Dominika Szulc, kierująca placówkami POIT w Paryżu i w Brukseli dla „Aktualności Turystycznych”

Najważniejsze wydarzenie w sierpniowej ofercie kulturalnej miast francuskich

Dominika-Szulc

Żaglowiec Fryderyk Chopin zawinął do trzech portów francuskich  – Brest, Nantes oraz Saint Malo i w każdym z nich był witany był bardzo entuzjastycznie. Zarówno załoga statku, jak i kapitan, którzy mieli  okazję obserwować przebieg wydarzeń we wszystkich portach stwierdzili, że Francja była jak dotąd krajem, gdzie żaglowiec wzbudzał największe zainteresowanie i spotkał się z najcieplejszym przyjęciem.


Z radością obserwowaliśmy kolejki ustawiające się przed statkiem w godzinach wizyt czy tłumy żegnające żaglowiec okrzykami „Dziękujemy”, „Wracajcie do nas”, tak jak to wydarzyło się przy wypłynięciu statku z Nantes.  Także wydarzenia promocyjne, jak balet, koncert chopinowski na świeżym powietrzu czy nauka poloneza przyciągały tłumy uczestników. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się również wyprodukowana na tą okazję wystawa fotograficzna „Śladami Fryderyka Chopina”, prezentowana w każdym z trzech miast.

Trafny wybór portów pozwolił na dotarcie z przekazem promocyjnym do szerokiego grona odbiorców. Wizyta w Nantes, stolicy regionu Loire-Atlantique i największym mieście francuskim, które odwiedził żaglowiec  podkreśliła prestiż wydarzeń Chopin//Polska/The Course. Pobyt w Brest, mieście o wielowiekowych tradycjach żeglarskich rozpropagował Polskę wśród licznych w Bretanii miłośników morza. Postój w Saint Malo, jednej z najbardziej malowniczych miejscowości wakacyjnych wybrzeża Atlantyku umożliwił zaprezentowanie żaglowca, Roku Chopinowskiego i Polski rzeszom turystów z całego niemal świata.

Zważywszy na żywe zainteresowanie władz regionalnych projektem, w każdym z portów zorganizowaliśmy wydarzenia dla VIP, w których uczestniczyli nie tylko prezydenci miast i najwyżsi przedstawiciele regionu, ale także reprezentanci władz centralnych. Po reakcjach zaproszonych osób widzieliśmy, że niekonwencjonalna formuła projektu prezentującego  Polskę w sposób nowoczesny, odbiegający od utartych form promocji wzbudziła w nich podziw i uznanie. W efekcie, zarówno władze Nantes, jak i Brest zaproponowały kontynuację współpracy w kolejnych latach.

Sukces prezentacji w miastach francuskich nie byłby możliwy bez ogromnego wsparcia władz miast i portów, które nie tylko włączyły się w działania logistycznie i organizacyjne, ale także zaangażowały się bardzo aktywnie w promocję wydarzeń, umieszczając je na pierwszych stronach portali miejskich, w lokalnych gazetach i radiostacjach, co spowodowało, że pobyt żaglowca stał się najważniejszym wydarzeniem w sierpniowej ofercie kulturalnej miast francuskich, które odwiedził nasz żaglowiec.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit