Szkolenia POT

Nie polubią Polski, jeśli najpierw nie polubią Polaków

Obowiązuje kryterium przyjęć na szkolenie. Kierujące podmioty muszą być członkami regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, To wymóg  procedury projektu unijnego.

Zainteresowani bezpłatnymi szkoleniami Polskiej Organizacji Turystycznej z zakresu wiedzy i doskonalenia umiejętności obsługi turystów z Chin, Japonii i Indii mogą już zgłaszać chęć uczestnictwa w drugiej, jesiennej ich edycji, we wrześniu i październiku. Do tej pory w zajęciach wzięło udział prawie 300 osób.

Turysta wybierający się do odległego kraju z reguły rusza w podróż z oczywistymi oczekiwaniami. Pragnie poznać współczesne atrakcje, otrzeć się o zabytki historii, zrozumieć kulturę i obyczajowość ludzi, pokosztować specjałów narodowej kuchni i zrobić zakupy. Własne przyzwyczajenia, obyczaje i nawyki  pielęgnuje u siebie, w ojczyźnie. To oczywiste. Ale równie zrozumiała jest postawa gospodarza, który podejmując zapraszanych gości stara się odgadnąć życzenia przybyszów, otoczyć ich opieką, by nie czuli się obco, umiejętnie podjąć unikając nieporozumień i gaf wynikających z różnic kulturowych, sposobu bycia i zwyczajów, którym hołdują nawet daleko od domu. Z tych obowiązków gospodarz stara się wywiązać tym staranniej, jeśli tymi gośćmi są klienci z Chin, Japonii i Indii. Zamożni, nie do końca odgadnieni, o niecodziennych  gustach i wymaganiach, o których względy zabiegają tuzy turystycznego świata. W ubiegłym roku 70 mln mieszkańców Państwa Środka wyruszyło w podróż i według szacunków specjalistów, za kilka lat liczba ta ulegnie potrojeniu. Około 4 miliony Chińczyków odwiedziło Europę, do Polski na razie nieliczni. Trochę ponad 30 tys. Dwukrotnie większą grupę stanowili Japończycy, a najmniej podróżnych przybyło z Indii, zaledwie 10 tys. Oczekujemy, że wkrótce nie napawające satysfakcją proporcje znaczenie się poprawią. Wykorzystując fundusze unijne Polska Organizacja Turystyczna realizuje w tych trzech krajach Azji kampanię promocyjną, którą objęci są touroperatorzy organizujący grupowe wyjazdy do Polski, przedstawiciele mediów skłonni odwiedzić nasz kraj i dzielić się wrażeniami z pobytu w programach telewizyjnych i na łamach czasopism, jak i indywidualni klienci. Chwytliwa marketingowo nazwa kampanii oddaje w pełni intencje jej kreatorów: „Lubię Polskę”.

Kadry przede wszystkimDla Radosława Pyffela, prezesa  Centrum Studiów Polska-Azja tak duża chęć zdobywania wiedzy była zaskoczeniem

Turyści nie polubią jednak Polski, jeśli nie polubią przedtem samych Polaków. Stąd też istotną częścią kampanii jest szkolenie polskich kadr. Zaplanowano 12 sesji. Szkolenia prowadzone wspólnie z firmą doradczo-szkoleniową Quality Watch, dostarczają pracownikom zatrudnionym w sektorze turystycznym solidnej porcji praktycznej wiedzy. Pozwalają poznać i poszerzyć znajomość specyfiki kulturowej, zwyczajów, preferencji i oczekiwań, jakimi  kierują się w podróży turyści z trzech azjatyckich krajów. Aby coraz liczniej wybierając się na Stary Kontynent zechcieli odwiedzać Polskę, należy spełniać ich wymagania i posiadać produkt dostosowany do tej grupy odbiorców. W tej dziedzinie dopiero raczkujemy, zaczynamy nieomal od abecadła. Zaangażowani przez Quality Watch eksperci rozpoczęli zajęcia od wyjaśnienia podstawowych równic kulturowych i mentalnych dzielących społeczeństwa europejskie od azjatyckich, interpretowania gestów i rozumienia zachowań, wyjaśniania nawyków i upodobań, choćby wymagań związanych z przyrządzaniem i podaniem posiłków, warunków zakwaterowania, a także praktyk w prowadzeniu interesów. W arkana trudnej sztuki obsługi klientów z tak odmiennego kręgu cywilizacyjnego wprowadzają seminarzystów POT wytrawni eksperci pod kierunkiem Radosława Pyffela, prezesa Centrum Studiów Polska-Azja. Z wykształcenia socjologa, stypendystę Uniwersytetu Pekińskiego, specjalizującego się w szkoleniach z zakresu biznesu chińskiego. Doświadczenie w tym zakresie zdobywał, jako przedstawiciel polskich firm handlowych w Chinach. Zapraszany często przez stacje telewizyjne i redakcje czasopism do komentowania wydarzeń w Chinach i Azji. Dobór kadry wykładowców, program szkoleń i sposób ich prowadzenia wysoko ocenili uczestnicy biorący udział w pierwszej edycji zajęć. Zresztą z wzajemnością. Słów uznania nie szczędzili seminarzystom także prowadzący szkolenia. - Tak duża chęć zdobywania wiedzy była zaskoczeniem – mówi  Radosław Pyffel. - Natomiast nie zaskoczył mnie osobiście obecny poziom przygotowania. Mimo iż Chińczycy są dzisiaj najliczniejszą grupą turystów na świecie i wydają jako turyści najwięcej pieniędzy, ten fakt wciąż nie przebija się do świadomości społecznej w Polsce. Można powiedzieć, że dopiero zaczynamy dostrzegać Chiny w Polsce i powoli zaczynamy się z nim oswajać. Mam nadzieję, że tego typu spotkania będą dobrym do tego pretekstem i cieszę się, że mogę brać udział w tym projekcie.

Jak się zapisać na szkolenie

Chętni do poszerzenia wiadomości i podszlifowania swoich umiejętności zawodowych będą mieli ku temu okazję podczas w drugiej edycji szkoleń. We wrześniu i październiku. W Krakowie zajęcia zaplanowano na 5 września i 15 października, pierwsze obejmą tematykę  rynku japońskiego, drugie indyjskiego. Indie będą też tematem zajęć w Warszawie 10 września. Zagadnienia  rynku chińskiego zgłębiali będą uczestnicy kursu w Poznaniu 19 września i w Katowicach 8 października. Jacek Janowski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT odpowiedzialny za prawidłowy przebieg szkoleń zachęca do udziału w nich pracowników przedsiębiorstw turystycznych i instytucji samorządowych. Nie wszystkich. Obowiązuje bowiem ścisłe kryterium. Kierujące podmioty muszą być członkami regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych. To wymóg  procedury projektu unijnego.

Potwierdzenia uczestnictwa w poszczególnych szkoleniach będą przekazywane we wrześniu i październiku, pocztą mailową i telefonicznie. Liczba miejsc jest ograniczona, z decyzją o wypełnieniu zgłoszenia kandydaci nie powinni zwlekać. Osoby, które zechcą zasięgnąć bliższych informacji o szczegółach programu szkoleń lub nie będą sobie radziły z aplikacją internetową, mogą kontaktować się organizatorami telefonując do Quality Watch do Anny Syty, nr tel.: 728 457 196 lub kierując mail na adres szkolenia-azja@qualitywatch.pl

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit