Nagroda hiszpańskiego magazynu branżowego „La Revista de Viajes y Turismo”

Małopolska wzorcową destynacją turystyczną

Prestiżowa nagroda w kategorii Turismo Monumental dla Małopolski

25 listopada w Madrycie Małopolska jako jedyny polski region została wyróżniona w konkursie „Viajes de Turismo” organizowanym przez redakcję hiszpańskiego magazynu turystycznego „La Revista de Viajes y Turismo”. Wśród nagród w sekcji międzynarodowej magazyn ten przyznał prestiżową nagrodę w kategorii Turismo Monumental (pomnikowej oferty turystycznej) Małopolsce – kolebce polskiej kultury w Europie Środkowej.

Nagrodę odbierał Szymon Gatlik, kierownik Zespołu Turystyki w Departamencie Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. W dotychczasowych edycjach konkursu nigdy jeszcze nie pojawił się region z Polski.

-  Być pierwszym w historii konkursu zauważonym polskim regionem jest dla nas bardzo motywujące - relacjonuje Szymon Gatlik. - Przyznanie nagrody jest efektem długofalowych działań promocyjnych w Hiszpanii oraz podróży prasowej zorganizowanej w listopadzie 2008 roku przy współpracy ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Madrycie. Staramy się, by Małopolska była postrzegana w Hiszpanii jako kolebka polskiej kultury i doskonałe miejsce do uprawiania turystyki kulturowej i miejskiej. Obok nas w tym roku wyróżniono Irlandię jako kraj oraz regiony Campania z Włoch i Madera z Portugalii.

Podczas Gali wręczenia nagród celebrowanej w Paseo Puerta del Angel w Madrycie zaprezentowano atrakcje regionu. Goście mieli okazję poznać Małopolskę jako „Krainę dwóch rzek”: Wisły symbolizującej bogate dziedzictwo kultury regionu, jego historii i zabytków, w tym aż ośmiu miejsc wpisanych na Listę Dziedzictwa Kultury UNESCO, oraz Dunajca kojarzonego z aktywnością i adrenaliną, górskimi wędrówkami, turystyką konną, spływami po rwącej wodzie. Wśród uczestników Gali rozlosowano wycieczkę do Małopolski dla dwóch osób.

Małopolska - uznana w Madrycie za wzorcową destynację turystyczną, od kilku lat prowadzi działania promocyjne na rynku hiszpańskim. W ubiegłym roku województwo małopolskie wspólnie z miastem Kraków prezentowało się na Wystawie EXPO w Saragossie. Przez trzy miesiące trwała tam prezentacja pod hasłem „Kraina dwóch rzek”, skierowana do gości odwiedzających Pawilon Polski, a odwiedziło go ponad 400 tysięcy osób. Na 2010 rok zaplanowana jest kampania promocyjna regionu, finansowana przez Małopolski Regionalny Program Operacyjny, która ma być kontynuacją wystąpienia na EXPO.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit