Kampania promocyjna POT we Francji

Lech Wałęsa ambasadorem polskiej turystyki

Były prezydent Polski przyjechał do Lille aby promować Polskę w ramach odbywającej się we Francji kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej

Prezydent Lech Wałęsa przyjechał do Lille aby promować kraj podczas „Dni Polskich”, w ramach odbywającej się we Francji kampanii promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej. Olivier Berger, francuski dziennikarz z „La Voix du Nord”, który przeprowadzał wywiad z Wałęsą napisał: „takiej ikony nie spotyka się codziennie. Żywa legenda, laureat nagrody Nobla, były prezydent jest teraz ambasadorem polskiej turystyki.”

Dwudniowe (10-11 kwietnia) „Dni Polskie” w regionie Nord-Pas-de-Calais z udziałem miasta Lille, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, miasta Zabrze oraz ambasady RP, zorganizowane przez Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu, stanowiły kolejny etap kampanii POT na terenie Francji. Region Nord Pas-de-Calais jest bardzo ważny dla francuskiej Polonii, gdyż około 500 tys. jego mieszkańców (ok.13% populacji) ma pochodzenie polskie. Jest to trzecie lub czwarte pokolenie po imigrantach, którzy przyjechali tam do pracy w kopalniach w okresie międzywojennym.

10 kwietnia, w Salle des Congrès, były prezydent wziął udział w spotkaniu „Promujmy Polskę razem” pod patronatem Ambasadora RP Tomasza Orłowskiego, promującym dobry wizerunek Polski we Francji oraz polską turystykę, a 11 kwietnia spotkał sie z polonią, publicznością francuską i władzami lokalnymi w Salle Erro w Ratuszu. Lech Wałęsa udzielił również wywiadów dla francuskich mediów i spotkał się z polskim konsulem w Lille, Bogdanem Bernaczyk- Słońskim.

„Dni Polskie” to jedna z najważniejszych imprez wizerunkowych za granicą. Program zapraszał „Przyjedź i poznaj Polską historię”. W ustawionym na Place des Buisses namiocie goście mogli zaopatrzyć się w materiały promocyjne, obejrzeć przedstawienie przygotowane przez teatr uliczny, delektować się potrawami pysznej regionalnej kuchni. Dodatkową atrakcją była obszerna wystawa fotograficzna pn.  „SPA & Wellness w Polsce” prezentująca polską ofertę z zakresu turystyki zdrowotnej oraz wellness i Spa (POT przez najbliższe dwa lata koncentruje swe działania promocyjne na tym sektorze turystyki,  zgodnie z „Marketingową strategią Polski...”). Nie zabrakło spotkań z mediami, przedstawicielami opiniotwórczych środowisk i wielu atrakcji dla publiczności.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit