Małopolska na ITB 2011

Kukuś bawi i nagradza

Elementy czerwonych korali wykorzystane zostały podczas berlińskich targów w wielu miejscach i na wiele sposobów

Małopolska konsekwentnie od kilku lat eksponuje w swych działaniach promocyjnych wizerunek czerwonego korala. Podczas tegorocznych targów ITB motyw ten wykorzystujemy w wyjątkowo zaskakujących i oryginalnych interpretacjach – mówi prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Leszek Zegzda.

U podstaw wykorzystania korala leży jego obecność w tradycyjnych strojach regionalnych. W warstwie symbolicznej koral – jak przysłowiowy klejnot w koronie – jest emanacją niepowtarzalności atrakcji Małopolski. Elementy czerwonych korali wykorzystane zostały podczas berlińskich targów w wielu miejscach i na wiele sposobów. Na terenie targów, przy wejściu do stoiska polskiego, ustawiono specjalne bramki. Zwiedzający byli poddawani testom „detektorem korali” przez „służby koralowe”, co powodowało początkowo duże zaskoczenie, potem rozbawienie i kontynuację zabawy na stoisku Małopolski.

Tam, wśród lad wystawców z Małopolski ustawiono  koralowe Machinarium Małopolskie, zwane familiarnie „kukusiem”. Po wrzuceniu wizytówki należało przesuwać kulę, a wtedy oczom gościa ukazuje się zabawny filmik promujący region i jego atrakcje. Następnie z maszyny wyskakuje koral, niejednokrotnie niosący ze sobą atrakcyjną nagrodę (pobyt w Małopolsce, wydawnictwo, sznur korali). Wiele elementów wizualizacji regionu podporządkowano koralowi: taki motyw zawiera nowe logo Małopolski, wizytówki, gadżety promocyjne, a wśród materiałów promocyjnych Województwa Małopolskiego znajduje się oryginalne wydawnictwo przypominające naszyjnik z korali.

Obsługa stoiska regionalnego MOT, wśród których znalazło się 5 wystawców: Województwo Małopolskie, miasto Kraków, miasto Tarnów, miasto Zakopane i region tatrzański, przyodziała się też w koszulki ozdobione sznurem korali. Trzeba przyznać, że koralowa promocja zrobiła duże wrażenie i spotkała się z wielkim uznanie zarówno gości targowych, jak i organizatorów i współwystawców stoiska narodowego.

Berlińczycy zostali przygotowani na koralową promocję, gdy już na tydzień przed rozpoczęciem targów – w ramach akcji tzw. marketingu partyzanckiego – zostali udekorowani (jak sportowcy na podium) rzemykiem z koralem. Korale i wydawnictwo znalazły się wśród upominków, które otrzymali podczas ceremonii otwarcia targów najważniejsi goście ITB.

Elżbieta Tomczyk-Miczka

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit