Konferencja POT

Nikt jeszcze w ten sposób Polski nie promował

W spotkaniu z przedstawicielami mediów wzięli udział Katarzyna Sobierajska, wiceminister  MSiT, Rafał Szmytke, prezes POT i Tomasz Bagiński, nominowany do Oskara reżyser i wizjoner, prezes Platige Image, firmy której powierzono zadanie opracowania sugestywnego wstępu inaugurującego targową prezentację otwierającą kampanię wizerunkową w tym przełomowym roku dla promocji Polski i polskiej turystyki na świecie.

 

Odmiennie niż dotąd, poruszając wyobraźnię, zaprezentuje się Polska podczas berlińskich targów ITB pełniąc honory Kraju Partnerskiego. Na sześć tygodni przed uroczystą ceremonią otwarcia tych największych światowych targów turystycznych, Polska Organizacja Turystyczna zaprosiła polskich i niemieckich dziennikarzy na konferencje prasową.

W spotkaniu z przedstawicielami mediów wzięli udział Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke, prezes POT i Tomasz Bagiński, dyrektor kreatywny Platige Image, firmy której powierzono zadanie opracowania sugestywnego wstępu inaugurującego targową prezentację otwierającą kampanię wizerunkową w tym przełomowym roku dla promocji Polski i polskiej turystyki na świecie. Od 8 do 13 marca, berlińczycy i uczestnicy Międzynarodowych Targów ITB, jako pierwsi ocenią zaskakujące, odmienne od dotychczasowych pomysły, którymi Tomasz Bagiński, nominowany do Oskara reżyser i wizjoner oraz jego młody zespół dwudziestoparoletnich współpracowników, starał się będzie wprawić ich w zdumienie, przyciągnąć uwagę, zaintrygować i skłonić do bliższego poznania współczesnej Polski.

Nowe oblicze Polski i kreatywność jej mieszkańców

Wśród mnogości międzynarodowych imprez targowych bezdyskusyjnie miano najważniejszych i najbardziej prestiżowych dla przedsiębiorców turystycznych mają właśnie berlińskie targi ITB. Ponad jedna trzecia wystawców i prawie 30 procent odwiedzających to goście spoza Niemiec. Rola Kraju Partnerskiego skieruje na Polskę zainteresowanie nie tylko publiczności i mediów niemieckich, zyska też szeroki wydźwięk międzynarodowy.

- Następuje ukoronowanie wieloletniej, udanej współpracy pomiędzy Polską i polskimi wystawcami a targami ITB. Jako Kraj Partnerski planujemy w tym roku zaprezentować Polskę po raz pierwszy w sposób wszechstronny, nie ograniczać się do obszaru targów, ale wyjść poza nie. Na ulice Berlina. Uczynić to w taki sposób, aby maksymalnie dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Mamy co pokazać i czym się poszczycić – mówiła minister Katarzyna Sobierajska podkreślając, jak szybkim przeobrażeniom w wielu sferach ulega rzeczywistość współczesnej Polski, w tym rosnący systematycznie standard infrastruktury i atrakcyjność oferty usług turystycznych. Tegoroczna prezentacji Polski w Berlinie ukazywać będzie nowe oblicze naszego kraju i kreatywność jego mieszkańców. Nie zapominając przy tym o tradycyjnych wartościach, wśród nich o eksponowaniu naszej narodowej gościnności, tak ujmującej odwiedzających Polskę obcokrajowców.

Reklama na targach i w setkach miejsc poza nimi

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke wskazał, jak szeroki wymiar nadano polskiej prezentacji w Berlinie oraz podkreślił jej znaczenie kontynuujące największą jak dotąd kampanię promującą za granicą Polskę i polską turystykę. Ekspozycja wystawiennicza to, podobnie do lat ubiegłych, hala 15.1. o powierzchni prawie tysiąca pięciuset metrów kwadratowych. Zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej do udziału w narodowym stoisku przyjęły wszystkie polskie regiony. Poza halą, w setkach miejsc pojawią się reklamy tegorocznego Kraju Partnerskiego, inspirujące do wzięcia pod uwagę przy planowaniu wolnego czasu polskiej oferty turystycznej. W sposób widoczny oznakowane będą środki miejskiej komunikacji oraz autobusy i pociągi, którymi do stolicy Niemiec przybywać będą goście berlińskiego salonu turystycznego. Równolegle z życiem targowym trwały będą imprezy i zaplanowane wydarzenia identyfikujące Kraj Partnerski i jego ofertę.

Po raz pierwszy w tak odmienny sposób

Bywalcy targów, a przynajmniej ta ich część, która przywykła do klasycznego schematu działań marketingowych podejmowanych w trakcie imprez wystawienniczych, będą zdumieni. Nic dziwnego. Prezentacja Polski w czasie ITB będzie nietypowa. Za sprawą konceptu Tomasza Bagińskiego, by interpretację odwołującego się do sfery wyobraźni przewodniego hasła promocyjnego polskiej turystyki Move Your Imagination, posunąć do skrajności. Zrozumienie użytego języka symboli wymaga czasu i dozy wysiłku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit