Europejski rejs Fryderyka Chopina

Kampania poruszyła wyobraźnię mieszkańców Europy

statek

Wyprawa żaglowca S/Y „Fryderyk Chopin” stanowiła część kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych finansowanej ze środków działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  2007-2013. Polska Organizacja Turystyczna otrzymała na jej realizację 30 mln euro. Celem rejsu była promocja Polski na strategicznych rynkach zagranicznych, a wykorzystano w niej niekonwencjonalne metody kształtowania wizerunku kraju.

W skład załogi brygu weszli osmagani oceanicznymi wiatrami wytrawni żeglarze, którzy pełnili wachty po społu ze zdobywającymi dopiero kunszt zdobywców mórz studentami uczelni turystycznych zamustrowanymi w drodze konkursu zorganizowanego przez Polską Organizację Turystyczną. W europejską podróż na pokładzie Chopina wyruszyło też dwoje  Ambasadorów Polskiej Turystyki. Tę trudną misję powierzono Lidii Piechocie i Adamowi Hałajowi, którzy wybrani zostali przez widzów programu telewizyjnego POT i TVP2 „Polska na śniadanie”. Kapitanem rejsu był znany  szczeciński żeglarz Andrzej Mendygrał.

 Żaglowiec, w czasie swojej trzymiesięcznej podróży po Europie, zawinął do portów w Szwecji, Danii, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji i Wielkiej Brytanii. W każdym z portów odbywały się wydarzenia, które w ciekawy sposób przybliżały historię i kulturę naszego kraju. Organizatorzy zaplanowali między innymi takie atrakcje jak uniwersytet polowy, nauka poloneza, malowanie fortepianów, budowanie popiersia Fryderyka Chopina, balet na rejach i pokazy sztucznych ogni i spektakle multimedialne. Jednym z efektownych zamierzeń było   pobicie rekordu Guinnessa w liczbie par tańczących poloneza. Wiedza o Polsce przekazywana była w atrakcyjnej formie. Jedną z licznych i sprawdzonych zachęt do bliższego poznania i odwiedzenia naszego kraju były degustacje regionalnych potraw. Poza imprezami  o charakterze kulturalno-rozrywkowym, zawinięciu do poszczególnych portów towarzyszyły spotkania z przedstawicielami lokalnych władz i zarządów odwiedzanych portów, zagranicznej branży turystycznej, środowisk opiniotwórczych oraz mediów.

--------------------------------------------------

„Promujmy Polskę Razem” to jeden z największych w historii projektów, którego celem jest budowa wizerunku Polski za granicą oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Projekt trwać będzie 2,5 roku i zakończy się w roku organizacji mistrzostw Euro 2012 w Polsce. Jego realizacja przebiegać będzie równolegle do innych wydarzeń ważnych z punktu widzenia promocji Polski za granicą, takich jak Rok Chopinowski 2010, a także Prezydencja Polski w Unii Europejskiej w 2011 roku.

Wzmocnieniem przekazu jest nowa identyfikacja graficzna marki POLSKA pokazująca różnorodność atrakcji turystycznych i nowe hasło promocyjne polskiej turystyki „Move your imagination”.

 

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit