Paryski POIT

Mazurek Dąbrowskiego w Lyonie

Konferencja w Lyonie. Od lewej Katarzyna Dubois,  POIT Paryż, Henryk Kasperczyk, Piotr Tatara, dyrektor  Biura Zarządzania Projektem „Promujmy Polskę Razem” POT, Tomasz Rudomino, dyrektor paryskiego POIT,  Wojciech Tyciński – Konsul RP w Lyonie, Małgorzata Tymińska,  konsulat w Lyonie, George Bereta

Wszechobecnemu zainteresowaniu piłkarskimi mistrzostwami Europy towarzyszy zaciekawienie Polską. W tym kontekście zwielokrotniony efekt przynoszą  działania promujące za granicą  nasz kraj i narodową turystykę. Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu zaprasza na konferencje wpływowe i opiniotwórcze osobistości we Francji, organizuje spotkania biznesowe z udziałem polskich i francuskich biur podróży.

W Lyonie, w siedzibie regionu Rhône Aloes, paryski POIT był gospodarzem konferencji, w której wzięli między innymi udział mistrz olimpijski w łyżwiarstwie figurowym Gwendal Peizerat, Henryk Kasperczyk, trener i były zawodnik legendarnej drużyny Kazimierza Górskiego oraz były kapitan reprezentacji Francji Georg Bereta. Ojczyzną jego rodziców była Polska. Pochodzili z Bochni. Georg Bereta urodził się w Saint Etienne. Nie mówi językiem przodków. Pomimo to, w sposób chwytający za serce, uderzył w nutę patriotycznej więzi łączącej go z krajem, skąd wywodzą się jego rodzinne korzenie – zaintonował zebranym pierwsze takty Mazurka Dąbrowskiego. Dyrektor ośrodka POT w Paryżu Tomasz Rudomino przedstawił kilkuset obecnym gościom walory czterech miast gospodarzy turnieju UEFA EURO 2012 wskazując na pozytywne bodźce do rozwoju, jakie wielkie imprezy sportowe dają innym dziedzinom, w tym gospodarce turystycznej. Będąc także inspiracją dla artystów. Potwierdzeniem jest twórczość w sferze filmu promocyjnego. Zebrani obejrzeli obsypany nagrodami na festiwalach, nakręcony na zlecenie POT film Tomasza Bagińskiego oraz nie mniej znany z emisji telewizyjnych i Internetu wideoklip "Feel Invited", który stanowi element międzynarodowej  kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej skierowanej między innymi do odbiorców we Francji. Konkretną treścią wypełnione było  spotkanie, które paryski POIT zorganizował w Brasserie le Nord. Zaprosił na nie przedstawicieli francuskich biur podróży. Obecni byli przedstawiciele ponad trzydziestu przedsiębiorstw turystycznych z Lyonu, Saint Etienne i regionu Rhône Alpes. Zaprezentowana oferta oparta została na doświadczeniach zebranych podczas współpracy z biurem  "Eastpak", francuskim touroperatorem specjalizującym się od wielu lat w turystyce wyjazdowej do Polski. Inicjatywą cenną  wizerunkowo był udział POIT w Dniach Konsularnych na placu Bellecour w Lyonie. Obecne były delegacje  80 krajów. Polski namiot przyciągał uwagę rozmiarami i symboliką  piłkarskich mistrzostw Europy. Mer Lyonu Gerard Collomb był jedną z wielu z szacownych osobistości, które odwiedziły polską placówkę POIT na   placu Bellecour.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit