Certyfikaty POT

Najlepszy produkt turystyczny 2009 w ocenie internautów

Grupę docelową stanowią turyści indywidualni od miłośników fortyfikacji po przyrodników oraz osoby p

W konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny, jak co roku głosowali też internauci wybierając spośród kandydatów zgłoszonych do Certyfikatu POT 2009. Tym razem głos on-line można było oddać kierując go na adres portalu otoWakacje.

Prawie jedna trzecia biorących udział w głosowaniu w sieci wskazała na Międzyrzecki Rejon Umocniony – Podziemne Trasy Turystyczne, rozbudowany ponad 30-tokilometrowy system podziemnych tuneli, jedyny zachowany obiekt fortyfikacyjny wybudowany zgodnie z niemiecką ideą frontu fortecznego, w ocenie specjalistów rozwiązaniami technicznymi przewyższający Linię Maginota. Ideą produktu turystycznego jest zapoznanie odwiedzających z historią pogranicza polsko-niemieckiego w okresie międzywojennym oraz przedstawienie technicznych możliwości fortyfikacji stałych z okresu przed i w trakcie II wojny światowej. Wycieczki systemem podziemnych tuneli o zróżnicowanej długości i stopniu trudności trwają od pół godziny nawet do 8 godzin. Interesującym elementem produktu turystycznego jest pokazanie miejsc bytowania nietoperzy. Czeluści umocnień roją się co roku armią ponad 30 tys. skrzydlatych ssaków, które wybrały sobie tutejsze sklepienia na miejsce zimowiska, największego w Europie środkowej. Część podziemnych tras można zwiedzać przez cały rok, część sezonowo. Baza turystyczna w Pniewie jest do dyspozycji przez wszystkie miesiące, turyści mogą zapoznać się z eksponatami zgromadzonymi na wystawach, skorzystać z sali konferencyjnej, zaopatrzyć w pamiątki, jak też zamówić posiłek.

Na drugim i trzecim miejscu w ocenie biorących udział w rankingu użytkowników Internetu znalazły się „Poznań za pół ceny” oraz „Dolina Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej”. Drugi na liście zebrał ponad 17 procent oddanych głosów, trzeci prawie 8. Do pierwszej piątki zakwalifikowały się ponadto „Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju” oraz „Spływ kajakowy Szlakiem Rzeki Krutyni”.

W głosowaniu wzięło udział 4389 internautów. Liczba wyświetleń stron konkursowych (www.otowakacje.pl/konkurs) wyniosła ponad 60 tys.

Nagrodą dla zwycięscy jest kampania reklamowa w serwisach Grupy Allegro o wartości 50 tys. zł.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit