Konkurs POT i MT Targi

Najlepszy Produkt Sektora Nowe Technologie

Wyłoniono laureatów pierwszej edycji konkursu pod patronatem Polskiej Organizacji Turystycznej i MT Targi Polska – „Najlepszy Produkt Sektora Nowe Technologie dla Sektora Turystyki”. Do konkursu zgłoszono dwadzieścia projektów. Jury przyznało dwie nagrody i dwa wyróżnienia.

Rywalizacja toczyła się w dwóch kategoriach. Pierwsza to „Turystyczna strona internetowa”. Organizatorzy wyodrębnili w niej dwie podkategorie: • strona informacyjno-promocyjna sektora publicznego dedykowana dla turystów • strona branży turystycznej. W drugiej z kategorii mieści się „Najbardziej innowacyjne wykorzystanie technologii w aplikacjach użytkowych dla branży turystycznej” na przykład dla hoteli i biur podróży.

Do konkursu mogły przystąpić wszystkie firmy i instytucje posiadające produkt pasujący do kryteriów jednej z tych dwóch kategorii. Twórcy regulaminu określili następujące kryteria oceny projektów, którymi kierowali się jurorzy - przydatność praktyczna produktu (cele wykorzystania, liczba użytkowników, zasięg, kompletność i aktualność treści); innowacyjność na rynku (brak lub niewiele konkurencyjnych rozwiązań); wykorzystanie nowoczesnych technologii (m. in. zastosowanie technologii mobilnych, wykorzystanie AR, QR itp); dostosowanie do urządzeń mobilnych; wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych (dostarczanie treści, wykorzystywanie opinii i ocen, wsparcie działania funkcjonalności strony/ aplikacji przy wykorzystaniu mediów społecznościowych).

Nagrodzeni

Jury w każdej kategorii i podkategorii mogło przyznać po jednej nagrodzie i jednym wyróżnieniu. Członkowie gremium oceniającego nie skorzystali z regulaminowych prerogatyw i nie przyznali wszystkich nagród. I tak, w kategorii Najlepsza turystyczna strona internetowa „Strona informacyjno-promocyjna dla turystów sektora publicznego” jurorzy nie wskazali laureata. Wyróżnienie otrzymała  firma YBAH Sp. z o.o. za stronę internetową o turystyce wodnej (http://www.wielka-petla.pl/), zrealizowana dla Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. W uzasadnieniu czytamy, że w serwisie stosowane są rozwiązania funkcjonalne, które są konkurencyjne na rynku, na przykład planer wycieczek uwzględniający zainteresowania użytkownika, ślady GPS pozwalające bardzo precyzyjnie odwzorować szlaki wodne. Serwis wspiera aplikacja mobilna.

Jurorzy byli jednogłośni przy wyborze laureata głównej nagrody w kategorii „Strona branży turystycznej”. Została nim firma Momondo A/S, która uruchomiła stronę internetową  www.momondo.pl. Oceniający uzasadnili swój werdykt dopracowaniem w szczegółach, estetyką, nowoczesnością rozwiązań informatycznych, intuicyjnością i wydajnością porównywarki ofert zintegrowanej z wieloma systemami GDS oraz doskonałym dostosowaniem do urządzeń mobilnych z uwzględnieniem potrzeb użytkowych klientów.  Wyróżnienia w tej kategorii nie przyznano.

W drugiej kategorii „Najbardziej innowacyjne wykorzystanie technologii w aplikacjach użytkowych dla branży turystycznej”, nagrodą główną uhonorowano firmę Sabre Polska Sp. z o.o. za aplikację TRIPCASE, rozbudowany i nowoczesny system mobilnego zarządzania elementami podróży, bardzo praktyczny, dobrze zaprojektowany interfejs aplikacji mobilnej, którego integracja z wieloma systemami GDS dostarcza informacji w czasie rzeczywistym. Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała firma RST Sp. z o. o. sp. k., która do konkursu zgłosiła aplikację All Inclusive Club. Jurorzy podkreślili, że była to jedyna tak propozycja w konkursie korzystająca z najnowszej technologii Smart TV, wspierana wersją mobilną.

Nagrody

Istotnym elementem każdego konkursu jest pula nagród. W tym wypadku, oprócz prestiżu, który dla  zwycięzców posiada wartość marketingową, były  powierzchnie wystawiennicze. Nagrodzeni otrzymali możliwość wykorzystania 6 metrów kwadratowych niezabudowanej powierzchni na Targach TT Warsaw 2014 oraz  promocji nagrodzonego produktu na stronach internetowych Polskiej Organizacji Turystycznej.

Jury obradowało i wydało werdykt w następującym składzie: przewodnicząca dr hab. Magdalena Kachniewska, prof. SGH, członek grupy roboczej ds. badań w turystyce przy Dep. Turystyki MSiT; Agnieszka Tomczyszyn, kierownik Zespołu ds. Portali w Polskiej Organizacji Turystycznej; Bogumił Zięba, wiceprezes zarządu Mobile MS Inovatica Sp. z o.o.; Dawid Zaraziński, dziennikarz turystyczny, redaktor naczelny portalu Dziennik Turystyczny; Andrzej Kozłowski, dyrektor zarządzający MT Targi Polska Sp. z o.o.

W podsumowaniu pierwszej edycji konkursu, jurorzy wyrazili zdanie, że powinien być kontynuowany w kolejnych latach. Doświadczenia tegoroczne posłużą do wprowadzenia bardziej precyzyjnych kryteriów regulaminowych dotyczących rodzaju zgłaszanych produktów i właściwej ich kategoryzacji.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit