Wschód pięknieje

Kampania pozytywnie kojarzona

Zwierzaki robią co mogą, by w dobrym świetle przedstawić rodzinne strony

Twórcy kampanii kierują przesłanie promocyjne przede wszystkim do polskich turystów poszukujących nowych form wypoczynku, lubiących czynnie spędzać wolny czas, a  także wypoczywać w gronie rodzinnym. Wybraną grupą docelową w Polsce są osoby w kwiecie wieku, który pozwala świadomie i z odpowiedzialnością cieszyć się pełnią życia. Zalicza się do niej ludzi dorosłych powyżej dwudziestu pięciu lat, lecz jeszcze przed sześćdziesiątką. W przypadku turystów zagranicznych, głównie z Niemiec i Ukrainy, grupa adresatów została zawężona do turystów, którzy nie ukończyli jeszcze 35 lat. Specjaliści uzasadniają, że w tym okresie człowiek odczuwa najintensywniej pragnienie przygód. Wizja pobytu i aktywnego spędzenia czasu w mało znanych wschodnich rubieżach naszego kraju powinna stanowić wyzwanie dla przedstawicieli tej grupy wiekowej.

Kampania, która potrwa do października 2012 roku, po miesiącach twardych zmagań o wyróżnienie się na trudnym rynku reklamowym, zdołała wywalczyć sobie pozycję w  świadomości odbiorów. Kojarzone jest wdzięczne w brzmieniu hasło „Piękny Wschód” i wspierający je sugestywnie logotyp rysujący mapę Polski ze wskazaniem pięciu regionów. Ogólnie z życzliwą aprobatą  przyjmowane jest też  główne przesłanie, które kreatorzy kampanii z Agencji Reklamowej Bimers przekazują w reklamach prasowych, klipach telewizyjnych i radiowych spotach reklamowych, wyrażone słowami - „Odkryj, jak to blisko”. Sympatie zaskarbili sobie także główni aktorzy zatrudnieni do ról identyfikujących region w reklamach radiowych, telewizyjnych, na łamach prasy i tablicach outdoorowych. Mowa tu oczywiście o rodzinie sympatycznych zwierzaków, które robią co mogą, by w dobrym świetle przedstawić rodzinne strony. Prezentowały się już zając, bóbr, żółw, łania i łoś. Do premierowego występu przygotowuje się dzik. Ci sympatyczni rzecznicy regionów, wypowiadają pełne pogody i przezabawnej niedorzeczności frazy opisujące turystyczne powaby zamieszkiwanych przez nie zakątków, które początkowo raziły wielu surowych recenzentów zarzucających tej formie reklamowego wyrazu – zbytnią infantylność akceptowaną raczej przez dziatwę. Ta zaś nie zaliczona została wszak do docelowej grupy klientów wybranej przez kreatorów działań marketingowych. Głosy krytyki podejmujące kwestię doboru form mniej lub bardziej serio – są  jednak w miarę rozwoju akcji,  coraz rzadsze.

We współpracy z ROT i samorządami

Kampania „Piękny Wschód” realizowana jest w ramach projektu indywidualnego „Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” przy wsparciu z  Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, 2007-2013”. Wszystkie działania promocyjne prowadzone są we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi i zostały dopasowane do programu wydarzeń i akcji promocyjnych indywidualnie podejmowanych przez samorządy regionalne. To również przesądza o pozytywnych rezultatach odnotowywanych na obecnym etapie kampanii.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit