POT i PLL LOT

Mocny akcent na rozpoczęcie prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej

W spotkaniu z dziennikarzami udział wzięli: od lewej prezes POT Rafał Szmytke, podsekretarz stanu w MSiT Katarzyna Sobierajska, prezes PLL LOT Marcin Piróg i prokurent PLL LOT Przemysław Książczyk

Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT wykorzystały jako nośnik promocji marki naszego kraju za granicą najnowszy samolot z floty LOT - Embraer 195. To nowa, zaskakująca odsłona projektu Promujmy Polskę Razem.

O szczegółach projektu poinformowani zostali dziennikarze zaproszeni na konferencję prasową w siedzibie PLL LOT S.A. przy ul. 17 Stycznia. W spotkaniu udział wzięli podsekretarz stanu w MSiT Katarzyna Sobierajska, prezes POT Rafał Szmytke, prezes Zarządu PLL LOT Marcin Piróg, prokurent PLL LOT Przemysław Książczyk. Konferencję prowadzili dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT Jolanta Grus i dyrektor Biura PR, Komunikacji Korporacyjnej i Spraw Społecznych, rzecznik prasowy PLL LOT Leszek Chorzewski. Zaproszeni przedstawiciele mediów zapoznani zostali z przedsięwzięciami podejmowanymi przez POT w ramach realizowanego ze środków unijnych projektu Promujmy Polskę Razem. Poznali również plany rozwoju Polskich Linii Lotniczych LOT, narodowego przewoźnika obecnego na czterech kontynentach.

- Wypada mi wyrazić dużą radość, że wieloletnia współpraca obydwu partnerów wkroczyła w kolejny, bardzo intensywny etap – witała przybyłych minister Katarzyna Sobierajska. - Od pierwszego lipca, polski samolot z logo polskiej turystyki na kadłubie będzie podróżował po wielu krajach europejskich. Odbywa się to w bardzo ważnym dla Polski okresie. Jest ściśle powiązane z przejęciem przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej oraz przygotowań do mistrzostw piłkarskich Euro 2012.

Polska - dlaczego tam jeszcze nie byłem?

Prezes POT Rafał Szmytke przedstawił dotychczasowe działania rozpoczętej w 2010 roku wielowątkowej kampanii Promujmy Polskę Razem. Dominuje w nich innowacyjność, odejście  od  reklamowych szablonów i stereotypowych konwencji. Obraz współczesnej Polski  intryguje, zaciekawia, porusza wyobraźnię, nie pozostawia odbiorcy obojętnym.

- Nasza kampania ma zgodnie współbrzmieć ze wszystkimi działaniami, które podejmuje Polska. Do osiągnięcia celu Polska Organizacja Turystyczna wybiera narzędzia niestandardowe. Również dzisiejsze spotkanie jest przykładem niekonwencjonalności – zaznaczył prezes POT podsycając nastroje słuchaczy oczekujących na pokaz nowego nabytku floty PLL LOT. - Zdecydowaliśmy się na obrendowanie samolotu chcąc, by Polska rozpoznawalna była jako interesująca destynacja turystyczna wśród mieszkańców Starego Kontynentu, ale też we wszystkich innych zakątkach świata, gdzie doleci Embraer 195. Trudno wyobrazić sobie lepszych partnerów. Od lewej prezes POT Rafał Szmytke i prezes PLL LOT Marcin Piróg z głównym bohaterem nowej odsłony kampanii Embraerem 195

Pierwszym wydarzeniem  kampanii w minionym roku był rejs żaglowca „Fryderyk Chopin” po europejskich portach i towarzysząca mu widowiskowa oprawa imprez artystycznych. Rejs brygu „Fryderyk Chopin” był w założeniu twórców kampanii metaforą odkrywania Polski niczym  nowego lądu. Okazał się przedsięwzięciem czytelnym i przemawiającym do wyobraźni Europejczyków. W marcu tego roku, skuteczność nieszablonowych technik promocyjnych potwierdzona została podczas największej imprezy  targowej światowego biznesu turystycznego, berlińskich ITB, w których Polska uczestniczyła w roli Kraju Partnerskiego. I wreszcie 8 czerwca ruszyła zaplanowana z dużym rozmachem kampania na trzech priorytetowych dla naszego kraju, z punktu widzenia turystyki przyjazdowej, rynkach: brytyjskim, niemieckim i francuskim. Wszystkie planowane w projekcie przedsięwzięcia wynikają z treści „Marketingowej Strategii Polski w sektorze turystyki” opracowanej przez Polską Organizację Turystyczną w 2008 roku i na bieżąco aktualizowanej. Są spójne z kierunkami rozwoju turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz innymi kierunkowymi dokumentami związanymi z promocją Polski opracowanymi przez resorty Gospodarki i Spraw Zagranicznych.

- Odwołujemy się do pozytywnych skojarzeń i emocji, a każda odsłona kampanii będzie pokazywała coś nowego i unikatowego, bo naszym celem jest zaintrygowanie odbiorców i sprowokowanie do zadania sobie pytania: Polska, dlaczego jeszcze tam nie byłem? – mówił prezes POT Rafał Szmytke.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit