„New7Wonders"

Mazury – polską drużyną narodową

W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczyli. Od prawej Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Maria Napiórkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki; Jean-Paul de la Fuente, dyrektor Fundacji „New7Wonders”; Radosław Zawadzki, kierownik Biura Koordynacji Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie oraz  Rafał Kiewisz  z BKPiKS

Gościem Polskiej Organizacji Turystycznej był przebywający z wizytą w Polsce Jean-Paul de la Fuente, dyrektor Fundacji „New7Wonders". W Centrum Prasowym PAP wziął też udział w konferencji prasowej, na której reprezentującym Polskę Mazurskim Jeziorom gratulował miejsca w ścisłym finale konkursu na siedem cudów natury. Uderzał też w nutę patriotyczną zachęcając do dalszego zaangażowania Polaków w akt głosowania w drugim etapie konkursu.

W warszawskiej siedzibie PAP, w spotkaniu z dziennikarzami towarzyszyli dyrektorowi de la Fuente wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, dyrektor Departamentu Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki Maria Napiórkowska, kierownik Biura Koordynacji Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie Radosław Zawadzki oraz Rafał Kiewisz z BKPiKS.

Gra idzie nie tylko o prestiż

- Chciałbym pogratulować Polsce pozycji jednego z 28 finalistów kampanii siedem cudów natury. Zakwalifikowanie się do grona finalistów jest osiągnięciem samym w sobie. Jeśli mógłbym zastosować porównanie do piłki nożnej, to tak, jakby Polska zakwalifikowała się do finału Pucharu Świata – komentował sypiąc garścią piłkarskich porównań dyrektor de la Fuente. Odniesienia do rywalizacji jedenastek piłkarskich odnaleźć można też w dacie finału konkursu. Zarząd fundacji zdecydował, że ogłoszenie wyników kończących rywalizację nastąpi w piątek 11.11.2011 roku.

To nie koniec symbolicznej zbieżności liczb i dat. Dyrektor szwajcarskiej fundacji starał się szczyptą patriotyzmu dodatkowo pobudzić sportowego ducha zebranych. – Jedenasty listopada jest też dniem ważnym dla Polski, mam nadzieję, że przynieście Wam szczęście. Mazurom udało się przejść z grupy czterystu czterdziestu kandydatów do grupy dwudziestu ośmiu finalistów. Startowało w tej kampanii dwieście dwadzieścia państw. To więcej niż reprezentacji w rozgrywkach olimpijskich. W rywalizacji uczestniczą Wielkie Jeziora Mazurskie, ale występują one w barwach Polski i są jej reprezentacją narodową w rozgrywkach światowych. Tak traktują udział w konkursie wszystkie państwa – przekonywał dyrektor de la Fuente. Zastrzegał przy tym, iż gra idzie nie tylko o prestiż. Wysokie miejsce w konkursowej stawce to wymierna korzyść gospodarcza mierzona wpływami z turystyki.

W ciągu dwóch lat po ogłoszeniu, że Jordańskie miasto Petra w Jordanii zostało uznanym w pierwszej edycji konkursu za jedno z „7 cudów świata", liczba odwiedzających je turystów zwiększyła się dwukrotnie. W przypadku Machu Pichu w Peru liczba gości potroiła się. Według zebranych przez fundację danych zysk 7 finalistów minionej edycji konkursu od chwili jego zakończenia wyniósł łącznie 5 miliardów dolarów. Przewidywania oceniające spodziewane efekty edycji internetowego konkursu na „Nowe 7 Cudów Natury" obiecują aktywnym uczestnikom jeszcze większe korzyści. – Szacujemy, że w drugim etapie zostanie oddane prawie miliard głosów, co dla mnie jest największym cudem tej kampanii – stawiał prognozy Jean-Paul de la Fuente.

Dziękujemy polskim mediom

Z podziękowaniem za zaangażowanie w promocję i zachęcanie do głosowania na polskiego kandydata w pierwszej części konkursu, zwróciła się do przedstawicieli mediów wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek. – Bez Was, bez dziennikarzy osiągnięcie sukcesu nie byłby niemożliwe. Nie było stacji telewizyjnej, rozgłośni radiowej i tytułu prasowego, w którym nie pojawiłyby się informacje o konkursie i praktyczne wskazówki, w jaki sposób przyłączyć się do głosowania na polską kandydaturę. Dziękuję za poprzedni etap i proszę, abyście ponownie mocno nas wsparli w etapie rozstrzygającym o końcowym powodzeniu.

POT ma w planach cykl kampanii promujących region i polskiego kandydata do tytułu jednego z „Nowych 7 Cudów Natury". Pierwsza będzie częścią programu przygotowanego dla stoiska narodowego podczas targów turystycznych ITB w Berlinie. Między innymi goście targowi odwiedzający polski pawilon zapraszani będą do stanowisk multimedialnych, gdzie oddać będą mogli głos na mazurską kandydaturę. Polska kandydatura promowana też będzie na innych międzynarodowych targach turystycznych.

Plany promocyjne Polskiej Organizacji Turystycznej są ściśle powiązane i podejmowane we współpracy i porozumieniu z działaniami Komitetu Wspierającego Kandydaturę Mazurskich Jezior, samorządem województwa warmińsko-mazurskiego, Ministerstwem Sportu i Turystyki oraz Ministerstwem Spraw Zagranicznych. Między innymi informacje o polskim kandydacie przekazywane będą przez dyplomatów dziennikarzom wielu krajów w ramach akcji „Głosuj na Polskę", będą też publikowane na stronach internetowych resortu. Największa mobilizacja internautów spodziewana jest jednak podczas ogólnopolskiego dnia głosowania. - Ponieważ konkurs trwa trzy lata postanowiliśmy zorganizować jeden dzień w roku, który będzie mobilizował wszystkich do oddania głosu. Nie ustalono jeszcze daty - powiedziała prezes Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit