 miliona Norwegów, czyli większości mieszkańców kraju. Jedną z wybranych form przekazu są plakaty umieszczane na nośnikach outdoorowych. Z pewnością będą rzucały się w oczy, ponieważ tego typu powierzchni reklamowej jest (w odróżnieniu od Polski) niewiele na terenie Norwegii. W Oslo, reklamy umieszczone będą na 480. planszach zamontowanych na tramwajach. Ten rodzaj reklamy uzupełnią banery konkursowe na stronach internetowych jednej z najbardziej popularnych norweskich gazet Aftenposten, która tygodniowo ma prawie 400 tys. czytelników, ceniona jest też między innymi za wysoki poziom artykułów w dziale turystycznym. Ogłoszenia będą publikowane także w dodatku turystycznym gazety codziennej Dagbladet i popołudniówce VG. Oba tytuły posiadają w sumie około miliona czytelników. Przebieg kampanii znajduje również odzwierciedlenie w mediach społecznościach. Artykuły o atrakcjach polskiego wybrzeża autorstwa dziennikarzy biorących udział w podróżach studyjnych, ukażą się na łamach norweskiej prasy po letnim sezonie wakacyjnym. W tym terminie zorganizowana też zostanie wizyta touroperatorów, która pozwoli na nawiązanie kontaktów operacyjnych, pomiędzy polskimi przedsiębiorcami a norweskimi biurami podróży zainteresowanymi sprzedażą własnym klientom oferty przyjazdowej polskiego wybrzeża. Głównymi partnerami w projekcie Polskiej Organizacji Turystycznej, Pomorskiej Organizacji Turystycznej i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego są Mera Spa Hotel w Sopocie, Marine Hotel w Kołobrzegu, Baltica Wellness i Spa oraz linie lotnicze Wizz Air, przy czym węgierski przewoźnik, posiadający jedną z pięciu baz operacyjnych w Gdańsku, współpracuje na wielu polach marketingowych z pomorską ROT, wspólne przedsięwzięcia znacząco przyczyniają się do zwiększenia ruchu turystycznego ze Skandynawii na Pomorze. Współpraca sektora publicznego z sektorem prywatnym daje w przypadku wspólnej kampanii rezultaty godne naśladowania.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit